Gå til innhold

depresjon hos menn

Anbefalte innlegg

Gjest worriedwife

Heia Nils Håvard- håper du vil gi et lite svar på hva du tenker om dette... Jeg er gift med en helt suveren mann. Jeg tror imidlertid at han kan ha til dels omfattende depresjoner. Han har bipolar lidelse i nærmeste familie, noe som jeg har hørt kan være arvelig. Selv har han nok sluppet unna denne typen, men han er usedvanlig emosjonell. Kan ha tendenser til å raskt endre stemningsleie. Siste to årene har han hatt endel reaksjoner som jeg tenker kan tyde på en depresjon. Han har en krevende jobb med mye ansvar, og er nok sliten. Dette har nok vært en påvirkende faktor. Han har psymtomer som nedstemthet og innesluttet. Søvnproblemer og tidlig oppvåkning. Hyperventilering og kroninsk tretthet. Likegyldighet. Voldsomme bekymringer for små ting man normalt ikke hefter seg med. Jeg er bekymret og lurer på hvordan jeg skal nærme meg dette, for å hjelpe han på en best mulig måte. Jeg er redd det er i ferd med å utvikle seg til noe mer. Vil så gjerne hjelpe han....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/301598-depresjon-hos-menn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Meget godt tenkt. Dette er ganske sikkert en depresjon.

Ta utgangspunkt i å fortelle han hvo fantastisk mann han har vært for deg. Fortell videre at du merker at han har forandret seg og sliter. Si at du ønsker å hjelpe han til å få det godt igjen.

Prøv å få han med på at dere sammen kan oppsøke fastlegen hans.

Beklager sent svar. Lykke til :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/301598-depresjon-hos-menn/#findComment-2441947
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...