Gå til innhold

"Flåterabatt" ved kjøp av ny bil?

Anbefalte innlegg

Gjest King Ivar
Skrevet

Har en tråd ute vedrørende kjøp av ny bil og kom på en sak bilselgeren nevnte for meg når jeg tittet på den aktuelle bilen.

Han spurte om jeg brukte bilen i jobbsammenheng, noe jeg sjelden gjør. Han sa at han skulle trikse litt så det kom frem i kjøpet av den skulle brukes i forbindelse med jobb, og dermed få en rabatt på 10 - 15 tusen kroner(av en nypris på 270').

Jeg glemte helt å spørre selgeren hva kravene for å få denne rabatten er. Nevnte dette for en venn som sa at faren hans som kjøpte ny bil relativt ofte alltid fikk slik "flåterabatt", uten at han kunne forklare mer hva denne rabatten innebærer. Faren hans har firmabil og bruker ikke privatbilen til jobb.

Er det noen som kan forklare hvorfor denne rabatten gis, om jeg kan få problemer i etterkant(i og med at jeg ikke bruker den til jobb), og om jeg kan spørre etter slik rabatt hos alle forhandlere?

Gjest firmarabatt
Skrevet

Det fikk jeg også da jeg kjøpte ny bil. Vet ikke hva rabatten er, men jeg oppga jeg arbeidet i et firma med x-antall ansatte, og det var visst det som skulle til. Jeg spurte selv etter rabatten, fordi jeg fikk som deg det spm om firmabil et annet sted jeg prøvde bil. Iflg selgeren der jeg til slutt kjøpte, så var det en slags firmarabatt...men...bilrabatter skal en vel aldri bli klok av ! :-D

Gjest King Ivar
Skrevet

Det fikk jeg også da jeg kjøpte ny bil. Vet ikke hva rabatten er, men jeg oppga jeg arbeidet i et firma med x-antall ansatte, og det var visst det som skulle til. Jeg spurte selv etter rabatten, fordi jeg fikk som deg det spm om firmabil et annet sted jeg prøvde bil. Iflg selgeren der jeg til slutt kjøpte, så var det en slags firmarabatt...men...bilrabatter skal en vel aldri bli klok av ! :-D

Takk for svar "firmarabatt".

Noen flere som har erfaring med denne rabatten? Kan man spørre etter den "overalt", eller er det bare enkelte som "gir" den?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...