eleda Skrevet 17. mars 2008 Skrevet 17. mars 2008 Hei, jeg har hatt midlertidig uførestønad ( 100%) i snart 2 år. Jeg har hatt den forståelse at man kan, når man har vært uføretrygdet i et år kan hvis man ønsker/ orker tjene opp til 1G uten at uføreytelsen blir redusert. Jeg mottok i fjor et brev fra trygdekontoret som sa at jeg har en inntektsgrense på mindre en 1000 kr per år. Betyr dette at jeg ikke kommer inn under den loven som sier 1G? Nå er ikke dette aktuelt for meg på dette tidspunkt, men jeg syntes det er greit å vite. Gjelder det samme hvis man har varig uføretrygd. Noen som vet? 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 17. mars 2008 Skrevet 17. mars 2008 Det er vanskelig å gi et eksakt svar på, fordi det varierer fra person til person. Du kan ikke tjene mer enn at tidsbegrenset uføreytelse samt evt. inntekt overstiger inntekten i det året før du ble sykemeldt. Hilsen 0 Siter
Gjest lurerpådetjeg Skrevet 25. mars 2008 Skrevet 25. mars 2008 Det er vanskelig å gi et eksakt svar på, fordi det varierer fra person til person. Du kan ikke tjene mer enn at tidsbegrenset uføreytelse samt evt. inntekt overstiger inntekten i det året før du ble sykemeldt. Hilsen '' Du kan ikke tjene mer enn at tidsbegrenset uføreytelse samt evt. inntekt overstiger inntekten i det året før du ble sykemeldt.'' Er det bokstavelig ment med sykmeldt året før du ble sykmeldt, eller er det den uføredato som nav setter som styrer inntektsgrensa. Det kan jo være ganske forskjellig. 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 25. mars 2008 Skrevet 25. mars 2008 '' Du kan ikke tjene mer enn at tidsbegrenset uføreytelse samt evt. inntekt overstiger inntekten i det året før du ble sykemeldt.'' Er det bokstavelig ment med sykmeldt året før du ble sykmeldt, eller er det den uføredato som nav setter som styrer inntektsgrensa. Det kan jo være ganske forskjellig. Ring til NAV og spør, og hvis de ikke kan svare deg på telefonen, så spør om å få en time med saksbehandler, slik du kan få et fullstendig korrekt svar på dine spørsmål. Hilsen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.