Gå til innhold

Bivirkninger mens legen er på ferie

Anbefalte innlegg

Jeg har fått medisiner mot mani, men bivirkningene er så store at jeg ikke klarer å ta mer. De har fungert supert mot manien, men siden jeg ikke har klart å ta mer kjenner jeg på kroppen at manien er på full vei tilbake.

Legen min har ferie i to uker nå, og nå mens jeg enda er på bakken vil jeg ikke inn i manien igjen. Hva gjør jeg? Kan jeg kontakte fastlegen før helligdagene begynner, eller bør jeg vente til psykiateren er tilbake og ta det opp med vedkommende?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/301842-bivirkninger-mens-legen-er-p%C3%A5-ferie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du venter ikke når en mani er på vei. Prøv å få tak i fastlege. Hvis ikke ville jeg prøvd legevakt. De kan vel også rådføre seg med noen med psykiatrisk ekspertise i et nødsfall.

Takk for svar.

Du har nok rett, så jeg skal ta kontakt med fastlegen på mandag. Er bare så redd for at h*n skal se på det som en bagatell, og at jeg opptar unødvendig tid.

1. Må det være alt eller intet? Selv en lavere dose vil hjelpe.

2. Mani er en tilstand som forsvarer bruk av legetjeneste når du måtte ha behov.

Takk for svar.

Jeg fikk en veldig lav dose (0,5mg risperdal, men jeg skulle trappe opp ved behov). Jeg har tidligere slitt med store bivirkninger av risperdal, men det var på en høyere dose, så jeg trodde jeg skulle slippe det nå.

Jeg skal ta kontakt med fastlegen i morgen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...