Gå til innhold

Hvorfor hater alle meg?

Anbefalte innlegg

Hvorfor hater alle meg? Alle, hvem som helst, har et eller annet imot meg. Noen mener jeg er lat. Andre mener jeg er fysisk frastøtende. Andre mener jeg er en drittsekk. Andre mener jeg er kriminell. Det er mange ting, men alle har det til felles at de har noe imot meg. Folk trenger bare å se meg noen sekunder før de har gjort seg opp en mening om meg. Det er ganske vanskelig å være meg. Har fullstendig gitt opp det som er normalt og sunt, altså være sosial på ulike områder. Livet på byen er ikke noe jeg ønsker, men gode venner og familie kunne jeg tenke meg. Men akk, jeg gjør ingenting for å komme meg dit, jeg bare trekker meg unna alt og forfaller. Jeg har en BMI på over 40. Jeg kommer sikkert til å dø før jeg blir 30 fordi jeg ikke orker å være sunnere. Er det noen som kan motivere meg til å gjøre noe med situasjonen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/301787-hvorfor-hater-alle-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke noe å gjøre, alle hater meg uansett. Skulle bare ønske det fantes noe som tok vekk smerten. Det blir jo bare verre om man begynner med rus ikke sant. Men skjønner egentlig ikke hvorfor jeg har fortjent å bli sett på på denne måten. Er det noe ondt jeg ikke er klar over ved meg, eller er det at alle andre er onde?

Hvorfor tror du at alle hater deg? Er det ikke ganske navlebeskuende å tro at alle andre går rundt og har en mening om deg?

Gjest hoppsasa

Kan godt være det er navlebeskuende. Vet ikke hvorfor jeg tror alle hater meg jeg. Det er liksom bare det inntrykket jeg får... altså, selv om ingen sier det direkte, så er jeg ikke sosialt blind... er faktisk litt skarp oppe i hodet.

Er du litt skarp i hodet, bør du ha nok innsikt til og forstå at det du skriver/sier ikke er virkeligheten. Du har jo ikke en gang et bevis på at det er realitet.

Gjest togli

Jeg tror du er altfor selvsentrert. Du burde komme deg ut og tilby deg å være til hjelp for noen som trenger deg. Da vil du få nye impulser og du vil kanskje slutte å gruble for mye om deg selv og hva andre eventuelt måtte tenke om deg.

Når du føler at du kan være til hjelp for andre mennesker, vil du også begynne å like deg selv. Da vil du kanskje også ta bedre vare på din egen kropp og psyke.

Gjest hoppsasa

Det er ikke så mange ting her i verden man kan bevise. Kan du bevise at du er snill? Kan du bevise at andre er snille?

Det er virkelig hadde du vært meg. Hvis du ikke vet hvordan det er å være meg så er det vel bra for deg, men det gjør det ikke mindre virkelig. Det er virkelig at alle hater meg. Det er noe ved meg, som en vond lukt, som alle snapper opp.

Nei jeg er takk og lov ikke deg. Det må være urolig slitsomt og være så selvsentrert og fokusert på ensidig negativitet.

Du hadde hatt ekstremt godt av og se litt utenfor deg selv, se litt i retning av de som virkelig lider og heller ikke har store muligheter til og endre sin situasjon.

Du har muligheten - din eneste begrensing er deg selv. Get a grip!

Annonse

Gjest togli

Hva er vitsen med å hjelpe andre, de hater meg jo... det er ingen løsning det der. Jeg ser egentlig ingen løsning, så jeg vet ikke helt hvorfor jeg spør etter en, men jeg er vel fortvilt over situasjonen igjen.

Du må iallefall lære deg å tenke positivt! Du går rundt og tror at folk hater deg og har bestemt deg for at slik er det. Jeg er ganske sikker på at dette hatet sitter i ditt hode og at du går rundt og tror noe som faktisk ikke er reellt..

Det må være vondt å ha disse vrangforestillingene, så jeg håper du kan få hjelp utenfra. Du har fortalt dette til fastlegen din?

Gjest hoppsasa

Jeg kan ikke skjønne hvorfor dere nekter for at alle hater meg, mens når du skriver til meg så skinner jo dette hatet gjennom på en måte som alle ville sett...

Jeg hater ikke deg - du hater deg!

Jeg har selv både en kronisk fysisk lidelse og en psykisk - så jeg sitter ikke her og ikke har kunnskap om hvordan det er og føle seg plaget av ulike ting.

Men selv i min egen elendighet er jeg i stand til og skille mellom hva jeg selv skaper av elendighet og hva som er den reelle elendigheten. Det gjør meg i stand til og leve selv om jeg har begrensninger. Det gjør meg i stand til og føle glede ved de små tingene i tilværelsen. De store tingene er jeg begrenset fra og gripe. Men det betyr ikke at jeg ikke lever et til tider godt liv.

Jeg synes derimot synd på deg, fordi du er begrenset til kun og se din egen elendighet. Derfor sier jeg get a grip! Det hjelper selvsagt ikke deg at jeg sier at folk sulter i hjel, folk dør i krig, folk får unødvendige sykdommer pga dårlige levevilkår. Jeg kan nevne i fleng uten at jeg når frem til deg.. Du har muligheter! Enkelte har ikke det. Ta de mulighetene og bruk dem!

Er du derimot på en merkelig måte tilfreds med tingenes tilstand (noe jeg har vanskelig for og tro) - bli hvor du er.

Kan godt være det er navlebeskuende. Vet ikke hvorfor jeg tror alle hater meg jeg. Det er liksom bare det inntrykket jeg får... altså, selv om ingen sier det direkte, så er jeg ikke sosialt blind... er faktisk litt skarp oppe i hodet.

All paranoia innebærer en form for selvoptatthet :-) Hvordan kan du tro at hele verden hater deg? Misliker deg? De fleste bryr seg ikke om deg, i det hele tatt, og har mer enn nok med seg selv :-) Egoisme/egosentrisitet er jo vår tids fremste kjennemerke.

Slik er virkeligheten, dessverre. Elller heldigvis :-) Du er ikke så viktig for folk flest......

Gjest hoppsasa

Jeg er med på at det kan være noe i at jeg selv hater meg selv. Men egentlig så syns jeg også at jeg er en skikkelig narsissist, og da hater man vel ikke seg selv, da elsker man vel seg selv. Men det kan godt være et uttrykk for at jeg hater meg selv at jeg stempler meg som en narsissist - et negativt ladd ord i mitt vokabular.

Men jeg ser ikke at jeg selv skaper elendighet, og ikke klarer å skille mellom hva som er reell elendighet og innbilt/skapt elendighet. Det er helt feil og. Hvordan kan du vite hvordan jeg har det? Er det ikke litt arrogant å si til et menneske du har pratet med på nettet "du tar grunnleggende fiel angående deg selv, og jeg vet mye bedre hvem du er enn du selv gjør"...?

Du har jo så klart rett i at jeg har flere muligheter enn om jeg f.eks. var lam, eller lå syk nede i en flyktningeleir, men hva om jeg likevel ikke har muligheten til å få meg et liv? Det tror jeg ikke jeg har. Det føles som det bare er å sitte å vente ut tiden...

Jeg ville sagt det samme til hvem som helst som sa det samme som deg. Du tar feil og du begrenser deg selv. At du ikke ser det er jo selvsagt det største "problemet" du har sett med mine øyne.

Du tror og føler mye og gjør ekstremt lite for og skaffe deg påfyll som beviser at dine tanker og følelser faller på sin egen urimelighet. Hvis du praktiserte livet i stedet for og basere det på og sitte passivt og tro og føle ville du med tid og stunder få en annen oppfatning.

Virkeligheten din blir slik den er basert på at det er den du lever i og du våger ikke begi deg ut i andres virkelighet. Det kunne jo bety at du måtte forkaste noe av det du har bygget opp av tanker og følelser (som ikke er basert på fakta, men føleri).

Gjest xymohlyrbadt

Jeg hater ikke deg - du hater deg!

Jeg har selv både en kronisk fysisk lidelse og en psykisk - så jeg sitter ikke her og ikke har kunnskap om hvordan det er og føle seg plaget av ulike ting.

Men selv i min egen elendighet er jeg i stand til og skille mellom hva jeg selv skaper av elendighet og hva som er den reelle elendigheten. Det gjør meg i stand til og leve selv om jeg har begrensninger. Det gjør meg i stand til og føle glede ved de små tingene i tilværelsen. De store tingene er jeg begrenset fra og gripe. Men det betyr ikke at jeg ikke lever et til tider godt liv.

Jeg synes derimot synd på deg, fordi du er begrenset til kun og se din egen elendighet. Derfor sier jeg get a grip! Det hjelper selvsagt ikke deg at jeg sier at folk sulter i hjel, folk dør i krig, folk får unødvendige sykdommer pga dårlige levevilkår. Jeg kan nevne i fleng uten at jeg når frem til deg.. Du har muligheter! Enkelte har ikke det. Ta de mulighetene og bruk dem!

Er du derimot på en merkelig måte tilfreds med tingenes tilstand (noe jeg har vanskelig for og tro) - bli hvor du er.

Kanskje er det slik at det er du som hater deg selv...

Vi mennesker gjør ofte mye feil/galne saker. Hvis vi ser for mye innover oss selv, så er det ikke alltid like positivt det som bor i oss. Jo mer vi fokuserer på det negative, desto sterkere vil det prege oss. Det vil dermed være naturlig og logisk å hate seg selv. Og det vil være vanskelig å tro at andre kan ha en annen oppfatning om en. Dersom biblelen er sann, heter dette problemet synd. Alle mennesker er syndige og onde av natur, står det skrevet. Men den gode nyheten er at Jesus tok på seg all din synd på korset. Jesus ble plaget og pint av mennesker, forlatt og forbannet av Gud. Han døde mens han bar din synd og for ned i dødsriket. Men dødsriket kunne ikke holde på ham, for han selv var syndfri. Ved at Jesus lot seg "slakte som et uskyldig lam", overvant han syndens makt. Årsaken til at Jesus gjorde dette var at han elsket deg uendelig mye mer enn ord kan si. Og han elsker deg sånn som du er akkurat nå, med all din umoral?, egoisme?, latskap?, ondskap? osv.

Det er dette som kalles evangeliet (les johannes 3.16). Alt du trenger å gjøre er å tro at dette faktisk er sant!

Dersom du ikke tror, les bibelen og du vil merke at du vil få tro:)

Dersom du ikke vil tro, er det ingenting i bibelen som hjelper:(

Gjest hoppsasa

Vi mennesker gjør ofte mye feil/galne saker. Hvis vi ser for mye innover oss selv, så er det ikke alltid like positivt det som bor i oss. Jo mer vi fokuserer på det negative, desto sterkere vil det prege oss. Det vil dermed være naturlig og logisk å hate seg selv. Og det vil være vanskelig å tro at andre kan ha en annen oppfatning om en. Dersom biblelen er sann, heter dette problemet synd. Alle mennesker er syndige og onde av natur, står det skrevet. Men den gode nyheten er at Jesus tok på seg all din synd på korset. Jesus ble plaget og pint av mennesker, forlatt og forbannet av Gud. Han døde mens han bar din synd og for ned i dødsriket. Men dødsriket kunne ikke holde på ham, for han selv var syndfri. Ved at Jesus lot seg "slakte som et uskyldig lam", overvant han syndens makt. Årsaken til at Jesus gjorde dette var at han elsket deg uendelig mye mer enn ord kan si. Og han elsker deg sånn som du er akkurat nå, med all din umoral?, egoisme?, latskap?, ondskap? osv.

Det er dette som kalles evangeliet (les johannes 3.16). Alt du trenger å gjøre er å tro at dette faktisk er sant!

Hvis den meldingen var ment til meg - så har jeg lest bibelen :)

Annonse

Jeg kan ikke skjønne hvorfor dere nekter for at alle hater meg, mens når du skriver til meg så skinner jo dette hatet gjennom på en måte som alle ville sett...

Nei, vi hater deg slettes ikke, vi er bare litt oppgitte over at du nekter å høre på oss når vi sier det. Verden dreier seg ikke om deg og din negativitet - hadde du tort å slippe inn litt positivitet så hadde du sett det tror jeg.

Snart kommer våren og naturen våkner til liv - klarer du å se glede og liv og positivitet i spirer og blomster som trenger seg hvert eneste år? Eller det bare negativt det også? Har du prøvd antidepressiva?

Gjest Psyk av alt

Hellige jul!

Jeg er av den oppfatning at jeg synes det er skikkelig psykt å "friste" med frelse for å bli "frisk".

Motivasjonen bør komme innenfra. Det må jo være tungt å bære på så mange kilo. Bare det bør være motivasjon nok til å gjøre noe. Hvis du greier å leve sunnere, vil du også få det bedre med deg selv. Jeg ville forsøkt alternativ behandling hvis du føler at du ikke får hjelp fra vanlig helsetjeneste. Ellers så kan jeg anbefale yoga, avspenning og meditasjon. Du får kjøpt bøker om det og dvder som du kan bruke hjemme. Et treningsapparat hjemme er også å anbefale. Jeg ville anbefalt en ellipsemaskin. Men vet ikke hvor mange kilo den tar. Svømming skal være bra. Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...