Gå til innhold

Hvilken kake liker du best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble rent inspirert av trådene nedenfor med mat og kaker.

Jeg elsker Oreo dream cake, som Peppes og Opus importerer fra USA, den har jeg planer om å bake i nærmeste fremtid. Oreo-kjeksene ligger klart.

Ellers er ostekake en favoritt, skal lage en i påsken med sitron. Nam

Hva er din favoritt?

AneM1365380603
Skrevet

Ostekake, firkløverkake og sjokoladekaka mannen min lager. Marsipankake kan også være snadder.

AneM1365380603
Skrevet

Ostekake med nøttemarengsbunn !!

Nøttemarengsbunn?

Gjest togli
Skrevet

Nøttemarengsbunn?

Ja, jeg hakker 200 gram nøtter (ikke for små biter) og lager marengs av eggehviter, melis og vaniljesukker eller potetmel?? Er på ferie og har ikke oppskriften her ;)

Tilslutt blander jeg marengsen med nøttene og har dette over i kakeformen. Jeg lar det steke ca en halv time på ?? grader....

Ellers lager jeg ostekaka på samme måten som vanlig (sitrongele og mandarin-/ananasost-varianten, samt rød gele på toppen).

Skrevet

Jeg må si at kjøbekaga vi hadde for et par dager siden, den var en drøm. Marsipankake med jordbær og vaniljekrem :) (Toppen hadde halvparten krem og halvparten marsipan)

Ellers så liker jeg Verdens beste, og tropisk aroma. Mors sjokoladekake er også nydelig, den har smørkrem inni. Nam nam :) Dette er kaker vi baker vanligvis i vår familie når bursdager skal feires. Jeg liker også godt rullekake med bringebær inni. Bakte forresten 4stk til selskapet just. Det er godt med kaker :)

AneM1365380603
Skrevet

Ja, jeg hakker 200 gram nøtter (ikke for små biter) og lager marengs av eggehviter, melis og vaniljesukker eller potetmel?? Er på ferie og har ikke oppskriften her ;)

Tilslutt blander jeg marengsen med nøttene og har dette over i kakeformen. Jeg lar det steke ca en halv time på ?? grader....

Ellers lager jeg ostekaka på samme måten som vanlig (sitrongele og mandarin-/ananasost-varianten, samt rød gele på toppen).

Kanskje du er snill og legger oppskriften her en gang du er hjemme.?-)) Jeg pleier å lage den med Bixit, men nøttemarengsbunn høres deilig ut!

Skrevet

Nøttemarengsbunn med sjokolademousse og jordbær.

Sjokoladekake med krokan og peanøtter fra Deli de luca

Gjest togli
Skrevet

Kanskje du er snill og legger oppskriften her en gang du er hjemme.?-)) Jeg pleier å lage den med Bixit, men nøttemarengsbunn høres deilig ut!

Jeg har lagt den ut her for en stund siden...Kanskje du kan ta et søk på "ostekake" eller noe sånt? Kan tenke meg det er ca 2 mnd siden jeg svarte på det innlegget? Hvis du ikke finner det, så meld meg da, så skal jeg fikse oppskrifta til deg:)

AneM1365380603
Skrevet

Jeg har lagt den ut her for en stund siden...Kanskje du kan ta et søk på "ostekake" eller noe sånt? Kan tenke meg det er ca 2 mnd siden jeg svarte på det innlegget? Hvis du ikke finner det, så meld meg da, så skal jeg fikse oppskrifta til deg:)

Jeg fant den :) Skal den virkelig stå 1,5 timer? Ja, jeg ser temperaturen er lav.

''Pisk 3 eggehviter og 2 dl melis stivt. 200 g mandler hakkes for hånd. 1 ts bakepulver.

Bland alt sammen, hell i kakeforma og stek på 125 grader i 1 1/2 time.''

Gjest togli
Skrevet

Jeg fant den :) Skal den virkelig stå 1,5 timer? Ja, jeg ser temperaturen er lav.

''Pisk 3 eggehviter og 2 dl melis stivt. 200 g mandler hakkes for hånd. 1 ts bakepulver.

Bland alt sammen, hell i kakeforma og stek på 125 grader i 1 1/2 time.''

Der var den, ja:)

Hmm, og jeg sa bare en halv time?? Gubban, jeg er så dårlig til å bake at jeg ikke klarer helt å se hvor lang tid som virker logisk engang ;-)

Jeg tror det var 1 1/2 time, ja.... Skal iallefall være stivt og se ut som marengs;)

tzatziki1365380058
Skrevet

Bløtkake fylt med jordbær - eller bringerbærsyltetøy og pisket krem. Men kaken må være hjemmelaget, og sukkerbrødet må være luftig, for all del ikke for mye mel i røren! Eventuelt med marsipanlokk...

Spiser det veldig sjelden, det er liksom ikke ei kake man lager til hverdags. Tror det er derfor jeg synes det er så innmari godt.

Skrevet

Marsipankake med valnøtter, vanilje og bringerbærkrem

Gjest noen sorter
Skrevet

Kjøpt: cappuchinokake eller jordbærfromasj-kake. (Den siste tror jeg er en ostekake.)

Hjemmelaget: eplekake.

Skrevet

Der var den, ja:)

Hmm, og jeg sa bare en halv time?? Gubban, jeg er så dårlig til å bake at jeg ikke klarer helt å se hvor lang tid som virker logisk engang ;-)

Jeg tror det var 1 1/2 time, ja.... Skal iallefall være stivt og se ut som marengs;)

Det står mandler ser jeg, den blir vel enda bedre med nøtter? *Sikle*

Gjest togli
Skrevet

Det står mandler ser jeg, den blir vel enda bedre med nøtter? *Sikle*

Jeg har ikke prøvd med nøtter fordi jeg er et såpass dårlig husmoremne at jeg ikke tør å gå utenom oppskriftene ;-)

Da prøver jeg nøtter neste gang, så skylder jeg på deg om det blir mislykka :)

Skrevet

Jeg har ikke prøvd med nøtter fordi jeg er et såpass dårlig husmoremne at jeg ikke tør å gå utenom oppskriftene ;-)

Da prøver jeg nøtter neste gang, så skylder jeg på deg om det blir mislykka :)

I daimkake skal det egentlig være mandler, men jeg brukte nøtter da jeg bakte til jul og alle ble overbegeistret! :o)

Gjest mora2
Skrevet

Moderens mandelkake med gul krem , og krydderkake!

Hører med i påskekosen :0)

Ellers liker jeg skumkake! Mmmm...

Gjest togli
Skrevet

I daimkake skal det egentlig være mandler, men jeg brukte nøtter da jeg bakte til jul og alle ble overbegeistret! :o)

Personlig liker jeg bedre nøtter enn mandler, så du har sikkert rett i at det kan bli godt :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...