Gå til innhold

Å kysse barn på munnen

Anbefalte innlegg

Gjest 5 årings mamma
Skrevet

Min 5 åring ønsker iblant å kysse meg på munnen. Jeg liker ikke det, så jeg har prøvd å lære henne å heller kysse på kinnet (eller hånden eller hvor som helst, bortsett fra på munnen). Jeg ønsker ikke å avvise henne, men prøver å si noe om at når man er kjærester kysser man på munnen, men eller kan man kysse på kinnet feks. Generelt sett er vi veldig fysiske, med mye kosing, klemming, stryking osv. Men for meg har dette med å kysse på munnen aldri føltes naturlig (unntatt med kjærester da!)

Jeg tror hun ser det i barnehagen, at enkelte barn kysser foreldrene sine på munnen, spesielt vet jeg om det med ei jente, med de er fra en annen kultur.

Er det jeg som er "gammeldags", er det slik at det er helt vanlig at barn og foreldre skal kysse hverandre på munnen? Jeg ønsker jo ikke å avvise datteren min på en feil måte heller, det bare kjenns unaturlig for meg.

Hva gjør dere? Hvis man ikke liker slik kyssing, hvordan ville du da sagt det til barnet ditt?

Gjest sjøstjerna
Skrevet

har heller aldri villet kysse barna på munnen. Jeg har som deg bare forklart at dette er noe kjærester gjør. Og vist til kinn etc mellom venner og familie.

hidi, the scorpion
Skrevet

Synes du gjør det helt greit, jeg ;)

Kun når de var babyer at mine ble "nusset flate".....

Skrevet

Enig med sjøstjerna. Ikke gi etter, det virker bare forvirrende. Si at noen mammaer og pappaer og barn gjør det, men dere gjør det ikke. Man gjør forskjellig .. (kom med andre eksempler). _Dere_ synes at det skal man spare til man blir stor og får kjæreste.

Jeg synes det er helt feil, men du behøver jo ikke gi uttrykk for fordømmelse hvis hun har venner som gjør det selvsagt

AneM1365380603
Skrevet

Jeg foretrekker også suss fra barna på kinnet framfor munnen. Jeg har aldri sagt at jeg ikke liker det, men susser dem aldri selv på munnen. Når de kommer for å gi suss vender jeg kinnet mot dem uten at de skjønner hvorfor. De slutter å susse på munnen når de blir større.

Gjest muss-suss
Skrevet

Jeg "musser" mine barn på munnen. Ikke noe vått kyss altså men et muss, har aldri tenkt over at det er unaturlig. Det er som oftest i forbindelse med at vi sier god natt og barna legger seg.

Skrevet

Enig med deg. Det virker unaturlig å kysse et barn på munnen.

Ho eldste mi har flere ganger forsøkt å kysse meg. Dette var noe hun gjerne ønsket. Til slutt har eg lovet å gi henne et på bursdagen hennes. Hun såååå fornøyd når det skjer. Selv synes eg det er grimmt. (usj)

Skrevet

Dette har jeg aldri tenkt over. nick jr får kyss på munnen av oss begge. Jeg har ikke sett noe seksuellt med dette (det er det du antyder?). Ikke er det noen fasit på området heller, så gjør det som er naturlig for deg/dere.

Skrevet

Jeg kysser ungen min på munnen. Synes vel i grunnen det blir helt feil å kalle det kyss, da. Nuss passer bedre. Jeg nusser ham på munnen, og jeg kan ikke skjønne hva som er galt med det.

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg kysser ungene på munnen så lenge som de selv vil det. Etter en stund slutter de med det selv, og da insisterer jeg selvsagt ikke på det. Men det er vel bare koselig med en nuss på munnen av de små.

Jeg liker imidlertid ikke at andre enn vi i den nærmeste familien kysser ungene mine på munnen.

Skrevet

Jeg synes ikke det gjør noe. Squishy vil også gjerne kysse på munnen, men det er et nuss og det gjør da ingenting.

Men om du ikke liker det, så sier du jo bare at du ikke vil.

Skrevet

Vi kysser på munnen.

Hadde vi ikke likt det, så hadde sagt som du gjør - at det er forbeholdt kjærester.

Gjest Angela26
Skrevet

Det blir helt feil for min del ja. Her nusser vi pà kinnet, og det har aldri vaert noe spm. om à kysse pà munnen.

Skrevet

Jeg føler skkurat slik som deg, og gjør på samme måte. :-)

Skrevet

Vi har aldri kysset barna våre på munnen noe særlig. Kinnet er helt fint. Du sier det fint nok når du ber om at de heller må kysse på kinnet.

Skrevet

Jeg kysser ungene på munnen så lenge som de selv vil det. Etter en stund slutter de med det selv, og da insisterer jeg selvsagt ikke på det. Men det er vel bare koselig med en nuss på munnen av de små.

Jeg liker imidlertid ikke at andre enn vi i den nærmeste familien kysser ungene mine på munnen.

En av mine nieser likte godt å kysse på munnen i treårs-alderen. Det fikk hennes bestefar til å bli svært ille berørt, så foreldrene måtte lære henne at kun mamma og pappa kunne kysses på munnen...*s*

Husker ikke helt når hun sluttet helt med å kysse på munnen, men interessen forsvant av seg selv. (Hun prøvde seg litt med tungekyssing også på faren sin, men han sørget for å holde sin munn godt lukket...)

Gjest Ja, vi nusser
Skrevet

Ja, jeg nusser sønnen min på munnen. Hadde jeg ikke likt det, hadde jeg vel gjort som deg og ikke gjort det, men jeg likte dårlig at du antyder om andre kulterer, og fremviser dette som det skulle være noe seksuelt ved det.

black wealch
Skrevet

Vi kysser ikke på munnen, men jeg har egentlig ikke noen motforestillinger mot det.

Tror ikke jeg ville laget noen stor sak av det, bare snudd kinnet til ved kyssing.

Gjest 5 årings mamma
Skrevet

Ja, jeg nusser sønnen min på munnen. Hadde jeg ikke likt det, hadde jeg vel gjort som deg og ikke gjort det, men jeg likte dårlig at du antyder om andre kulterer, og fremviser dette som det skulle være noe seksuelt ved det.

"jeg likte dårlig at du antyder om andre kulterer, og fremviser dette som det skulle være noe seksuelt ved det."

Hæ???

Jeg kan ikke se at jeg har antydet at andre kulturer legger noe seksuelt i det?!!! Tvert imot, det jeg viser til er at jeg tror det er kulturelt betinget (inkl. ulike kulturer innenfor vårt eget land). Slik at det som er naturlig og ikke-seksuelt i en kultur (eller i en familie), vil kunne bli oppfattet som ikke-naturlig og seksuelt i en annen kultur (eller en annen familie).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...