Gå til innhold

Til alle dolhjemmesittere!

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg har vært hjemme i hele påsken, og koser meg, men det har vært fryktelig stille her!

Så visst noen har lyst å sludre litt i denne tråden, kom igjen ;)

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

14

• hare1365380455

7

• AneM1365380603

3

• villbringebær

3

AneM1365380603
Skrevet

Vi har også vært hjemme hele påska. Vi sto på en hytteliste, men var ikke blant de heldige denne gangen. Vi har nå hatt det koselig hjemme da. I ettermiddag har jeg laget ostekake og dolet litt mens de andre har vært og matet endene. Matet og matet forresten... Endene var visst stappmette, for de var ikke de første som var der med samme formål, he he.

Skrevet

Heisann :) Du får spille litt musikk, og ta deg en svingom på stuegulvet hehe. Jeg skal svinge meg ut på kjøkkenet nå, skal lage til litt taco. Min eldste sønn har vært borte siden onsdag, og da kan du tro det var fint å få han hjem igjen :) Han dro med superspeed, den var visst ganske trangslig..... Etterpå skal vi dynge i oss litt snop :) Jeg titter nok innom her igjen også ja.

Fint å lage slik tråd! Da kan alle bidra med noe :)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg har også vært hjemme. Fullt slektsbesøk første delen, men nå er det rolig, guttungen har dratt på ferie også.

Så nå sitter jeg og funderer på om jeg i form til å dra på fest i kveld, selv om jeg egentlig burde ha holdt meg hjemme *rastløs*

Gjest zilja
Skrevet

Vi har også vært hjemme i Påsken. Synes det er godt å være hjemme å slappe av med god mat, tv og alt for mye godteri ;) Har forresten hatt knallfint vær siden Skjærtorsdag, om enn litt kaldt. Er 10 minus her nå.

Skrevet

Vi har vært bortreist mesteparten av påsken, med full rulle med masse slekt og felles opplegg (og bare ett bad...), men det var deilig å dra ekstra tidlig hjem! ;-)

Skrevet

Hei, hei.

Vi er hjemme, men føler oss ikke som noen "hjemmesittere" akkurat.

Hver dag, unntatt mandag, har vi vært ute på tur, grillet, gått på ski og nytt sola.

Nå er det nesten så jeg ønsker meg litt styggvær, så jeg har en unnskyldning til å bare kose meg inne :)

(Men da blir ungene krakilske, så vi satser på enda et par utedager.)

villbringebær
Skrevet

Vi har hjemmepåske og koser oss som bare det! :) Vi startet påskeuka med å gå på bowling hele familien sammen med et vennepar og deres sønn. Så hadde vi rolige dager på lørdagen og søndagen. Jeg jobba på mandag og knerten var i barnehagen, på tirsdag var jeg på kino med ei venninne som fremdeles var i byen, på onsdag var hele familien på tur, på torsdag var knerten og pappa'n på skitur og etterpå var jeg og knerten på kino, i går var knerten og jeg på en lang skitur i skikkelig påskevær, og i dag har vi hatt påskefeiring i heimen med besøk av to andre familier til middag. Påskelam med fløtesaus og påskeegg etterpå. Vi er forspiste her nå :o Til sammen 6 voksne og fire barn i alderen 0-4 år, kjempegøy! I mårra skal vi på isfiske og på mandag skal vi i badeland! Så hvem sa det er kjedelig med hjemme- eller bypåske? :)

Skrevet

Den som søker naturens ro, kan med hell bli hjemme, for alle andre er åpenbart bortreist. Stillheten er til å ta og føle på - akkurat det man egentlig trenger en hytte til. Herlig altså! Og gratis :)

Og har god samvittighet for alt som er unnagjort og påbegynt.

Det hadde nok blitt lenge om det ikke hadde vært endel action med venner i begynnelsen av påsken, men nå synes jeg bare det er nydelig og skulle ønske det varte lenger...

Og fin blanding av pent og dårlig vær, til å være ute og til å jobbe.

AneM1365380603
Skrevet

Vi har hjemmepåske og koser oss som bare det! :) Vi startet påskeuka med å gå på bowling hele familien sammen med et vennepar og deres sønn. Så hadde vi rolige dager på lørdagen og søndagen. Jeg jobba på mandag og knerten var i barnehagen, på tirsdag var jeg på kino med ei venninne som fremdeles var i byen, på onsdag var hele familien på tur, på torsdag var knerten og pappa'n på skitur og etterpå var jeg og knerten på kino, i går var knerten og jeg på en lang skitur i skikkelig påskevær, og i dag har vi hatt påskefeiring i heimen med besøk av to andre familier til middag. Påskelam med fløtesaus og påskeegg etterpå. Vi er forspiste her nå :o Til sammen 6 voksne og fire barn i alderen 0-4 år, kjempegøy! I mårra skal vi på isfiske og på mandag skal vi i badeland! Så hvem sa det er kjedelig med hjemme- eller bypåske? :)

'' I mårra skal vi på isfiske ''

Så heldige der er! Jeg har ikke vært på isfiske siden barneårene. Det var med skrekkblandet fryd jeg gikk på isen. Spesielt om våren når jeg så at isen hadde smeltet flere steder. Min far sa alltid "Stol på meg", og det hadde jeg grunn til å gjøre :)

Bruker dere riskorn som dere slipper til bunnen? Det husker jeg vi gjorde slik at vi kunne se når fisken beit på.

Gjest PervoChris
Skrevet

Jeg har bare vært hjemme alene og kost meg forran PCèn hele påsken. Jeg synes at venner og famile og kjærester og sånt er noen oppskrytte greier. Er det noen som er enig ?

villbringebær
Skrevet

'' I mårra skal vi på isfiske ''

Så heldige der er! Jeg har ikke vært på isfiske siden barneårene. Det var med skrekkblandet fryd jeg gikk på isen. Spesielt om våren når jeg så at isen hadde smeltet flere steder. Min far sa alltid "Stol på meg", og det hadde jeg grunn til å gjøre :)

Bruker dere riskorn som dere slipper til bunnen? Det husker jeg vi gjorde slik at vi kunne se når fisken beit på.

Jeg må innrømme at det er første gang jeg skal på isfiske! Jeg gleder meg, en kamerat skal ta oss med, han er veldig erfaren. Hva er dette med riskorn? Kanskje jeg kan imonere med noe i mårra og ;-)

AneM1365380603
Skrevet

Jeg må innrømme at det er første gang jeg skal på isfiske! Jeg gleder meg, en kamerat skal ta oss med, han er veldig erfaren. Hva er dette med riskorn? Kanskje jeg kan imonere med noe i mårra og ;-)

Riskorn gjør at bunnen er lettere å se. Du rensker hullet for snø og is først før du slipper ned en neve ris. Det er så mørkt der nede, så det blir litt lettere da å se fisken når den er ute etter kroken. Dette gjorde i allefall isfiske kjempespennende for meg da jeg var lita :) Av og til kunne jeg se flere fisk som svømte fram og tilbake, og tenk om den beit på..

hidi, the scorpion
Skrevet

Vi har også vært hjemme hele påska. Vi sto på en hytteliste, men var ikke blant de heldige denne gangen. Vi har nå hatt det koselig hjemme da. I ettermiddag har jeg laget ostekake og dolet litt mens de andre har vært og matet endene. Matet og matet forresten... Endene var visst stappmette, for de var ikke de første som var der med samme formål, he he.

Høres herlig til ut, til tross for stapfulle ender, tanken var god ;)

villbringebær
Skrevet

Riskorn gjør at bunnen er lettere å se. Du rensker hullet for snø og is først før du slipper ned en neve ris. Det er så mørkt der nede, så det blir litt lettere da å se fisken når den er ute etter kroken. Dette gjorde i allefall isfiske kjempespennende for meg da jeg var lita :) Av og til kunne jeg se flere fisk som svømte fram og tilbake, og tenk om den beit på..

Oj oj, takk for supert tips!! Nå skal knerten og mamma få en spennende opplevelse i mårra :)

Skrevet

Alle er egentlig hjemme hidi, de vil bare _aldri_ innrømme det. De sliter seg heller gjennom abstinenser og allverdens piner mens fingeren er _så_ nære å trykke på send. Men de står han av, for én ting er å være dolavhengig, men å dole i jula og påsken - det er helt tragisk.

Sju av ti nordmenn er hjemme i påska leste jeg her om dagen. *rekker opp hånden* Jeg jobber til og med. Festlig verre.

;)

hare1365380455
Skrevet

Jeg slapper av før jobb. Det er en altfor travel påske... *sliten*

hare1365380455
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1206206437' post='3831264]

Jeg har også vært hjemme. Fullt slektsbesøk første delen, men nå er det rolig, guttungen har dratt på ferie også.

Så nå sitter jeg og funderer på om jeg i form til å dra på fest i kveld, selv om jeg egentlig burde ha holdt meg hjemme *rastløs*

Hvordan ble kvelden?

Gjest Shira :o)
Skrevet

Hvordan ble kvelden?

Det var koselig! Er stiv og støl i dag, men møtte masse folk jeg sjelden ser.

hare1365380455
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1206275185' post='3831576]

Det var koselig! Er stiv og støl i dag, men møtte masse folk jeg sjelden ser.

Det var godt å høre. :)

Så blir det vel en rolig dag i dag?

Jeg synes dagen har gått altfor fort... Nå er det jo bare litt over en time til jeg må gå, og jeg har ikke åpnet boka enda. *sukk*

;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...