Gå til innhold

Hva ville reaksjonen din vært?

Anbefalte innlegg

Gjest Noen ganger kan det bli slik...
Skrevet

Saken er at kjæresten min fikk tilbud om massaje av en kollega, hun har nylig blitt ferdig med sin utdanning innen det feltet. Både kjæresten min og hun jobber som ingeniører.

Han hadde ikke fortalt meg om dette selv om jeg flere annledninger hadde spurt om jeg skulle bestille massaje til han. Men han sa han ikke trengte det.

Jeg fant ut dette da han for en uke siden fikk melding av henne på mobilen. Der det sto at hun kunne massere han, siden hun nå hadde fri fra jobb. Han hadde lagra hennes mobil nr på en annen kamerats navn. Jeg leste meldingen og ble drit sur, er det bare jeg som overreagerer.

Han svarte tilbake til henne at han ikke kunne siden han skulle en tur sverige, noe han ikke skulle. Han nektet dette fordi han så reaksjonen min. Da jeg spurte han om hvorfor han ikke hadde fortalt meg om dette og hvorfor han hadde lagret nr hennes på kameratens navn. Så svarte han at han visste jeg ville reagere slik..at det går ann sier jeg bare.

Skrevet

Jeg hadde også blitt sur da. Han kunne bedt henne komme hjem til dere slik at det gikk mere riktig for seg, og ikke skjult nr bak en kamerat. Dritdumt å skjule ting på denne måten, da får man i allefall følelsen av svin på skogen.

Løsningen...snakk sammen, evt med henne? Og meningen med forholdet deres kanskje? Det behøver ikke være noe galt som er blitt gjort, men han tegner det jo slik selv ved å gjøre det på denne måten. Lykke til.

Gjest husmusa 3
Skrevet

Jeg ville tenkt over min egen måte å reagere på.

Altså: Er det mulig og/eller sant at din reakjson mest sannsynlig ville bli slik?

Da kan svare være sant.

Jeg ville ikke stolt helt på fortellingen hans uansett, siden det tegner på at man skjuler noe, når man ikke kan fortelle sannheten (som i utgangspunktet kan være sann!)

Det er bedre å fortelle sannheten, selv om partneren blir sur, enn å skjule det og SÅ fotelle at man skjuler det nettopp pga sannheten...ehh ble litt rotete men håper du skjønner hva jeg mener...

KOnklusjon: Hvorfor skjule sannheten hvis den ikke er farlig??

Gjest plingpling
Skrevet

Hadde reagert med og bli både skuffet og lei meg.

Var borti noe lignende med sambo. Han hadde truffet en eks på handletur og hun hadde spurt om hans nye mobilnr - da hun kun hadde det gamle. Han ga henne tlfnr (regnet i følge han selv ikke med og høre noe).

Men så er det slik at en del ikke bruker hodet da - så hun sendte han en melding midt på natten midt i uka. Jeg spurte dagen etter hvem som hadde sendt han meld midt på natten og han svarte Netcom. Men oppførte seg litt merkelig da jeg sa at de sender vel ikke meld til folk midt på natten. Etter noen timer kom han og fortalte sannheten. Jeg fikk lese meldingen - noe uskyldige greier, men ble så skuffet over at han først unnlater og fortelle at han har truffet henne og så lyver om meldingen. Han svarte da som din at han visste at jeg ville bli reagere på at han hadde truffet henne og gitt fra seg tlfnr. Han regnet ikke med og høre noe, og ga henne tlfnr av ren høflighet.

Jeg forstår derfor godt din reaksjon. Det er nå en gang slik at vi kan reagere med sjalusi og mistenksomhet ovenfor partner, men det rettferdiggjør ikke løgn i mine øyne. Nå virker det jo ikke som din var noe oppriktig interessert i massasje - da hadde han vel ikke løyet om en svensketur han ikke skulle på. Men uansett synes jeg at dette er og lage problemer i et forhold og at det er med på og skape mistillit.

Skrevet

Jeg hadde også blitt sur da. Han kunne bedt henne komme hjem til dere slik at det gikk mere riktig for seg, og ikke skjult nr bak en kamerat. Dritdumt å skjule ting på denne måten, da får man i allefall følelsen av svin på skogen.

Løsningen...snakk sammen, evt med henne? Og meningen med forholdet deres kanskje? Det behøver ikke være noe galt som er blitt gjort, men han tegner det jo slik selv ved å gjøre det på denne måten. Lykke til.

Ja den måten han gjorde det på er rimelig patetisk. Han hadde vel aldri fortalt meg om dette hvis jeg ikke hadde lest meldingen (vi leser hverandre meldinger)...det var nok derfor han også hadde lagra navnet hennes på nr til kameraten.

Skrevet

Jeg ville tenkt over min egen måte å reagere på.

Altså: Er det mulig og/eller sant at din reakjson mest sannsynlig ville bli slik?

Da kan svare være sant.

Jeg ville ikke stolt helt på fortellingen hans uansett, siden det tegner på at man skjuler noe, når man ikke kan fortelle sannheten (som i utgangspunktet kan være sann!)

Det er bedre å fortelle sannheten, selv om partneren blir sur, enn å skjule det og SÅ fotelle at man skjuler det nettopp pga sannheten...ehh ble litt rotete men håper du skjønner hva jeg mener...

KOnklusjon: Hvorfor skjule sannheten hvis den ikke er farlig??

Jeg har spurte han om hvorfor han ikke fortalte meg det. Så sa han at han hadde angret på at han spurte henne og ville ikke fortelle meg det. Men det tror jeg ikke helt på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...