Gjest manaz Skrevet 22. mars 2008 Skrevet 22. mars 2008 Vi skal oppholde oss utenfor disse områdene i sommerferien(ca 6-8 uker). Hvor drar vi? Noen som har tips? Prisnivå? Skal ha med bil, og 3 barn, inkludert en baby på 7 mnd. 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 22. mars 2008 Skrevet 22. mars 2008 Husk å få med forsikringsattest på bilen (grønt kort) og sørg for at det gjelder i de landene dere skal kjøre og feriere i. Hilsen 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 22. mars 2008 Skrevet 22. mars 2008 Samme hvor, bare det er utenfor Schengen?? Merkeligste jeg har hørt på lenge, men hva med Storbritania eller Irland? Ellers må det bli enkelte øst-europa land da Kroatia, Serbia, Albania, Romania, Ukraina, Russland..o.a. Uansett blir det dager med kjøring før dere er ute av Schengen:) 0 Siter
Gjest manaz Skrevet 23. mars 2008 Skrevet 23. mars 2008 Samme hvor, bare det er utenfor Schengen?? Merkeligste jeg har hørt på lenge, men hva med Storbritania eller Irland? Ellers må det bli enkelte øst-europa land da Kroatia, Serbia, Albania, Romania, Ukraina, Russland..o.a. Uansett blir det dager med kjøring før dere er ute av Schengen:) Grunnen til at det må være utenfor Schengen, er at turistvisum-reglene sier at man kan oppholde seg maks 90 dager av 180 innenfor.. Lang historie, venter på tillatelser.... 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 23. mars 2008 Skrevet 23. mars 2008 Grunnen til at det må være utenfor Schengen, er at turistvisum-reglene sier at man kan oppholde seg maks 90 dager av 180 innenfor.. Lang historie, venter på tillatelser.... Ok, da anbefaler jeg Kroatia. Innenfor rekkevidde med bil, varmt og godt om sommeren. Flott kyststripe med krystallklart vann. Rimelig å leve og bo. 0 Siter
Gjest manaz Skrevet 23. mars 2008 Skrevet 23. mars 2008 Ok, da anbefaler jeg Kroatia. Innenfor rekkevidde med bil, varmt og godt om sommeren. Flott kyststripe med krystallklart vann. Rimelig å leve og bo. Hehe, morsomt at du skulle anbefale akkurat Kroatia. Min bedre halvdel er nemlig derifra... Men av ulike grunner vil vi prøve noen andre steder også. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.