Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen andre måter å komme inn på 100 nyeste enn linja oppe og nede siden de er borte hos meg.

Dol er dritkjedelig når det står fire nye tråder i åpent, reimaforum gidder jeg ikke, psykatri har jeg ikke greie på, ikke er jeg på slanker'n og funksjonshemmede er det ingen som tør å skrive på av en eller annen mystisk grunn

• Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

38

• AneM1365380603

28

• pekkaline

5

• Loralei

3

Skrevet

''funksjonshemmede er det ingen som tør å skrive på av en eller annen mystisk grunn''

Jeg har også stusset litt på hvorfor det ikke er aktivitet der..?..

Er nok bare om å gjøre å starte en tråd, så blir det nok aktivitet.

Skrevet

Vi kan da ikke late som om vi er handikappet bare for å få opp tempoet der inne. Eller kan vi?

Skrevet

Hvordan er formen nå? Bedre?

Står bra til her. Kom til fjells for noen timer siden. Fikk mast meg til å låne den bærbare til datteren. Hun sjekker facebook og jeg sjekker dol;o)

Skrevet

Vi kan da ikke late som om vi er handikappet bare for å få opp tempoet der inne. Eller kan vi?

hehe.. nei, det vil vel være litt feil. Men, for oss som er funksjonshemmet på en eller annen måte, burde jo kunne klare å få i gang litt aktivitet der. Vi må selv ta ansvar for aktiviteten.

Jeg er relativt ny her på DOL, og de siste trådene er om downs, CP, osv. Så jeg har ikke startet noen tråd der, rett og slett for at jeg hadde et inntrykk av at det var kun den slags funksjonshemninger som var aktuelt der inne.

Syns det var ok at Dorthe nevnte dette, for da er det jo en mulighet for at der dukker opp en ny tråd om ikke så alt for lenge =)

Skrevet

''funksjonshemmede er det ingen som tør å skrive på av en eller annen mystisk grunn''

Jeg har også stusset litt på hvorfor det ikke er aktivitet der..?..

Er nok bare om å gjøre å starte en tråd, så blir det nok aktivitet.

Det har jeg prøvd noen ganger men det er dårlig med svar. Men det er noen år siden.

Skrevet

Hvordan er formen nå? Bedre?

Står bra til her. Kom til fjells for noen timer siden. Fikk mast meg til å låne den bærbare til datteren. Hun sjekker facebook og jeg sjekker dol;o)

Nei, jeg kom på infeksjon og så var urinprøven fra forrige gang forurenset så jeg måtte ta en ny og så kan jeg ringe å få svar til tirsdag. Legen må vite bakterien og hva den er resist-.ent mot og hvilke antibiotika som hjelper i forhold til hva jeg tåler. Bare kaos altså og ingen antibiotika foreløpig.

Skrevet

Nei, jeg kom på infeksjon og så var urinprøven fra forrige gang forurenset så jeg måtte ta en ny og så kan jeg ringe å få svar til tirsdag. Legen må vite bakterien og hva den er resist-.ent mot og hvilke antibiotika som hjelper i forhold til hva jeg tåler. Bare kaos altså og ingen antibiotika foreløpig.

Huff, forferdelig slitsom dette. Har du fått tatt en grundig sjekk av blodet og sjekket immunforsvaret ditt? Jeg synes det er litt rart at du skal få den ene infeksjonen etter den andre.

Skrevet

Det har jeg prøvd noen ganger men det er dårlig med svar. Men det er noen år siden.

Vi prøver igjen ;o)

Sjekk nå du =) så kan du legge inn en tråd du ønsker å diskutere, jeg svarer gjerne... Så sant jeg vet noe om det ;o)

PS: jeg var ikke registrert på DOL for noen år siden =))

Skrevet

Huff, forferdelig slitsom dette. Har du fått tatt en grundig sjekk av blodet og sjekket immunforsvaret ditt? Jeg synes det er litt rart at du skal få den ene infeksjonen etter den andre.

Blodet er som det skal, jeg tror det er blæreveggene som er problemet. Men det kan bare en urolog sjekke og det er ca 8 mnd ventetid og jeg har vært hos en allerede som ikke skjønte hva som var feil med blæra, enda jeg hadde med papirer på det. Så nå er jeg satt på vent igjen hos en annen urolog.

Skrevet

Vi prøver igjen ;o)

Sjekk nå du =) så kan du legge inn en tråd du ønsker å diskutere, jeg svarer gjerne... Så sant jeg vet noe om det ;o)

PS: jeg var ikke registrert på DOL for noen år siden =))

Nå har jeg både svart deg og lagt inn et innlegg så får vi se :o)

Skrevet

Blodet er som det skal, jeg tror det er blæreveggene som er problemet. Men det kan bare en urolog sjekke og det er ca 8 mnd ventetid og jeg har vært hos en allerede som ikke skjønte hva som var feil med blæra, enda jeg hadde med papirer på det. Så nå er jeg satt på vent igjen hos en annen urolog.

Høres jo helt uutholdelig ut. Håper de finner riktig antiobiotakaen i mellomtiden da. Ellers kan det ikke være meningen at du skal vente i 8 måneder. Nei, det er ikke mulig.

Ikke sist høst men høsten før der igjen måtte sønnen min gjennom en rekke antibiotikakurer (ørene vet du). Den siste han fikk etter å ha dyrket bakterietypen, virket jammen ikke den heller. Det er det som er problemet med immunsiktpasienter at de ikke reagerer på antibiotika som andre.

Jeg husker hvor slitsomt det var. Man ser jo ingen ende på det når man er midt oppi det.

Det som til slutt virket var noe som enkelt som øyedråper. Altså øyedråper til ørene:)

Han har vært fin lenge nå. (bank i bordet) Ble ikke noe særlig bading i sommer heller pga været og det har vært en fordel for han.

Skrevet

Høres jo helt uutholdelig ut. Håper de finner riktig antiobiotakaen i mellomtiden da. Ellers kan det ikke være meningen at du skal vente i 8 måneder. Nei, det er ikke mulig.

Ikke sist høst men høsten før der igjen måtte sønnen min gjennom en rekke antibiotikakurer (ørene vet du). Den siste han fikk etter å ha dyrket bakterietypen, virket jammen ikke den heller. Det er det som er problemet med immunsiktpasienter at de ikke reagerer på antibiotika som andre.

Jeg husker hvor slitsomt det var. Man ser jo ingen ende på det når man er midt oppi det.

Det som til slutt virket var noe som enkelt som øyedråper. Altså øyedråper til ørene:)

Han har vært fin lenge nå. (bank i bordet) Ble ikke noe særlig bading i sommer heller pga været og det har vært en fordel for han.

Jeg har spist 26 10-dagers kurer etter hverandre nå så jeg begynner å bli temmelig lei. Jo, ventelistene er stort sett mellom 8-12 mnd for å komme til en spesialist, men han her var jo så grei at han skrev tre henvisninger på en gang. Det er ikke vanlig, først så skriver de en, så må man vente og så vente på time på å få svaret og så kan man få en henvisning til neste. Helt utrolig...

AneM1365380603
Skrevet

Har du IE? Hvis det er den du har anbefaler jeg deg å teste ut Firefox. Jeg bruker IE til alt unntatt dol, for jeg synes dol fungerer best der. Det tar kun noen få strakser å laste det ned.

Skrevet

Har du IE? Hvis det er den du har anbefaler jeg deg å teste ut Firefox. Jeg bruker IE til alt unntatt dol, for jeg synes dol fungerer best der. Det tar kun noen få strakser å laste det ned.

Det skjer med firefox også, jeg har prøvd.

AneM1365380603
Skrevet

Det skjer med firefox også, jeg har prøvd.

Det må da være en eller annen innstilling på maskinen din som gjør at det er sånn. Du kan prøve å oppdatere Windows i allefall. Jeg ville også spurt noen datakyndige om de vil se på det. Du kan også be om fjernhjelp. Det problemet du har høres veldig irriterende ut.

Skrevet

Det må da være en eller annen innstilling på maskinen din som gjør at det er sånn. Du kan prøve å oppdatere Windows i allefall. Jeg ville også spurt noen datakyndige om de vil se på det. Du kan også be om fjernhjelp. Det problemet du har høres veldig irriterende ut.

Jeg klarer ikke å finne den innstillingen. Jeg skal sjekke en annen maskin med vista og sammenligne innstillingen våre. For det er forferdelig irriterende ;o)

AneM1365380603
Skrevet

Jeg klarer ikke å finne den innstillingen. Jeg skal sjekke en annen maskin med vista og sammenligne innstillingen våre. For det er forferdelig irriterende ;o)

Jeg har prøvd å endre endel innstillinger her, uten at jeg får det slik som du beskriver. Windows update ligger under "Verktøy" hos IE, prøv det i allefall.

Skrevet

Jeg har prøvd å endre endel innstillinger her, uten at jeg får det slik som du beskriver. Windows update ligger under "Verktøy" hos IE, prøv det i allefall.

Jeg oppdatert i dag, det kom en ny oppdatering ved 3-tiden i dag og en annen i går. Jeg tror jeg må inn på alternativer for internett og avansert og sjekke ut hva laguna har på sin.

Jeg blir så irritert at jeg gidder ikke å være her inne.

AneM1365380603
Skrevet

Jeg oppdatert i dag, det kom en ny oppdatering ved 3-tiden i dag og en annen i går. Jeg tror jeg må inn på alternativer for internett og avansert og sjekke ut hva laguna har på sin.

Jeg blir så irritert at jeg gidder ikke å være her inne.

Det skjønner jeg godt. Jeg skulle med glede kommet og sett på maskinen om jeg bodde i nærheten, for jeg liker slike utfordringer.

Håper Laguna sine innstillinger kan hjelpe deg da :o). Jeg skal myse litt på disse alternativene her også når jeg får tid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...