Gå til innhold

Angst plager og depresjon

Anbefalte innlegg

Gjest Fortvilet Gutt 21

Hei jeg er en gutt på 21 år som har vært plaget med sterk angst nå de siste 3 ukene eller så. Jeg er plaget av hva man kan kalle angstanfall. Da får jeg voldsomme smerter i brystet, nummenhet i hendene, svimmel og blir fortvilet. Har alltid vært en beskjeden og varsom person men har alltid greid å slappe av når jeg kom hjem. Dette går ikke lenger. Mellom de ulike angstanfallen blir jeg sliten, svimmel og meget nedstemt. Tror kanskje angsten skyldes en slitsom og depprimerende jobb tilværelse det siste halvåret eller så. Hva skal jeg gjøre? Jeg vil helst ikke begynne på anti deppresiva siden jeg har hørt du blir sløv og likegyldig. Nå er jeg jævelig lei av å gå å føle meg trist hele tia pga av denne følelsen. Hva er ditt råd ??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/301967-angst-plager-og-depresjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Har du fortalt legen din om hvordan du har det? Jeg sliter selv med depresjon, som hadde mye med jobben min å gjøre. Tilslutt gikk jeg til lege, og har gått til psykolog og brukt antidepresiv i 18 mnd. Jeg hadde ikke lyst, og ble sint på de som ville hjelpe meg, jeg viste jo alt best selv. Men så tok jeg imot hjelp, og jeg har ikke følt meg sløv og likegyldig av antidepresiv, men jeg har følt meg som en MYE gladere person.

Jeg ville prøvd det hvis jeg var deg, du kan jo bare be om å slutte hvis det ikke fungerer for deg, eller prøve en annen medisin.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...