Gå til innhold

nardil eller lamictal

Anbefalte innlegg

Hei Jeg har en datter som har sterk sosialangst og er veldig deprimert. Hun er nå 27 år, men har hatt disse plagene siden hun var 16-17 år. Det har blitt verre med årene siden håpet hennes om å bli bra svinner. Hun har forsøkt mangs SSRI, aurorix og remeron. Nå går hun på 500 mg. lamictal +400 mg seroquel. lamictal har hun brukt siden i sommer og seroquel siden jul. Foreløpig kjenner hun ingen bedring i det hele tatt. Nå vil legen at hun skal øke dosen av lamictal opp til 1000mg og se om det kan hjelpe. Ifølge blodprøven skal hun gå på 500 mg, men han mente at det ikke skader å prøve sterkere doser. Det jeg lurer på er om det ikke er bedre å prøve med Nardil. siden hun har så sterk sosialangst, men legen, som er psykiater, har ikke noen erfaring med denne medisinen. Han er redd for å bruke Moa-hemmere sier han. Hva er din mening om dette N:H.Dahl? Jeg blir vedig glad hvis du svarer på dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/301619-nardil-eller-lamictal/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Forutsatt at jeg har forstått dette riktig: Hovedårsaken til behandling er sosial fobi pluss depresjon (ikke bipolar depresjon).

Jeg kjenner ingen dokumentasjon på at verken Lamictal eller Seroquel hjelper på sosial fobi. Jeg er derfor heller ikke forundret over at det ikke virker. Å bruke 1000 mg Lamictal for å behandle sosial fobi, synes for meg helt meningsløst og uforsvarlig.

Det burde være mulig for en psykiater å lese seg opp på Nardil. Egentlig burde det være meget kjent stoff for en psykiater.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...