Gå til innhold

Midlertidig uførestønad og inntektsgrense

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har hatt midlertidig uførestønad ( 100%) i snart 2 år. Jeg har hatt den forståelse at man kan, når man har vært uføretrygdet i et år kan hvis man ønsker/ orker tjene opp til 1G uten at uføreytelsen blir redusert. Jeg mottok i fjor et brev fra trygdekontoret som sa at jeg har en inntektsgrense på mindre en 1000 kr per år. Betyr dette at jeg ikke kommer inn under den loven som sier 1G? Nå er ikke dette aktuelt for meg på dette tidspunkt, men jeg syntes det er greit å vite. Gjelder det samme hvis man har varig uføretrygd.

Noen som vet?

Gjest mandolina
Skrevet

Det er vanskelig å gi et eksakt svar på, fordi det varierer fra person til person.

Du kan ikke tjene mer enn at tidsbegrenset uføreytelse samt evt. inntekt overstiger inntekten i det året før du ble sykemeldt.

Hilsen

Gjest lurerpådetjeg
Skrevet

Det er vanskelig å gi et eksakt svar på, fordi det varierer fra person til person.

Du kan ikke tjene mer enn at tidsbegrenset uføreytelse samt evt. inntekt overstiger inntekten i det året før du ble sykemeldt.

Hilsen

'' Du kan ikke tjene mer enn at tidsbegrenset uføreytelse samt evt. inntekt overstiger inntekten i det året før du ble sykemeldt.''

Er det bokstavelig ment med sykmeldt året før du ble sykmeldt, eller er det den uføredato som nav setter som styrer inntektsgrensa.

Det kan jo være ganske forskjellig.

Gjest mandolina
Skrevet

'' Du kan ikke tjene mer enn at tidsbegrenset uføreytelse samt evt. inntekt overstiger inntekten i det året før du ble sykemeldt.''

Er det bokstavelig ment med sykmeldt året før du ble sykmeldt, eller er det den uføredato som nav setter som styrer inntektsgrensa.

Det kan jo være ganske forskjellig.

Ring til NAV og spør, og hvis de ikke kan svare deg på telefonen, så spør om å få en time med saksbehandler, slik du kan få et fullstendig korrekt svar på dine spørsmål.

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...