Gå til innhold

Når var det jEsus led så forferdelig?

Anbefalte innlegg

Gjest langfredag i dag
Skrevet

Hva synes du om at folk korsfester seg nå. Hva kan de oppnå?

http://www1.vg.no/bildespesial/show/spesial.php?id=6039

Jeg synes ikke noe om at folk korsfester seg selv på den måten. Årsaken er vel i hovedsak et ønske om å gjøre bot. Dette finner en vel mest innenfor den katolske retningen av kirken, og jeg vet at det er kjent fra Fillipinene blant annet.

For meg ligger det noe misforstått og på grensen til blasfemi over det hele. Tanken er at Jesus gjorde dette for oss. Skal man gjøre noe konkret i påsken kunne en da heller knele foran Gud og takke. Jesus sa at det var fullbragt. Er det fullbragt, noe jeg tror, skal en ikke redusere Jesu frelsesverk på denne måten ved å selv korsfestes, selv om jeg skjønner at disse menneskene mener godt med det de gjør.

Jesus gjorde mer enn å lide på et kors. Det mener nok også disse menneskene, men ved å gjøre dette signaliserer de at de gjør det samme som Jesus gjorde. Det gjør de ikke om de henger der i 10 dager.

Skrevet

Jeg kjeder meg og har det ikke noe kult. Egentlig skulle jeg på pubrunde men så ble det snø og da kunne jeg ikke være med.

Jeg har heller ikke hatt en særlig god dag eller påske, for den saks skyld.

Skrevet

Apropos det å holde humøret oppe:

Ja, jeg foretrekker Monty Phyton fremfor jesus, faktisk.

Skrevet

Jeg har heller ikke hatt en særlig god dag eller påske, for den saks skyld.

La oss håpe at ting blir bedre bare hverdagen kommer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...