Gå til innhold

Akseptabel ventetid for time hos fastlege?

Anbefalte innlegg

Mista nikket
Skrevet

Hos oss har legesenteret endret praksis, slik at alle får time på dagen. Det fungerer bra, en sjelden gang får du time dagen etter hvis det kan vente. Bestiller time via internett/sms på kvelden før jeg, så får jeg mail/sms morgenen etter med tidspunkt. Dette passer meg fint:)

Men de har færre timer som du kan bestille langt frem i tid da, men det går som regel veldig greit å planlegge fremover også for den som vil det.

Det må være et prakteksemplar på hvordan det skal fungere.

Skrevet

Det må være et prakteksemplar på hvordan det skal fungere.

Ja, tror de synes det fungerer greit. De var innstilt på endel overtid i starten, før de var helt inne i det. For alle skulle få time samme dag var lovnaden. Nå er de veldig fornøyd med det.

Telefontiden er kuttet ned til et par timer på for- og ettermiddag, og det er ikke alle eldre som liker det da. Men selvfølgelig et eget tlf nr hvis det haster.

Skrevet

Du så greit da, timebestilling på mail/sms..

Nå skal ikke jeg klage, går gjerne ikke mer enn 2-3 uker. Men de har 4 hastetimer hver dag, som alltid er ledige for mer øyeblikkelig hjelp.

Ja, veldig greit synes jeg. Liker ikke å bestille timer på slike steder, og dessuten er det "alltid" så lenge å vente før du kommer igjennom. Greit å bare sende ei melding da.

Skrevet

Det tror jeg er ganske normalt så lenge det ikke er. akutt

Mista nikket
Skrevet

Det tror jeg er ganske normalt så lenge det ikke er. akutt

Men lenge å vente på når det er en ting en gruer seg til :-)

Skrevet

Men lenge å vente på når det er en ting en gruer seg til :-)

Ikke gru deg. Det er som regel fort gjort og sjelden det er noe galt :o)

Men det er ikke det behageligste jeg vet heller.

Gjest det er helt normalt
Skrevet

Normalt.

Og selv om du gruer deg er det ikke noe som haster.

hidi, the scorpion
Skrevet

Normalt.

Og selv om du gruer deg er det ikke noe som haster.

''Og selv om du gruer deg er det ikke noe som hater.''

Hva?

Skrevet

''Og selv om du gruer deg er det ikke noe som hater.''

Hva?

Tenker du at det objektivt sett haster å få en legetime fordi man gruer seg til en undersøkelse?

hidi, the scorpion
Skrevet

Tenker du at det objektivt sett haster å få en legetime fordi man gruer seg til en undersøkelse?

Hos en fastlege bør man få time lenge før seks uker! Det er jo latterlig lenge...

Hos min får jeg time på dagen, hvis jeg trenger det ;)

Skrevet

Hos en fastlege bør man få time lenge før seks uker! Det er jo latterlig lenge...

Hos min får jeg time på dagen, hvis jeg trenger det ;)

Enig i at seks uker er altfor lenge å vente på time hvis det er nødvendig med raskere legetilsyn. Men akkurat en rutinemessig GU kan vel godt vente såpass lenge.

For meg er det mest avgjørende at legen er dyktig og lett å forholde seg til hvis det er noe viktig. Jeg ville vært villig til å vente en del på rutinemessige undersøkelser dersom legen gjorde en god jobb. Dersom vententiden jevnt over er så lang som i dette tilfellet (denne gangen kom vel påsken inn ), så ville jeg synes det var for lenge.

Skrevet

Du så greit da, timebestilling på mail/sms..

Nå skal ikke jeg klage, går gjerne ikke mer enn 2-3 uker. Men de har 4 hastetimer hver dag, som alltid er ledige for mer øyeblikkelig hjelp.

Timebedtilling på mail/ sms er genialt.

Synd ikke alle andre mener det samme. Det var visst bare meg og et par-tre andre som benyttet denne tjenesten på legesenteret til fastlegen min .... så nå har de sagt opp tjenesten, for den kunne ikke forsvares økonomisk :(

Og jeg er tilbake i telefonkøen :(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...