smurf78 Skrevet 20. mars 2008 Skrevet 20. mars 2008 Kjøpte 20 tulipaner igår og satte dem i vase. Glemte å skjære dem først, gjorde det først idag. Vasen er litt for trang til alle tulipanene så de står veldig tett. I tillegg rekker de ikke ned til bunnen, men røttene er fortsatt godt dekket med vann. Nå begynner de å visne allerede før de har sprunget ut. Blomstene er veldig tørre på toppen. Har ikke hatt noe i vannet, det fulgte ikke med sånn pose med pulver som det pleier. Kan de ha hatt noe å si? Hva kan jeg gjøre for å få dem til å leve? 0 Siter
adelie Skrevet 20. mars 2008 Skrevet 20. mars 2008 Vente og håpe. Det eneste du har gjort feil, er at du glemte å kutte dem, så kanskje de bare ble _litt_ visne, men at de ikke blir verre.. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 20. mars 2008 Skrevet 20. mars 2008 Kutt dem nå. I tillegg kan du sette dem kjølig om natta, hvis du har mulighet til det. Da varer de mye lenger. 0 Siter
pekkaline Skrevet 20. mars 2008 Skrevet 20. mars 2008 Før i tiden vet jeg at de gav en slant sitronbrus til vannet. Om det er virksomt tør jeg ikke si så sikkert. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.