Gå til innhold

Til alle dolhjemmesittere!

Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)
Skrevet

Det var godt å høre. :)

Så blir det vel en rolig dag i dag?

Jeg synes dagen har gått altfor fort... Nå er det jo bare litt over en time til jeg må gå, og jeg har ikke åpnet boka enda. *sukk*

;)

Roligt blir det, he he jeg sto ikke opp før ett. Blir så sløv når guttungen ikke er hjemme. Han kommer med fly i kveld.

Formen kom seg den, har jo vondt i kateteret og blødde i natt, men jeg føler meg ellers OK. Tok det rolig med inntaket av vin da ;o)

Boka får vente til i morgen, så får du slappe av litt nå.

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

14

• hare1365380455

7

• AneM1365380603

3

• villbringebær

3

hidi, the scorpion
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1206206437' post='3831264]

Jeg har også vært hjemme. Fullt slektsbesøk første delen, men nå er det rolig, guttungen har dratt på ferie også.

Så nå sitter jeg og funderer på om jeg i form til å dra på fest i kveld, selv om jeg egentlig burde ha holdt meg hjemme *rastløs*

Kom du deg på fest i går? Jeg tok med meg radioen på soverommet og lå og hørte på radiokrim fra 23 og utover... Holdt på å skremme vannet av meg selv, da jeg våknet midt på natten og så lyset på radioen, måtte pirke borti den før jeg forsto hva det var ;)

Det var litt koselig å lytte til hørespill igjen! I dag kommer min datter hjem, og vi lager oss Taco og ser en film sammen, så det blir koselig ;)

hidi, the scorpion
Skrevet

Vi har også vært hjemme i Påsken. Synes det er godt å være hjemme å slappe av med god mat, tv og alt for mye godteri ;) Har forresten hatt knallfint vær siden Skjærtorsdag, om enn litt kaldt. Er 10 minus her nå.

Vi snødde inne på skjærtorsdag, he, he, så var jeg på fest i nabolaget og vasset til livet i snø på veien hjem....

Leieboerne hørte meg, da jeg sjanglet meg gjennom søppeldunker og nedsnødde biler ;)

Ellers har jeg også bare vært hjemme, er ikke noen skikomèt, holder med spaserturer for meg....

hidi, the scorpion
Skrevet

Vi har vært bortreist mesteparten av påsken, med full rulle med masse slekt og felles opplegg (og bare ett bad...), men det var deilig å dra ekstra tidlig hjem! ;-)

Det er jo alltid koselig å være i lag med familie, men alltid deilig å komme hjem igjen....;)

Jeg er hjemme i år, men koser meg med påskekrim både på TV og radio, og så ligger "Brødrene Karamasov" og venter på meg i senga! Da er jeg så fornøyd atte ;)

La meg klokken elleve i går og var på farten i åttetiden i morges...

Skrevet

Kom du deg på fest i går? Jeg tok med meg radioen på soverommet og lå og hørte på radiokrim fra 23 og utover... Holdt på å skremme vannet av meg selv, da jeg våknet midt på natten og så lyset på radioen, måtte pirke borti den før jeg forsto hva det var ;)

Det var litt koselig å lytte til hørespill igjen! I dag kommer min datter hjem, og vi lager oss Taco og ser en film sammen, så det blir koselig ;)

Jada, jeg kom meg ut. Kom meg betraktelig med en dusj og litt halvpene klær. Blir mye joggebukser i disse dager (er en del innlagt) og da hjelper det så utrolig godt og fikse seg litt innimellom :o)

Oj, jeg hadde sikkert fått panikk om radioen hadde lyst og jeg ikke var sikker på hva det var *pingle*

Taco du, hm, kanskje jeg skal lage det til guttungen kommer i kveld, det er en av favorittene hans, som han deler med mange andre barn ;o)

Kos dere i kveld.

hidi, the scorpion
Skrevet

Hei, hei.

Vi er hjemme, men føler oss ikke som noen "hjemmesittere" akkurat.

Hver dag, unntatt mandag, har vi vært ute på tur, grillet, gått på ski og nytt sola.

Nå er det nesten så jeg ønsker meg litt styggvær, så jeg har en unnskyldning til å bare kose meg inne :)

(Men da blir ungene krakilske, så vi satser på enda et par utedager.)

Åhja, så deilig med sol og blide unger! Vi hadde deilig sol i går, men i dag er det grått igjen, men fint spaservær...

Den yngste av mine er 15, så hun finner på egne ting i fritiden, dessverre, men i kveld har jeg lokket med Taco, så da blir hun hjemme ;)

hidi, the scorpion
Skrevet

Vi har hjemmepåske og koser oss som bare det! :) Vi startet påskeuka med å gå på bowling hele familien sammen med et vennepar og deres sønn. Så hadde vi rolige dager på lørdagen og søndagen. Jeg jobba på mandag og knerten var i barnehagen, på tirsdag var jeg på kino med ei venninne som fremdeles var i byen, på onsdag var hele familien på tur, på torsdag var knerten og pappa'n på skitur og etterpå var jeg og knerten på kino, i går var knerten og jeg på en lang skitur i skikkelig påskevær, og i dag har vi hatt påskefeiring i heimen med besøk av to andre familier til middag. Påskelam med fløtesaus og påskeegg etterpå. Vi er forspiste her nå :o Til sammen 6 voksne og fire barn i alderen 0-4 år, kjempegøy! I mårra skal vi på isfiske og på mandag skal vi i badeland! Så hvem sa det er kjedelig med hjemme- eller bypåske? :)

Tror ikke jeg heller hadde tenkt på det som en kjedelig hjemmepåske, nei ;)

Men en slik en påske skal være når man har småbarn! Kose seg sammen med andre, nyte god mat, gå turer etc. Jeg la selv skiene på hylla som 15-åring, og har ikke hatt ski på bena siden.....

Men kjørt mye akebrettt, da barna var små, og overlot glatt skiopplæring til pappaen ;)

hidi, the scorpion
Skrevet

Den som søker naturens ro, kan med hell bli hjemme, for alle andre er åpenbart bortreist. Stillheten er til å ta og føle på - akkurat det man egentlig trenger en hytte til. Herlig altså! Og gratis :)

Og har god samvittighet for alt som er unnagjort og påbegynt.

Det hadde nok blitt lenge om det ikke hadde vært endel action med venner i begynnelsen av påsken, men nå synes jeg bare det er nydelig og skulle ønske det varte lenger...

Og fin blanding av pent og dårlig vær, til å være ute og til å jobbe.

Ja, det er sant! Men neste år tror jeg at jeg blir med familie på hytta ;)

Stillhet har det så absolutt vært i nabolaget, jeg savner faktisk barnelatter og lyder fra lykkelige barn, som leker og boltrer seg i snøen....

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg har bare vært hjemme alene og kost meg forran PCèn hele påsken. Jeg synes at venner og famile og kjærester og sånt er noen oppskrytte greier. Er det noen som er enig ?

Jeg synes det er deilig med stillhet og ro, men samtidig er tid sammen med familie og venner, utrolig kjærkomment! Det er jo sammen med dem man føler seg elsket og trygg, deler morsomme historier, nyter god mat sammen med etc.

Ville ikke vært foruten....;)

hidi, the scorpion
Skrevet

Alle er egentlig hjemme hidi, de vil bare _aldri_ innrømme det. De sliter seg heller gjennom abstinenser og allverdens piner mens fingeren er _så_ nære å trykke på send. Men de står han av, for én ting er å være dolavhengig, men å dole i jula og påsken - det er helt tragisk.

Sju av ti nordmenn er hjemme i påska leste jeg her om dagen. *rekker opp hånden* Jeg jobber til og med. Festlig verre.

;)

He, he!

Det var det da! Gardiner i tomme hus som forsiktig rører på seg, et lys blir tent etc etc.... Jeg er ikke redd for å dole hverken i julen eller påske, men det har vært veldig stille på dol i noen dager, det har jeg merket!

Hadde jeg hatt småbarn, så ville vi nok vært på farten, men yngste på 15 nyter sine fridager med venner/venninner. Har lokket henne hjem i kveld med Taco og en film, så det ser jeg frem til ;)

hidi, the scorpion
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1206281707' post='3831659]

Jada, jeg kom meg ut. Kom meg betraktelig med en dusj og litt halvpene klær. Blir mye joggebukser i disse dager (er en del innlagt) og da hjelper det så utrolig godt og fikse seg litt innimellom :o)

Oj, jeg hadde sikkert fått panikk om radioen hadde lyst og jeg ikke var sikker på hva det var *pingle*

Taco du, hm, kanskje jeg skal lage det til guttungen kommer i kveld, det er en av favorittene hans, som han deler med mange andre barn ;o)

Kos dere i kveld.

Har lest at du har vært endel dårlig, det liker ikke vi dolvenninner meget ;( *ser strengt på Shira for å få henne frisk*

Du hadde sikkert godt av å komme deg ut litt, selv om det er slitsomt og vondt.... Jeg tok en ringerunde til familie og venner før jeg køyet med radioen ;)

Ja, Taco er utrolig populært blant de unge, og jeg synes også det er deilig! Sunt er det jo også med alle grønnsakene til...

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg slapper av før jobb. Det er en altfor travel påske... *sliten*

Ja, velsigne dere som jobber i påske! Du får lov til å slappe av så MYE du vil før og etter jobb ;)

Skrevet

Har lest at du har vært endel dårlig, det liker ikke vi dolvenninner meget ;( *ser strengt på Shira for å få henne frisk*

Du hadde sikkert godt av å komme deg ut litt, selv om det er slitsomt og vondt.... Jeg tok en ringerunde til familie og venner før jeg køyet med radioen ;)

Ja, Taco er utrolig populært blant de unge, og jeg synes også det er deilig! Sunt er det jo også med alle grønnsakene til...

Åja, jeg hadde kjempegodt av å komme meg ut. Humøret har ikke vært på topp, og jeg liker ikke når jeg blir bjeffete.

Skal snart fikse opp at jeg er dårlig. Har tett urinleder (arrvev), så nå har jeg nyrekateter, og i april blir jeg operert. Så når rekonvalisensen er over, er jeg klar for en flott vår og sommer :o)

hidi, the scorpion
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1206283619' post='3831681]

Åja, jeg hadde kjempegodt av å komme meg ut. Humøret har ikke vært på topp, og jeg liker ikke når jeg blir bjeffete.

Skal snart fikse opp at jeg er dårlig. Har tett urinleder (arrvev), så nå har jeg nyrekateter, og i april blir jeg operert. Så når rekonvalisensen er over, er jeg klar for en flott vår og sommer :o)

Jeg har også periode hvor jeg er bjeffete, og det er sååå irriterende, men smerter tar ikke slike hensyn...;(

Godt du skal oppleve å bli bedre, Shira, det er noe vi ønsker deg mest av alt, vet du ;)

Håper det blir andre april, ikke første, for det er bare en spøk, ikke sant!

Skrevet

Jeg har også periode hvor jeg er bjeffete, og det er sååå irriterende, men smerter tar ikke slike hensyn...;(

Godt du skal oppleve å bli bedre, Shira, det er noe vi ønsker deg mest av alt, vet du ;)

Håper det blir andre april, ikke første, for det er bare en spøk, ikke sant!

He he, det er 7, så jeg er sikret for spøker ;o)

hidi, the scorpion
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1206291441' post='3831833]

He he, det er 7, så jeg er sikret for spøker ;o)

Skal tenke masse på deg den 7!

Skrevet

Skal tenke masse på deg den 7!

Takk :o) Det går nok så fint atte, er ikke første gangen jeg er under kniven til kirurgen min, dyktig mann som fikser meg opp.

Skrevet

Jeg synes det er deilig med stillhet og ro, men samtidig er tid sammen med familie og venner, utrolig kjærkomment! Det er jo sammen med dem man føler seg elsket og trygg, deler morsomme historier, nyter god mat sammen med etc.

Ville ikke vært foruten....;)

''Det er jo sammen med dem man føler seg elsket og trygg,'' Det er forskjell på familier. Så PervoChris har jo et poeng... Og kjæreste er koselig, men det hender det tar slutt, og i forkant kan jeg være enig med ham at det kan være oppskrytt, hvis du skjønner.

Skrevet

He, he!

Det var det da! Gardiner i tomme hus som forsiktig rører på seg, et lys blir tent etc etc.... Jeg er ikke redd for å dole hverken i julen eller påske, men det har vært veldig stille på dol i noen dager, det har jeg merket!

Hadde jeg hatt småbarn, så ville vi nok vært på farten, men yngste på 15 nyter sine fridager med venner/venninner. Har lokket henne hjem i kveld med Taco og en film, så det ser jeg frem til ;)

Taco og film passer finfint i påska, synes jeg:) Jeg skjønner meg ikke på alle som skal ut og pese seg fram til iskalde, nedsnødde hytter som kanskje ikke har ordentlig do og innlagt vann engang. Jeg liker å ha det bekvemt, jeg. Hjemmepåske er helt kurant. Ellers _kunne_ jeg nok feiret påske på et ok hotell et sted det er varmt og godt. Får se til neste år.

Håper du hadde det koselig med datteren din:)

hare1365380455
Skrevet

Ja, velsigne dere som jobber i påske! Du får lov til å slappe av så MYE du vil før og etter jobb ;)

:)

Etter jobb er klokka mange (jeg har kveldsvakter), men i morgen har jeg fri og det gleder jeg meg til!

Nå har jeg vondt i hodet og skal snart gå.. *sukk*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...