Gå til innhold

FU: Frukt og grønnsaker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kjøper du av frukt og grønnsaker? Jeg har en fornemmelse av at jeg er temmelig kjedelig; banan og eple. Noen ganger druer og klementiner (sesong). Vannmelon om sommer'n.

Grønnsaker; broccoli og gulrot, purre og søtpaprika (den lange røde), agurk og tomat (jada det er en frukt). Rødløk, champignon, crispisalat, mais. Potet. Der stopper det, gitt...

Jeg tror aldri jeg har kjøpt en eksotisk frukt, hehe! :)

Skrevet

Nå for tiden er det appelsiner det går i, i tillegg til at vi alltid har banan. Som regel også eple eller pærer. Når druene ikke koster 40kr kiloen går det unna med de også. Og klementiner når den sesongen er her. Så det varierer veldig, kjøper av og til en melon eller ananas også.

AneM1365380603
Skrevet

Epler, pærer, bananer, kiwi, druer, vannmelon, klementiner og appelsiner.

Kålrabi, gulrot, løk, hvitløk, purre, broccoli, paprika, tomat, salater og agurk.

Det er hva jeg kom på sånn her og nå.

villbringebær
Skrevet

Jeg kjøper bananer, appelsiner, epler, druer, mango, avokado og melon. Har som regel alt dette i huset!

Av grønnsaker hart jeg alltid gulrøtter, brokkoli, løk, paprika, tomat og agurk i huset. Ofte også salat, blomkål og squash!

Gjest Elextra
Skrevet

Det var da ikke måte på hvor mye du lurer på, da...?

Skrevet

Det var da ikke måte på hvor mye du lurer på, da...?

Ja, når det kun er 5 innlegg i løpet av èn time, så må jeg sveive dere i gang! ;o) Du vil vel ikke at DOL skal dø?! ;o)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Epler, appelsiner, bananer, druer, melon, kiwi, ananas

agurk, tomat, paprika, hjertesalat, gulrøtter, poteter, løk, sukkererter, broccoli, blomkål, mais, sjelden gang også selleri, kålrot og kål

Går i bølger hva som blir spist mye etc. Salatvarianter varierer.

Skrevet

Bortsett fra de fruktene du selv nevner, går det mye i mango og fersk ananas her. Det er mors godteri i helgene :-)

Skrevet

Epler, appelsiner, bananer, druer, melon, kiwi, ananas

agurk, tomat, paprika, hjertesalat, gulrøtter, poteter, løk, sukkererter, broccoli, blomkål, mais, sjelden gang også selleri, kålrot og kål

Går i bølger hva som blir spist mye etc. Salatvarianter varierer.

Kiwi og ananas, ja :) og appelsiner...

Skrevet

Vi abbonnerer på en kasse med frukt og grønnsaker, så vi kjøper det som er i den. På den måten får vi også prøvd ting vi ellers ikke er vant til og det er spennende.

Det som alltid er i kassen er:

Tomat/cherrytomat, agurk gulrot, potet, bananer, appelsiner/epler.

Gjest vegggi
Skrevet

Vi abbonnerer på en kasse med frukt og grønnsaker, så vi kjøper det som er i den. På den måten får vi også prøvd ting vi ellers ikke er vant til og det er spennende.

Det som alltid er i kassen er:

Tomat/cherrytomat, agurk gulrot, potet, bananer, appelsiner/epler.

Hvordan er det man abbonnerer på en kasse med frukt/grønt? Har aldri hørt om det før, men hørtes praktisk ut.

Skrevet

Samme som deg banan og eple, to gamger i året kjøper eg druer.

Når det gjelder grønnsaker så blir det gulerøtter, brocolli, "grønnsaksblandinger" (frosne i pose), masse poteter og det er stort sett det hele.

Skrevet

Frukt og bær: appelsin, grapefrukt, klementin, eple, mango, druer, pærer, forskjellig melon, banan, tomat, blåbær og bringebær.

Grønnsaker: gulrøtter, løk, aubergine, agurk, squash, brokkoli, blomkål, paprika.

Det var vel det, tror jeg..

Skrevet

Sharon-frukt er bare kjempedeilig.

Ellers kjøper vi det meste på sommeren, fersken, nektariner, plommer, meloner i lange baner.

Squash, cherrytomater, neper, knutekål - mmmm, så mye deilig.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1205694546' post='3828547]

Kiwi og ananas, ja :) og appelsiner...

Fruktsalat er godt.... Blande alt mulig av frukter og nyte i lag med yougert. Mmmm

Skrevet

Jeg tåler ikke frukt, så det spiser jeg ikke. - bortsett fra banan og appelsin/klementin og druer. Misunner deg som kan spise epler!

Av grønnsaker spiser jeg/vi: brokkoli, blomkål, gulrøtter, poteter, asparges, av og til bønner, i tillegg til fryste poser med ferdigkuttet grønnsaksblanding av ulike slag. Går mye i wok - blandinger og brokkoliblanding.

Gjest Kariell
Skrevet

Kjøper epler, appelsiner, bananer, druer, nektariner og piel del sapo og sharon.

Av grønnsaker kjøper vi blomkål, brokkoli, poteter, gulrøtter, tomater, paprika, løk og sikkert ting jeg ikke kommer på i farta. Grønnsaker brukes stort sett i matlaging da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...