Gå til innhold

Hvem får Roccutan?


Eple

Anbefalte innlegg

Jeg plages med kviser i ansiktet, på ryggen, skuldrene og brystkassen. Har bestillt time hos hudlegen,men ettersom jeg ikke er prioritert så må jeg vente en god stund.

Hvor alvorlig må man plages med kviser for å få Roaccutan?

Jeg har plages i flere år og er så lei av å ha det sånn. Bruker mye penger til produkter kjøpt på hudpleiesalong og apotek uten at de virker. Vil ha noe som jeg vet fungerer.

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Roaccutan skal kun gis til alvorlige aknetilfeller når ingen annen (langvarig) behandling har ført frem. Hvis du er villig til å betale hele gildet selv kan du lettere få det, men for å få delvis refusjon fra trygdekontoret stilles det litt strengere krav. Hvis du ikke allerede har forsøkt basiron (reseptfritt) eller reseptbelagte preparater som a-vitaminpreparater (aberela, differin), skinoren, tetracylinkurer (gjerne flere), dalacin (lokalbehandling med antibiotika) eller Diane (hvis du er kvinne), så må du nok belage deg på 1-2 år med utprøving av forskjellige preparater før en hudlege vil kunne anbefale siste utvei - roaccutan. Been there - done that.

Men selvfølgelig - det finnes forskjellige hudleger også. Kanskje er du "heldig". Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Anker, lege

Tips:

http://www.doktoronline.no/pub/articles/skin/300052.html

http://www.doktoronline.no/pub/qa/678.html

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roaccutan skal kun gis til alvorlige aknetilfeller når ingen annen (langvarig) behandling har ført frem. Hvis du er villig til å betale hele gildet selv kan du lettere få det, men for å få delvis refusjon fra trygdekontoret stilles det litt strengere krav. Hvis du ikke allerede har forsøkt basiron (reseptfritt) eller reseptbelagte preparater som a-vitaminpreparater (aberela, differin), skinoren, tetracylinkurer (gjerne flere), dalacin (lokalbehandling med antibiotika) eller Diane (hvis du er kvinne), så må du nok belage deg på 1-2 år med utprøving av forskjellige preparater før en hudlege vil kunne anbefale siste utvei - roaccutan. Been there - done that.

Men selvfølgelig - det finnes forskjellige hudleger også. Kanskje er du "heldig". Lykke til!

Så vanskelig som Florence skriver er det nå ikke å få det... Du må ha prøvd andre alternativer først, og ikke ha fått noe resultat ut av dette, samt at det har vært en plage i lang tid. Jeg har fått de, og har gått på de i to måneder. De har hjulpet, men ennå er det en del igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...