Gå til innhold

Ett år etter

Anbefalte innlegg

Gjest Mamman fra i fjor
Skrevet

I fjor skrev jeg her om far som ble mistenkt for seksuelle overgrep mot sine barn. Barnevernet satte en stopper for samvær. Jeg ble dratt for retten. Barnevernet feiget ut og samvær ble igangsatt igjen.

Nå har BUP utredet i snart ett år. Konklusjon: "Barna viser tegn på seksuelt misbruk av sin far. Vi har ikke nok å gå på til å gå til politiet" Saken sendt vidre til barnevernet igjen.

Hva skal jeg gjøre?

Gjest føler med deg
Skrevet

huff,har nok ingen råd:( men føler med deg!!! selv opplevde jeg samvær med min far på tross av overgrep samt påvist vold!:(

Skrevet

Du kan ikke gjøre noe. Gjør som barnevernet forteller deg, du kan ikke stoppe samvær da risikerer du å miste omsorgen til faren. Og det regner jeg med er det siste du vil.

Eller hvis du har penger nok, så kan du gå til sak for at faren skal miste samværsretten. Egentlig burde du ta kontakt med SMI, de kan hjelpe deg med råd.

Skrevet

åh himmel. Jeg husker godt den saken ja. Så grusomt at det ikke har blitt orden i sakene da! Jeg lurer på hvordan de kan si at det ikke er nok at barna er funnet seksuelt misbrukt. Det er jo skummelt. Kan ikke barna si direkte hva faren har gjort med dem? Er ikke det nok bevis? Hvordan takler de å dra til faren nå da? Huff og huff, føler med deg.

Mary Poppins
Skrevet

Jeg husker denne saken veldig godt, og har tenkt på dere flere ganger siden.

Forferdelig sak :( Føler så med deg. Har desverre ingen råd å komme med for jeg vet for lite om sånt men vil bare gi deg en klem og si at jeg krysser fingrene for at datteren din får det godt og at faren får som fortjent!

Gjest Mamman fra i fjor
Skrevet

Du kan ikke gjøre noe. Gjør som barnevernet forteller deg, du kan ikke stoppe samvær da risikerer du å miste omsorgen til faren. Og det regner jeg med er det siste du vil.

Eller hvis du har penger nok, så kan du gå til sak for at faren skal miste samværsretten. Egentlig burde du ta kontakt med SMI, de kan hjelpe deg med råd.

Hva er SMI?

Gjest Mamman fra i fjor
Skrevet

åh himmel. Jeg husker godt den saken ja. Så grusomt at det ikke har blitt orden i sakene da! Jeg lurer på hvordan de kan si at det ikke er nok at barna er funnet seksuelt misbrukt. Det er jo skummelt. Kan ikke barna si direkte hva faren har gjort med dem? Er ikke det nok bevis? Hvordan takler de å dra til faren nå da? Huff og huff, føler med deg.

Barna er små enda. Jeg håper at de vil snakke mer om ett år eller to. Foreløpig fins bare enkelte utsagn og noen tegninger.

Skrevet

Hvis barnevernet igjen anbefaler deg å stoppe samvær, pass på at du får det skriftlig. Da blir det vanskeligere for dem å feige ut overfor retten en gang til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...