Gå til innhold

PF (påskeferie) til søndag.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

God påske til deg og!

Vil samtidig be deg vise litt mer varsomhet når det gjelder pf. I en tid der borderline brukes som skjeldsord synes jeg det er uheldig å sende ut signaler om at det er ok å spøke med pf men ikke med gad, selvom det var en litt annen situasjon.

Det er ille nok lidelser å leve med, og da mener jeg personen selv og ikke partner. Stigmaet som følger med diagnosen gjør det ikke lettere. Heller ikke at enhver protest blir sett på som en del av diagnosen.

Uten det hadde det kanskje vært lettere å akseptere en sånn diagnose, og jobbe seg friskere.

Gjest Mohikaneren

God påske til deg og!

Vil samtidig be deg vise litt mer varsomhet når det gjelder pf. I en tid der borderline brukes som skjeldsord synes jeg det er uheldig å sende ut signaler om at det er ok å spøke med pf men ikke med gad, selvom det var en litt annen situasjon.

Det er ille nok lidelser å leve med, og da mener jeg personen selv og ikke partner. Stigmaet som følger med diagnosen gjør det ikke lettere. Heller ikke at enhver protest blir sett på som en del av diagnosen.

Uten det hadde det kanskje vært lettere å akseptere en sånn diagnose, og jobbe seg friskere.

Understøttes, synes du ordla deg godt her ;-) Kunne ikke skrevet det selv, men er så enig så enig.

Håper du får ei fin påske skal.

Gjest fnugget

God påske til deg og!

Underskriver her.

Det jeg har bitt meg merke i, er at det er stort sett kun på dette forumet jeg har lagt merke til stigmaen. I behandlingsapparatet jeg går i har jeg ikke merket denne stigmatiseringen. Pf er ikke til å spøke med, og aller minst behøver vi en fagperson som kommer med små drypp hele tiden. Da spiller det egentlig liten rolle om han en sjelden gang i mellom skriver at ikke alle med pf er sånn. Synes at dette forumet har blitt ganske dogmatisk og innsnevret. Bygger en del på fordommer enn reelle kunnskaper og ønske om forståelse. Sånn sett var dette forumet bedre før. Det har tapt seg en god del.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...