Gå til innhold

javel godtfolk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan har dere det? Merker dere kong vinter? Det er ganske store kontraster her på få dager. Våren var flott, krokus og påskeliljer i blomst osv, så kom snøen og vinden. Vi er jo bare i mars enda, så det er jo ikke noe sjokk akkurat :)

Vi skal ingen steder så det må bare snø :)

Gjest zilja
Skrevet

Her er det 6 minus, og sol fra skyfri himmel.

Skrevet

Her er det 6 minus, og sol fra skyfri himmel.

Så flott, har dere hvitt teppe?

AneM1365380603
Skrevet

Vi fikk noen cm snø i går, og i dag regner det bort. Jaja, begynner etterhvert å venne meg til at det er sånn her. Det er skikkelig surt ute nå. Regn, slaps og kald vind. Jeg håper all snø er borte til i morgen slik at jeg får lagt ut påskeegga uten å sette igjen spor. Det er jo liksom påskeharen som har den jobben, selv om de største forlengst har sluttet å tro på han.

Kåre Kruttlapp
Skrevet

Solen skinner der den helst vil være har jeg hørt! Og den vil ikke være her.Snøkledte strender og brygger.Canada gjessene som lagde et himla liv her nede i strandkanten holder tilogmed kjeft! Så kong vinter tok et siste "balletak" på oss gitt! "ler" Men det er klart og fint da selv om vi har et grått tak der himmelen skulle vært lyseblå! Men den kommer den kommer.

mariaflyfly
Skrevet

Dette var bajs. Jeg hater vinteren og hadde trua på at det skulle bli vår. :( Her snør og blåser det som bare fææn. :((

Skrevet

Vi fikk noen cm snø i går, og i dag regner det bort. Jaja, begynner etterhvert å venne meg til at det er sånn her. Det er skikkelig surt ute nå. Regn, slaps og kald vind. Jeg håper all snø er borte til i morgen slik at jeg får lagt ut påskeegga uten å sette igjen spor. Det er jo liksom påskeharen som har den jobben, selv om de største forlengst har sluttet å tro på han.

''Det er jo liksom påskeharen som har den jobben''

det er jo såå koselig med tradisjoner :) Blir som nissen her det, vi bare _må_ ha den ;)

Skrevet

Solen skinner der den helst vil være har jeg hørt! Og den vil ikke være her.Snøkledte strender og brygger.Canada gjessene som lagde et himla liv her nede i strandkanten holder tilogmed kjeft! Så kong vinter tok et siste "balletak" på oss gitt! "ler" Men det er klart og fint da selv om vi har et grått tak der himmelen skulle vært lyseblå! Men den kommer den kommer.

Småfuglene spiser masse, og deter et tegn på at snøstormen her ikke helt gir seg med det samme. De hamstrer..... Men ja, bakom skyene er himmelen alltid blå :) DET er betryggende hehe

Skrevet

Dette var bajs. Jeg hater vinteren og hadde trua på at det skulle bli vår. :( Her snør og blåser det som bare fææn. :((

Ja, våren er i stua i form av bjørkekvister som er fulle av påskepynt :) Når jeg kikker ut så håper jeg det bare er en (vond) drøm.... Men sola vil nok ta det bort kjapt. Her meldes det bedre fra i morgen......

mariaflyfly
Skrevet

Ja, våren er i stua i form av bjørkekvister som er fulle av påskepynt :) Når jeg kikker ut så håper jeg det bare er en (vond) drøm.... Men sola vil nok ta det bort kjapt. Her meldes det bedre fra i morgen......

Det skal være fint vær fra i morra her også, men fortsatt kuldegrader, så snøen blir nok liggende en stund til. :(((

Gjest nikkot
Skrevet

Joda her har vi det bra .... snøen laver ned, kommet masse masse :(

Nå skulle det vel bli kaldere og sol fra imorgen, .... siden det blir kaldere (ned mot -15 er det snakk om her ...) så tar det nok litt tid før snøen blir borte ...

Slapper bare av idag etter en hei dundrenes fest igår .... barna kommer hjem fra bestemor og bestefar i ettermiddag, så vi nyter roen i huset enda .....

Gjest Blikkboks
Skrevet

Her er det blitt 25cm med snø... Poden har tatt frem skiene, of er nokså fornøyd.

Jeg derimot kunne vært det hele for uten, men, men....

Skrevet

Joda her har vi det bra .... snøen laver ned, kommet masse masse :(

Nå skulle det vel bli kaldere og sol fra imorgen, .... siden det blir kaldere (ned mot -15 er det snakk om her ...) så tar det nok litt tid før snøen blir borte ...

Slapper bare av idag etter en hei dundrenes fest igår .... barna kommer hjem fra bestemor og bestefar i ettermiddag, så vi nyter roen i huset enda .....

''Slapper bare av idag etter en hei dundrenes fest igår ''

Ja det er det som må til når været blir slik :) Kos dere

Skrevet

Her er det blitt 25cm med snø... Poden har tatt frem skiene, of er nokså fornøyd.

Jeg derimot kunne vært det hele for uten, men, men....

Snøen er veldig våt, og det ble jenta mi også. Hun har også vært på ski, laget snømann og aket litt :) Gøy for de små ja. Er bare såå glad for at vi ikke må avsted med bilen på slike dager. Flust med mat i hus, så godt atte ;)

Skrevet

Det er snø her! :o Og jeg tenker på de stakkars grønne skuddene jeg så for et par dager siden, de fryser sikkert...

*vurdere å ta frem skiene igjen*

Gjest jamvold
Skrevet

Jeg hadde ikke pakket vekk skiene så i dag har vi vært ute på skitur på gangstiene i byen vår! kjempegøy med litt snø igjen!

Hvorfor dra på fjellet i påska når vi har det så fint her vi bor?!

Gjest mora2
Skrevet

Ja, det var den vårstemningen...Sukk..

Og jeg som hadde begynt litt i hagen..

Men, men , ungene koser seg i snøen, snaxy forbanner snøfresen (som alltid streiker..), jeg sitter varmt og godt inne ;0)

Kattene ligger her og der, så jeg får vel til å gre ut snø ballene..

God påske :0)

villbringebær
Skrevet

Her i Trøndelag har vi hatt vinter med snø siden jul :) Og det ligger vel en liten meter her jeg bor, som jeg håper er i ferd med å minske ;-) Men det snør stadig noen desimeter, så smeltinga har ikke hjulpet mye hittil.

Jeg og knerten på 4 har vært på en 2-timers skitur i dag! Vi gikk vel i ca.1 time og 15 min.og hadde 45 minutters pause i påskesola med kvikklunsj, appelsin og nistemat. Herlig!

Han er blitt så flink på ski han lille knerten min :) Men 3 mnd.med snø og lite andre aktiviteter å ta seg til i helgene enn skigåing hjelper jo på!

Nå ser jeg frem mot snøsmelting, aprilflom :o, og måking av terasse så jeg kan begynne å sitte i solveggen!

Fortsatt god påske! :)

Skrevet

Det er snø her! :o Og jeg tenker på de stakkars grønne skuddene jeg så for et par dager siden, de fryser sikkert...

*vurdere å ta frem skiene igjen*

*huff ja* naturen får sikkert også sjokk... ;)

Skrevet

Jeg hadde ikke pakket vekk skiene så i dag har vi vært ute på skitur på gangstiene i byen vår! kjempegøy med litt snø igjen!

Hvorfor dra på fjellet i påska når vi har det så fint her vi bor?!

hehe, ja ikke sant, jeg tror faktisk vi har det bedre enn de som er på fjellet for øyeblikket. Det er kolonnekjøring osv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...