Gå til innhold

hva hjelper da, mot blandet episode

Anbefalte innlegg

Gjest tristvetikke

jeg har bipolar rapid cycle. jeg klarer meg egentlig superbra jeg med tabletter som er lithionit og lamictal.

Men nå har jeg sannelig vært irritabel som f i flere uker(måned?), men tenkte det var pga de jeg bor med som aldri gjør noe, mens jeg vasker og ryddeer hele tiden og de gjør ingenting! men de sier jeg er hyperaktig og sur og bør slutte spise sukker, jeg aner ikke. og han ene blir redd. men han irriterer meg og bryter meg sammen med dritten sin

men nå tror jeg at alt har eskalert til at jeg har sånn blandet episode jeg.Alt fra uutholdelig ubehagelig til lattergodt. Fra at kroppen kjennes blytung og jeg ikke orker noe,til at jeg må denge meg runt i senga i aggresjon. Hva hjelper mot det da???? Hvor kan jeg få tak i noe som hjelper mot det? Har gått fra å tenke på kjøpe ny bolig til å ha selvmordstanker og nå har jeg forvirra meg selv for vet ikke hva jeg vil! Alt er min feil. Selvtillitt fra skyhøy til gruble over alt jeg har gjort galt fra jeg var barn til nå! Nesten samtidig eller råraskt jo. Er det blandet episode?

Sobril? En kamerat sier jeg kan få sobril. Er det bra?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/302253-hva-hjelper-da-mot-blandet-episode/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest annen bipolar

Du bør vel ta en tur til behandleren og få justert medisineringen. Kanskje har du behov for beroligende og antipsykotika i tillegg til stemningsstabiliserende nå? Evt høyere dose Lithionit, kanskje? Er ikke lege, men jeg har også bipolar lidelse.

Gjest tristvetikke

Du bør vel ta en tur til behandleren og få justert medisineringen. Kanskje har du behov for beroligende og antipsykotika i tillegg til stemningsstabiliserende nå? Evt høyere dose Lithionit, kanskje? Er ikke lege, men jeg har også bipolar lidelse.

Har du hatt det sånn du og? Høres det ut som en "blandet episode" det jeg beskrev?Har du prøvd sobril? Vil ha noe nå, lenge til jeg skal til lege. Tror ikke han vil gi meg noe uansett..

Men jeg sykla meg en lang tur rundt i byen, det hjalp ikke, så kjøpte jeg masse godteri og to burgere, så stappa jeg dem i meg, så nå er det bedre...

Gjest annen bipolar

Har du hatt det sånn du og? Høres det ut som en "blandet episode" det jeg beskrev?Har du prøvd sobril? Vil ha noe nå, lenge til jeg skal til lege. Tror ikke han vil gi meg noe uansett..

Men jeg sykla meg en lang tur rundt i byen, det hjalp ikke, så kjøpte jeg masse godteri og to burgere, så stappa jeg dem i meg, så nå er det bedre...

Jeg har hatt en lignende episode. Jeg fikk Zyprexa(antipsykotika). Brukte dette en uke og tok Sobril og Imovane ved behov. Begynte så med stemingsstabiliserende.

Syns du skal kontakte behandler og si fra hvordan du har det. Kan hende medisinendring er nok til at du skal få det bra.

Sobril kan sikkert hjelpe midlertidig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...