Gå til innhold

Sommerferie utenfor EU/Schengen

Anbefalte innlegg

Gjest manaz
Skrevet

Vi skal oppholde oss utenfor disse områdene i sommerferien(ca 6-8 uker).

Hvor drar vi? Noen som har tips? Prisnivå?

Skal ha med bil, og 3 barn, inkludert en baby på 7 mnd.

Gjest mandolina
Skrevet

Husk å få med forsikringsattest på bilen (grønt kort) og sørg for at det gjelder i de landene dere skal kjøre og feriere i.

Hilsen

Gjest Morsk
Skrevet

Samme hvor, bare det er utenfor Schengen??

Merkeligste jeg har hørt på lenge, men hva med Storbritania eller Irland? Ellers må det bli enkelte øst-europa land da Kroatia, Serbia, Albania, Romania, Ukraina, Russland..o.a.

Uansett blir det dager med kjøring før dere er ute av Schengen:)

Gjest manaz
Skrevet

Samme hvor, bare det er utenfor Schengen??

Merkeligste jeg har hørt på lenge, men hva med Storbritania eller Irland? Ellers må det bli enkelte øst-europa land da Kroatia, Serbia, Albania, Romania, Ukraina, Russland..o.a.

Uansett blir det dager med kjøring før dere er ute av Schengen:)

Grunnen til at det må være utenfor Schengen, er at turistvisum-reglene sier at man kan oppholde seg maks 90 dager av 180 innenfor..

Lang historie, venter på tillatelser....

Gjest Morsk
Skrevet

Grunnen til at det må være utenfor Schengen, er at turistvisum-reglene sier at man kan oppholde seg maks 90 dager av 180 innenfor..

Lang historie, venter på tillatelser....

Ok, da anbefaler jeg Kroatia. Innenfor rekkevidde med bil, varmt og godt om sommeren. Flott kyststripe med krystallklart vann. Rimelig å leve og bo.

Gjest manaz
Skrevet

Ok, da anbefaler jeg Kroatia. Innenfor rekkevidde med bil, varmt og godt om sommeren. Flott kyststripe med krystallklart vann. Rimelig å leve og bo.

Hehe, morsomt at du skulle anbefale akkurat Kroatia. Min bedre halvdel er nemlig derifra... Men av ulike grunner vil vi prøve noen andre steder også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...