Gå til innhold

Akseptabel ventetid for time hos fastlege?

Anbefalte innlegg

Mista nikket
Skrevet

Bestilte time hos fastlegen i dag. Fikk beskjed om at det var lang ventetid. Ok sa jeg for det er GU jeg skal ha. Fikk time 29/4. Det er 6 uker. Er det noen andre som har like lang ventetid på time, eller burde jeg tenke på å bytte lege.

Skrevet

6 uker var lenge ja, Hvis det ikke har noen bråhast vil jeg tro jeg får time i løpet av et par uker, max. 3. Hastetime på dagen er sjelden noe problem. Bor i Trondheim da, antar du bor i Oslo.

Skrevet

Det var da voldsomt til tid å vente! Vi har jo påsken da, en uke å trekke fra, men 5uker er også lang vente tid. Tre uker er det meste jeg har vært ute for. Spørs om ikke legen din har flere klienter enn h*n burde ha......

Mista nikket
Skrevet

Det var da voldsomt til tid å vente! Vi har jo påsken da, en uke å trekke fra, men 5uker er også lang vente tid. Tre uker er det meste jeg har vært ute for. Spørs om ikke legen din har flere klienter enn h*n burde ha......

Har sjekka på NAV sine sider og hun har fullt. Bestandig lang ventetid når jeg møter opp også, min 30 minutter å vente.

Mista nikket
Skrevet

6 uker var lenge ja, Hvis det ikke har noen bråhast vil jeg tro jeg får time i løpet av et par uker, max. 3. Hastetime på dagen er sjelden noe problem. Bor i Trondheim da, antar du bor i Oslo.

Bor i østfold. Vurderer sterkt å bytte nå.

Skrevet

Har sjekka på NAV sine sider og hun har fullt. Bestandig lang ventetid når jeg møter opp også, min 30 minutter å vente.

Hva mener du nå? Har nav oversikten over ledige timer hos legen??

Mista nikket
Skrevet

Hehe, nei da. NAV har oversikt over ledige plasser hos diverse leger.

Skrevet

Hehe, nei da. NAV har oversikt over ledige plasser hos diverse leger.

hehe, ok :) Begynte sannelig å lure her gitt ;) Det er jo så mye rart for tiden.

Gjest Nils Håvard Dahl, lege
Skrevet

Det kommer helt an på om det er en rutineundersøkelse, eller om du har alvorlige symptomer i dag.

Mista nikket
Skrevet

Det kommer helt an på om det er en rutineundersøkelse, eller om du har alvorlige symptomer i dag.

Jeg fikk beskjed først at det var lang ventetid før jeg sa hva det gjaldt, men alikevel 6 uker er lenge.

Skrevet

Hos min fastlege er det ikke uvanlig med 4-6 uker ventetid. (men, jeg kommer fort inn)

Kontor damene starter alltid med at det er lang venting. Men, det kommer jo veldig an på hva det gjelder da. (sier man at det haster, så kommer de fort inn)

Jeg kjenner flere som er "friske" som skal ha GU eller bare en vanlig sjekk, eller noe lignende. De har fått time opp i mot 2 mnd etter bestilling.

Men, når jeg bestiller time, så får jeg time en dag eller 2 etter. (av og til på samme dag også)

Mista nikket
Skrevet

Hos min fastlege er det ikke uvanlig med 4-6 uker ventetid. (men, jeg kommer fort inn)

Kontor damene starter alltid med at det er lang venting. Men, det kommer jo veldig an på hva det gjelder da. (sier man at det haster, så kommer de fort inn)

Jeg kjenner flere som er "friske" som skal ha GU eller bare en vanlig sjekk, eller noe lignende. De har fått time opp i mot 2 mnd etter bestilling.

Men, når jeg bestiller time, så får jeg time en dag eller 2 etter. (av og til på samme dag også)

Jeg sa ikke noe om at det hastet, så det er kanskje grunnen. Er det øyeblikkelig hjelp får jeg beskjed om å ringe kl 8 dagen etterpå og får time den dagen.

Skrevet

Jeg sa ikke noe om at det hastet, så det er kanskje grunnen. Er det øyeblikkelig hjelp får jeg beskjed om å ringe kl 8 dagen etterpå og får time den dagen.

Prøv du neste gang å si. Men, jeg kan ikke vente så lenge, det går bare ikke. Da finner de nok helt sikkert en time litt fortere til deg =)

Men, da bør det også haste litt. For jeg tror grunnen til at mange må vente litt lenge, er at der skal være noen ledige timer til "haste pasienter". =)

Skrevet

Det er helt normal ventetid for rutinemessige ting som det ikke haster med.

Hos oss kommer man inn på dagen om det er ting som haster. Da må man ringe om morgenen.

Skrevet

NAV har oversikten over fastleger med ledig kapasitet ja - trygdekontoret går inn under der vet du. :o)

Skrevet

NAV har oversikten over fastleger med ledig kapasitet ja - trygdekontoret går inn under der vet du. :o)

:) Ja, noen ganger spør jeg _før_ jeg tenker ;)

Mista nikket
Skrevet

Prøv du neste gang å si. Men, jeg kan ikke vente så lenge, det går bare ikke. Da finner de nok helt sikkert en time litt fortere til deg =)

Men, da bør det også haste litt. For jeg tror grunnen til at mange må vente litt lenge, er at der skal være noen ledige timer til "haste pasienter". =)

Får heller prøve på det. Kjedelig å vente så lenge på ting en gruer seg til

Skrevet

:) Ja, noen ganger spør jeg _før_ jeg tenker ;)

Ja, jeg har jo aaaaaldri spurt før jeg tenker.... *haaaahaaaa* :o) Det er lov det vuttu! :o)

Skrevet

Hos oss har legesenteret endret praksis, slik at alle får time på dagen. Det fungerer bra, en sjelden gang får du time dagen etter hvis det kan vente. Bestiller time via internett/sms på kvelden før jeg, så får jeg mail/sms morgenen etter med tidspunkt. Dette passer meg fint:)

Men de har færre timer som du kan bestille langt frem i tid da, men det går som regel veldig greit å planlegge fremover også for den som vil det.

Skrevet

Hos oss har legesenteret endret praksis, slik at alle får time på dagen. Det fungerer bra, en sjelden gang får du time dagen etter hvis det kan vente. Bestiller time via internett/sms på kvelden før jeg, så får jeg mail/sms morgenen etter med tidspunkt. Dette passer meg fint:)

Men de har færre timer som du kan bestille langt frem i tid da, men det går som regel veldig greit å planlegge fremover også for den som vil det.

Du så greit da, timebestilling på mail/sms..

Nå skal ikke jeg klage, går gjerne ikke mer enn 2-3 uker. Men de har 4 hastetimer hver dag, som alltid er ledige for mer øyeblikkelig hjelp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...