Gå til innhold

Syreskader av medisin?

Anbefalte innlegg

Gjest embarrasa

Eller bare hull?

Jeg var til tannlegen og fikk vite at tennene mine er helt ødelagt av syreskader så jeg må ha omfattende tannbehandling. Han sa slik kommer av oppkast flere ganger daglig. Så jeg sa jeg spyr av medisinene (lamictal,litium) Det gjør jeg avogtil, og gjorde det mere før, fordi jeg blir kvalm av dem og brekker meg, men ikke når jeg tar de til mat, så det gjør jeg nå! men er det nok til at tenna blir så ødelagt? Er det fordi man blir tørr i munnen?

Eller er det fordi jeg hadde bulimi i perioder fra jeg var 15-21 (er 25), og så har drukket for mye cola pga litium gir meg tørste (har sluttet å drikke brus nå da!)

Grunnen til at jeg spørr er fordi jeg må ha legeerklæring for å få det dekket, men legen som gir meg medisiner for bipolar lidelse vet ikke at jeg har hatt bulimi. Kan jeg be fastlegen jeg aldri har møtt om å gi en legeerklæring på at jeg hadde bulimi da jeg var yngre, er det nok? Eller må jeg si det til psykiateren? Enn om han ikke tror meg? Er ikke akkurat tynn!!

For tannlegen skjønte visst ikke hva de medisinene var i det hele tatt så han trodde meg da jeg sa de får meg til å spy, flere ganger om dagen, men de gjør jo ikke det mer da... Så legeerklæring på pillene er vel ikke nok, blir sikkert ikke troverdig hos trygdekontoret?

Eller gir lamictal,litium syreskader?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/301814-syreskader-av-medisin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest embarrasa

Hei, med din sykehistorie, tror jeg du vil kunne få dekket litt av tannlegeregningen av trygdekontoret. Selv fikk jeg dekket 12 av 20 000 da jeg måtte ha omfattende behandling ifjor.

Bulimi gir store syreskader, munntørrhet gir økt tannråte.

Ok,. da har jeg isåfall ikke råd.

Tror det blir dyrere en 22.000 kr, tannpleiern turte ikke en gang anslå en sum...

Men slik jeg forsto det ville jeg få dekt alt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...