Gå til innhold

Trojaner og oppstartsprogrammer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sannsynligvis fått et virus på en annen maskin (den har Vista), kanskje en trojaner. Til høyre på oppgavelinjen, der klokken er (aner ikke hva det området heter), dukker det hele tiden opp en gul trekant med uttropstegn i. Ovenfor den kommer en boble der det advares mot en trojansk virus. Dessuten kommer Internet Explorer opp til stadighet der den ber om tillatelse til å laste ned programmer fra ulike nettsteder, programmer som skal fjerne trojaneren. Det er nettsteder som

antispykit.com

safestarts.com

virusranger.com

protectioncase.com

Sikkerhetsadvarselen er sannsynligvis bare løgn og påskudd for å laste ned noe grums. Jeg bruker Norton Internet Security, men den har ikke funnet noe feil.

Hvordan får jeg fjernet programmer som har ikoner i samme området som klokken?

Har noen tips til hvordan jeg blir kvitt problemet med IE som bare vil laste ned?

Skrevet

Hva er den ordrette advarselen du får fra trekanten? Hvis du høyreklikker på trekanten, hva ser du da?

Skrevet

Hva er den ordrette advarselen du får fra trekanten? Hvis du høyreklikker på trekanten, hva ser du da?

Høyreklikk på trekanten gav ingen resultet! Hadde gjettet på det kom en meny eller noe sånt, men der var absolutt ingen respons.

Klarer ikke å gjenta helt advarselen. I mellomtiden har jeg prøvd meg frem litt selv. I oppgavebehandling avr der et program som het scit.exe. Det fant jeg igjen under C:\Programfiler\Network Project\

Den katalogen flyttet jeg ut på en minnebrikke. I registeret fjernet jeg scit.exe blant oppstartsprogramene. Så startet jeg maskinen på nytt. Maset om nedlasting ble borte! :-)

Det jeg lurer på nå er om der kan finnes mer grums igjen på maskinen. Tror maskinen har vært brukt til å se på film der det har vært lastet ned codec. Kanskje det har fulgt med noe rart da?

Skrevet

Høyreklikk på trekanten gav ingen resultet! Hadde gjettet på det kom en meny eller noe sånt, men der var absolutt ingen respons.

Klarer ikke å gjenta helt advarselen. I mellomtiden har jeg prøvd meg frem litt selv. I oppgavebehandling avr der et program som het scit.exe. Det fant jeg igjen under C:\Programfiler\Network Project\

Den katalogen flyttet jeg ut på en minnebrikke. I registeret fjernet jeg scit.exe blant oppstartsprogramene. Så startet jeg maskinen på nytt. Maset om nedlasting ble borte! :-)

Det jeg lurer på nå er om der kan finnes mer grums igjen på maskinen. Tror maskinen har vært brukt til å se på film der det har vært lastet ned codec. Kanskje det har fulgt med noe rart da?

Du kan forsøke å laste ned disse to programmene og scanne maskinen med dem:

http://www.safer-networking.org/en/download/index.html

http://www.download.com/Ad-Aware-2007/3000-8022_4-10045910.html?tag=lst-2

De vil sannsynligvis finne mye grums som kan fjernes. Mesteparten av dette er helt ufarlig "søppel", så ikke få panikk selv om listen blir lang :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...