Gjest Jente31 Skrevet 16. mars 2008 Skrevet 16. mars 2008 Hvis du ser dette på formiddagen, og om du vil svare.. I følge legevaktslegen er min x alvorlig deprimert, og jeg skal idag følge han til psyk., hvor det blir vurdert innleggelse. Jeg har sterke mistanker om at det dreier seg om mer enn depresjon. Ganske alvorlige ting, som jeg ikke engang tør skrive her. Dessuten er jeg ikke noen lege, men dette er noe jeg har lest meg frem til, og strevet med å innse selv. Jeg vet ikke om jeg tør å si det hos vakthavende lege på psyk., men samtidig ser jeg det som viktige opplysninger også. Er dette ionfo dere som vakthavende leger setter pris på å høre fra pårørende? Hvordan blir man som pårørende tatt i mot ift slike opplysninger? Min x vil jeg skal være med under dette. Men som sagt vet jeg ikke om jeg tør si det - ikke pga han, men psyk/legen. Setter stor pris på om du vil svare. 0 Siter
Gjest Jente31 Skrevet 16. mars 2008 Skrevet 16. mars 2008 ps. siden han ikke har noe nettverk, og jeg er den eneste han har her, så jeg meg bare nødt til å gjøre noe, selv om jeg er fullt klar over at det ikke er mitt, men hans ansvar. Dessuten kunne han helt klart sørget for å skaffe seg hjelp på et mye tidligere tidspunkt, men så ble det nå altså ikke.. Jeg tenker nå at jeg kansje kan la psyk.ta dette ansvaret? 0 Siter
Gjest takpapp Skrevet 16. mars 2008 Skrevet 16. mars 2008 ps. siden han ikke har noe nettverk, og jeg er den eneste han har her, så jeg meg bare nødt til å gjøre noe, selv om jeg er fullt klar over at det ikke er mitt, men hans ansvar. Dessuten kunne han helt klart sørget for å skaffe seg hjelp på et mye tidligere tidspunkt, men så ble det nå altså ikke.. Jeg tenker nå at jeg kansje kan la psyk.ta dette ansvaret? hvor gamle er dere egentlig? du er sikkert 31-32 og skriver slike innlegg. når skal dere bli voksne, livet er ikke innleggelser og vas på forumer, det er noe mye større. (eller mindre, forsåvidt) 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 16. mars 2008 Skrevet 16. mars 2008 Hvis du først skal være med (skal du det?) må du i det minste fortelle det du kan bidra med. 0 Siter
Gjest Jente31 Skrevet 16. mars 2008 Skrevet 16. mars 2008 Hvis du først skal være med (skal du det?) må du i det minste fortelle det du kan bidra med. Takk for at du svarte, jeg så det på mobilen på tur dit, og det hjalp. Ja, - jeg var med han, og jeg la absolutt alle kortene på bordet. Han motsa seg ikke dette, og bekreftet alle forhold for legen, i tillegg til det han fortalte selv. Det ble ingen innleggelse, men han får medisinsk hjelp for sin depresjon, og får komme på akutt poliklinikk til utredning for flere forhold . Jeg er usikker på hvor motivert han er osv, men det ansvaret legger jeg nå over på psyk og han. 0 Siter
Gjest Jente31 Skrevet 16. mars 2008 Skrevet 16. mars 2008 Hvis du først skal være med (skal du det?) må du i det minste fortelle det du kan bidra med. Jeg bare lurer på en ting.. du skrev i parentes "skal du det". Var dette for å få meg til å tenke igjennom ting? 0 Siter
Gjest xbellax Skrevet 16. mars 2008 Skrevet 16. mars 2008 Jeg bare lurer på en ting.. du skrev i parentes "skal du det". Var dette for å få meg til å tenke igjennom ting? høyst sannsynlig, ja. 0 Siter
Gjest vær et medmenneske heller Skrevet 16. mars 2008 Skrevet 16. mars 2008 hvor gamle er dere egentlig? du er sikkert 31-32 og skriver slike innlegg. når skal dere bli voksne, livet er ikke innleggelser og vas på forumer, det er noe mye større. (eller mindre, forsåvidt) Det er faktisk ikke nødvendig å skrive slike svar. Jente 31 er ei godt likt jente som fortjener respekt av alle. Se også hvilket forum dette er på. Trø litt varsomt er du snill. 0 Siter
Gjest Jente31 Skrevet 16. mars 2008 Skrevet 16. mars 2008 høyst sannsynlig, ja. Det var det jeg tenkte, ja.. Jeg har vært så sint og skuffet i dag, bella.. på/over meg selv.. 0 Siter
Gjest xbellax Skrevet 16. mars 2008 Skrevet 16. mars 2008 Det var det jeg tenkte, ja.. Jeg har vært så sint og skuffet i dag, bella.. på/over meg selv.. Hvorfor, hva er det du går å tenker så på.. 0 Siter
Gjest Jente31 Skrevet 16. mars 2008 Skrevet 16. mars 2008 Hvorfor, hva er det du går å tenker så på.. Fordi jeg gikk i "fella" på nytt, kan du si. Min egen. Det er litt vanskelig å sette ord på det, men skal prøve. For det første går jeg i terapi for å bli frisk. Jeg tror dette er noe av adferden jeg må endre på, for det er temmelig energitappende å skulle ordne opp og ta ansvar for andre på denne måten, samt å oppleve slike "kriser". Men jeg er jo med på det selv, jeg velger det jo selv... For det andre har han ansvar for seg selv. for å være helt ærlig, så tror jeg at dette kun er et spill for galleriet fra hans side.. og jeg gikk som vanlig fem på. 0 Siter
Gjest Jente31 Skrevet 16. mars 2008 Skrevet 16. mars 2008 Fordi jeg gikk i "fella" på nytt, kan du si. Min egen. Det er litt vanskelig å sette ord på det, men skal prøve. For det første går jeg i terapi for å bli frisk. Jeg tror dette er noe av adferden jeg må endre på, for det er temmelig energitappende å skulle ordne opp og ta ansvar for andre på denne måten, samt å oppleve slike "kriser". Men jeg er jo med på det selv, jeg velger det jo selv... For det andre har han ansvar for seg selv. for å være helt ærlig, så tror jeg at dette kun er et spill for galleriet fra hans side.. og jeg gikk som vanlig fem på. OG - hva er vitsen med terapi, hvis jeg ikke lærer. 0 Siter
Gjest xbellax Skrevet 16. mars 2008 Skrevet 16. mars 2008 OG - hva er vitsen med terapi, hvis jeg ikke lærer. Man lærer ikke over natten, læring tar tid. Man snubler og faller, og man lærer av sine feil.. og så går man videre..enda litt klokere enn før. Dette er en gammel vane for deg. Du trenger tid på å bryte det mønsteret. I morgen er det en ny dag.. trekk pusten dypt. Det blir bedre. 0 Siter
Gjest Jente31 Skrevet 16. mars 2008 Skrevet 16. mars 2008 Hvorfor, hva er det du går å tenker så på.. Det er kompliserte greier, og vedr mitt siste svar om hva som er vitsen med terapi om jeg ikke lærer, tror jeg var litt overdrevet fra min side. Jeg har jo lært mye. endring tar jo tid. Men jeg har høye krav til meg selv, kansje for høye. Jeg tenker at jeg kan være for streng med meg selv. Kansje skal jeg bare være fornøyd i kveld. For jeg tror at jeg har lært noe viktig i dag. Selv om jeg gjorde en feil i dag, kan jeg prøve å lære av den. Endring er trening med tiden til hjelp, tror jeg Takk for ditt øre og din tid:-) 0 Siter
Gjest Jente31 Skrevet 16. mars 2008 Skrevet 16. mars 2008 Man lærer ikke over natten, læring tar tid. Man snubler og faller, og man lærer av sine feil.. og så går man videre..enda litt klokere enn før. Dette er en gammel vane for deg. Du trenger tid på å bryte det mønsteret. I morgen er det en ny dag.. trekk pusten dypt. Det blir bedre. :-) 0 Siter
cathlin Skrevet 17. mars 2008 Skrevet 17. mars 2008 Det er faktisk ikke nødvendig å skrive slike svar. Jente 31 er ei godt likt jente som fortjener respekt av alle. Se også hvilket forum dette er på. Trø litt varsomt er du snill. Det kan ikke du bestemme. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.