Gå til innhold

Er det rød-dag i dag?

Anbefalte innlegg

Gjest jobber i dag
Skrevet

Lurer på om en får 133 % i dag påskeaften når en må på jobb? jobber på sykehus. Noen som vet?

Skrevet

Jeg aner ikke hva som gjelder i ditt tilfelle, men hvis jeg husker riktig fra da jeg på 80-tallet hadde ekstrajobb på hotell i påsken, så kom helligdagstillegget først utpå ettermiddagen - sånn cirka fra klokka 15-16.

Men det var helligdagstillegg hele dagen på skjærtorsdag, langfredag, første og andre påskedag.

Gjest jobber i dag
Skrevet

Jeg aner ikke hva som gjelder i ditt tilfelle, men hvis jeg husker riktig fra da jeg på 80-tallet hadde ekstrajobb på hotell i påsken, så kom helligdagstillegget først utpå ettermiddagen - sånn cirka fra klokka 15-16.

Men det var helligdagstillegg hele dagen på skjærtorsdag, langfredag, første og andre påskedag.

Jeg har hørt at hvis det er rød-dag før og etter fesk påskeaften gis det 133 %. Men er ikke sikker. Ville høre det fra noen andre kanskje.

Skrevet

Jeg har hørt at hvis det er rød-dag før og etter fesk påskeaften gis det 133 %. Men er ikke sikker. Ville høre det fra noen andre kanskje.

Jeg antar dette står i personalhåndboka, og at det uansett følger av lokale bestemmelser på arbeidsplassen, eventuelt med bakgrunn i en tariffavtale.

Skrevet

Min mann jobber turnus, og har fått beskjed om at han får 133% etter klokken 13 i dag...

...den evige natteravn...
Skrevet

Nei, det er ikke rød dag, men tillegget er det samme, alså 133 % for de timene du jobber.

Skrevet

Tidligere da jeg jobbet turnusarbeid fikk man helligdagstillegg (133%) hele påskeaften, fordi den ligger mellom 2 helligdager. Har ikke hørt om at det er noen endring i det.

Gjest jobber i kommunen
Skrevet

Min mann jobber turnus, og har fått beskjed om at han får 133% etter klokken 13 i dag...

Er det et annet tillegg en andre røde dager?

Jeg jobber på sykehjem.

Skrevet

Er det et annet tillegg en andre røde dager?

Jeg jobber på sykehjem.

Jeg er ikke sikker på hvordan det fungerer, men både julaften, nyttårsaften og påskeaften er jo "vanlige dager" fram til et visst tidspunkt... Etter det får man helligdagstillegg... Men dette er jo kanskje individuelt alt etter hva slags avtaler som er inngått på den aktuelle arbeidsplassen også?

Skrevet

Jeg er ikke sikker på hvordan det fungerer, men både julaften, nyttårsaften og påskeaften er jo "vanlige dager" fram til et visst tidspunkt... Etter det får man helligdagstillegg... Men dette er jo kanskje individuelt alt etter hva slags avtaler som er inngått på den aktuelle arbeidsplassen også?

Påskeaften er ingen "vanlig arbeidsdag"nei,det er en inneklemt dag i helligdagene, og du skal ha 133 prosent overtid.

Skrevet

Påskeaften er ingen "vanlig arbeidsdag"nei,det er en inneklemt dag i helligdagene, og du skal ha 133 prosent overtid.

Du kan ikke si "skal ha" fordi dette er individuelt ettersom de avtalene som er på den enkelte arbeidsplass...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...