Gå til innhold

NHD - om din passient

Anbefalte innlegg

Om du hadde en voksen passient - som siden hun var 16-17 år hadde isolert seg og ikke hatt noe særlig kontakt med andre mennesker på 10 år.

Passienten klarer og gå i dagligvare forettning,ordne seg mat, postkontrol - holder ok orden på hygiene. Klarer og møte opp til de avtalte timene med deg.

Men ikke særlig mye mere av noenting annet -

snakker ikke i tlf, tar ikke taxi/t-bane.. har ikke kontakt med venner utenfor familien..etc..

Passienten har sosialt fobi - dårlig selvbilde og selvtillit. Problemer med og motivere segselv - dårlig "vilje styrke".

Ganske sikkert om at hvis passienten flyttet ut hjemmenifra så ville hun fortsette og isolere segselv. Men du mener at passienten ikke har "godt av" psykiskt og fortsatt bo hjemme hoss foreldre.

- Ville du latt/hjulpet passienten flytte for segselv til en egen leilighet?

- Startet "bo-trening" ETTER at hun hadde flyttet fra foreldrene?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/301670-nhd-om-din-passient/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

1. Jeg ville revurdert diagnosen. Er dette kun sosial fobi?

2. Jeg ville sjekket om vedkommende hadde prøvd all god medikamentell behandlling samr kompetent kognitiv terapi.

3. Om tross 2 pasienten ikke var bra, ville jeg forsøkt behandling ved innleggelse.

4. Om pasienten hadde flyttet for seg selv, måtte en fortsatt behandlingen.

5. En eller annen gang må en evt oppgi behandling og gå over på omsorg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/301670-nhd-om-din-passient/#findComment-2442229
Del på andre sider

Dette hørtes ut som meg for noen år siden!!

Jeg hadde flyttet hjemmefra da, men...jeg isolerte meg fra familie også(bortsett fra unge &samboer)

Regner med det er deg det er snakk om og tror det er på tide å be om mer hjelp enn du får nå- det er ikke godt å havne nedi grøfta på den måten.

Selvmordstanker/planer hååper jeg virkelig du får hjelp med, det bruker å hjelpe litt og få dem ut...i alle fall for ei stund!!

Stor KLEM om du vil ha

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/301670-nhd-om-din-passient/#findComment-2442250
Del på andre sider

1. Jeg ville revurdert diagnosen. Er dette kun sosial fobi?

2. Jeg ville sjekket om vedkommende hadde prøvd all god medikamentell behandlling samr kompetent kognitiv terapi.

3. Om tross 2 pasienten ikke var bra, ville jeg forsøkt behandling ved innleggelse.

4. Om pasienten hadde flyttet for seg selv, måtte en fortsatt behandlingen.

5. En eller annen gang må en evt oppgi behandling og gå over på omsorg.

Hi,takk!

Ville det vært uforsvarlig og la pasienten flytte alene til egen leilighet - før noe botrening ble startet ( Botreningen ville være :: det er snakk om hybel kollektiv aktig sted, et par dager i uken)

Det har et ord, som jeg glemmer.. men når psykiatern min sa ordet igår så slo det meg med engang, at dette kommer foreldrene mine til og bli "skuffet" over..

"at jeg havner på et sånt sted, liksom.. sukk" vil de tenke tror jeg.

Har ganske nylig startet med behandlig hos psykiater(januar-februar), uten og ha motatt noe poliklinisk oppfølgning før.

Skjønner vel at det ikke går ann og svare helt på dette..

Jeg får vel bare fortsette og gå til psykiateren så lenge så han får ordentlig bilde av meg, og hva jeg trenger.

Bare jeg som er så utålmodig og vil vekk!! :)

Fin helg til deg ønskes!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/301670-nhd-om-din-passient/#findComment-2442299
Del på andre sider

Dette hørtes ut som meg for noen år siden!!

Jeg hadde flyttet hjemmefra da, men...jeg isolerte meg fra familie også(bortsett fra unge &samboer)

Regner med det er deg det er snakk om og tror det er på tide å be om mer hjelp enn du får nå- det er ikke godt å havne nedi grøfta på den måten.

Selvmordstanker/planer hååper jeg virkelig du får hjelp med, det bruker å hjelpe litt og få dem ut...i alle fall for ei stund!!

Stor KLEM om du vil ha

Ja den må jeg da kunne ta imot, takk :)

Ja er om meg.. hihi :)

Jeg klarer desverre ikke ta selvmord, eller vent, det er jo en bra ting det!! Tenker på det iblandt, men det blir jo bare der i tankene.

Mmmhm, jeg får hjelp nå, så det er på riktig vei tror jeg.

Men ingenting går helt sånn som jeg tror det skal gå.

Klemer tilbake :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/301670-nhd-om-din-passient/#findComment-2442300
Del på andre sider

Annonse

Gjest xbellax

Hi,takk!

Ville det vært uforsvarlig og la pasienten flytte alene til egen leilighet - før noe botrening ble startet ( Botreningen ville være :: det er snakk om hybel kollektiv aktig sted, et par dager i uken)

Det har et ord, som jeg glemmer.. men når psykiatern min sa ordet igår så slo det meg med engang, at dette kommer foreldrene mine til og bli "skuffet" over..

"at jeg havner på et sånt sted, liksom.. sukk" vil de tenke tror jeg.

Har ganske nylig startet med behandlig hos psykiater(januar-februar), uten og ha motatt noe poliklinisk oppfølgning før.

Skjønner vel at det ikke går ann og svare helt på dette..

Jeg får vel bare fortsette og gå til psykiateren så lenge så han får ordentlig bilde av meg, og hva jeg trenger.

Bare jeg som er så utålmodig og vil vekk!! :)

Fin helg til deg ønskes!

Vi velger ikke våre foreldre neelie. Du kan ikke leve resten av livet i frykt for å skuffe dem; skuffe dem vil du -det er noe alle barn gjør mot sine foreldre. Det er på tide du tenker på deg selv og setter deg først. Dine foreldre vil du skal ha et godt liv, kanskje dette er veien mot et godt liv for deg, og kanskje de vil -etterhvert, innse at valget du tok var egentlig ikke så dumt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/301670-nhd-om-din-passient/#findComment-2442347
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...