Gå til innhold

Pannekaker på bål...eller annet

Anbefalte innlegg

Gjest lei av pølsene
Skrevet

Hvis man har en slik tønne-grill,kan man da steke pannekaker dersom man har med seg en stekepanne?

Blir det varmt nok?

Gjest mandolina
Skrevet

Det vet jeg ikke, men vi har suksess med ostesmørbrød pakket i folie.

Hilsen

mariaflyfly
Skrevet

I barnehagen til Datra har de med seg steikepanne og steiker pannekaker på bål iblant. Går visst helt fint det. :)

Skrevet

Vi har stekt pannekaker på propanbluss ute noen ganger - de smaker kjempegodt da! :o) Snakket med noen i dag som hadde prøvd å steke pannekaker på bål, de hadde endt opp med å kjøpe pizza istedet...

Gjest lei av pølsene
Skrevet

Det vet jeg ikke, men vi har suksess med ostesmørbrød pakket i folie.

Hilsen

Mmmm....lurt.

Det tipset tar jeg med meg :)

Skrevet

Og til dessert kan du legge en banan og litt firkløversjokolade i alu-folie, og legge på bålet/grillen.

Nam nam!

Skrevet

Og til dessert kan du legge en banan og litt firkløversjokolade i alu-folie, og legge på bålet/grillen.

Nam nam!

En stripe kvikk-lunsj legges på pannekaka og denne rulles rundt sjokoladen - nam!!! :o)

Skrevet

En stripe kvikk-lunsj legges på pannekaka og denne rulles rundt sjokoladen - nam!!! :o)

Tror du er en liten slikkemunn, du! Alt du kombinerer med sjokolade...

:o)

Skrevet

Tror du er en liten slikkemunn, du! Alt du kombinerer med sjokolade...

:o)

Slikkmunn? Jeg? *Mumser mandelegg*

Skrevet

Et annet turtips er å ha med suppe på termos! :-D

Det var en artikel om det i Aftenposten i påska, med masse deilige oppskrifter;-)

Skrevet

Mmmm....lurt.

Det tipset tar jeg med meg :)

Har hørt om ostesmørbrød mellom sånn rist som kanskje er beregnet til fisk? Det blir en rist på hver side, du skyver en sånn dings slik at ...vel... tenkt deg to fluesmekkere, men i aluminium og store ruter.

Da blir det kanskej sprøere, og du har oversikt så det ikke blir svidd.

Skrevet

Jeg har kjøpt et bål-jern, det er meget anvendelig! Kan varme/steke pølser, fiskekaker, kjøttkaker/karbonader, pannekaker mm. i dem.

Tipset med pannekakesteking er å vente med stekingen til bålet er skikkelig glovarmt. Steker du før den tid, tar pannekakene evindelig lang tid. :(

Ellers er det godt med div. mat i aluminiumsfolie, feks. kylling, ostesmørbrød (også godt i bål-jern, og forresten er det lett å svi brødskivene når de ligger rett på bålet), maiskolber m smør, kjøtt/fisk med div. grønnsaker i små pakker er yummi!

Du finner slike jern i div. friluftsbutikker, evt. sportsbutikker. Koster ca 300 kr.

http://outdoorcookware.eu/products/productlist.aspx?MenuItemID=35

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...