Gjest langfredag i dag Skrevet 22. mars 2008 Skrevet 22. mars 2008 Hva synes du om at folk korsfester seg nå. Hva kan de oppnå? http://www1.vg.no/bildespesial/show/spesial.php?id=6039 Jeg synes ikke noe om at folk korsfester seg selv på den måten. Årsaken er vel i hovedsak et ønske om å gjøre bot. Dette finner en vel mest innenfor den katolske retningen av kirken, og jeg vet at det er kjent fra Fillipinene blant annet. For meg ligger det noe misforstått og på grensen til blasfemi over det hele. Tanken er at Jesus gjorde dette for oss. Skal man gjøre noe konkret i påsken kunne en da heller knele foran Gud og takke. Jesus sa at det var fullbragt. Er det fullbragt, noe jeg tror, skal en ikke redusere Jesu frelsesverk på denne måten ved å selv korsfestes, selv om jeg skjønner at disse menneskene mener godt med det de gjør. Jesus gjorde mer enn å lide på et kors. Det mener nok også disse menneskene, men ved å gjøre dette signaliserer de at de gjør det samme som Jesus gjorde. Det gjør de ikke om de henger der i 10 dager. 0 Siter
cathlin Skrevet 22. mars 2008 Forfatter Skrevet 22. mars 2008 Jeg kjeder meg og har det ikke noe kult. Egentlig skulle jeg på pubrunde men så ble det snø og da kunne jeg ikke være med. Jeg har heller ikke hatt en særlig god dag eller påske, for den saks skyld. 0 Siter
cathlin Skrevet 22. mars 2008 Forfatter Skrevet 22. mars 2008 Apropos det å holde humøret oppe: Ja, jeg foretrekker Monty Phyton fremfor jesus, faktisk. 0 Siter
Dorthe Skrevet 23. mars 2008 Skrevet 23. mars 2008 Jeg har heller ikke hatt en særlig god dag eller påske, for den saks skyld. La oss håpe at ting blir bedre bare hverdagen kommer. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.