Gjest lei av pølsene Skrevet 23. mars 2008 Skrevet 23. mars 2008 Hvis man har en slik tønne-grill,kan man da steke pannekaker dersom man har med seg en stekepanne? Blir det varmt nok? 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 23. mars 2008 Skrevet 23. mars 2008 Det vet jeg ikke, men vi har suksess med ostesmørbrød pakket i folie. Hilsen 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 23. mars 2008 Skrevet 23. mars 2008 I barnehagen til Datra har de med seg steikepanne og steiker pannekaker på bål iblant. Går visst helt fint det. 0 Siter
Lillemus Skrevet 23. mars 2008 Skrevet 23. mars 2008 Vi har stekt pannekaker på propanbluss ute noen ganger - de smaker kjempegodt da! ) Snakket med noen i dag som hadde prøvd å steke pannekaker på bål, de hadde endt opp med å kjøpe pizza istedet... 0 Siter
Gjest lei av pølsene Skrevet 23. mars 2008 Skrevet 23. mars 2008 Det vet jeg ikke, men vi har suksess med ostesmørbrød pakket i folie. Hilsen Mmmm....lurt. Det tipset tar jeg med meg 0 Siter
erin Skrevet 23. mars 2008 Skrevet 23. mars 2008 Og til dessert kan du legge en banan og litt firkløversjokolade i alu-folie, og legge på bålet/grillen. Nam nam! 0 Siter
Lillemus Skrevet 23. mars 2008 Skrevet 23. mars 2008 Og til dessert kan du legge en banan og litt firkløversjokolade i alu-folie, og legge på bålet/grillen. Nam nam! En stripe kvikk-lunsj legges på pannekaka og denne rulles rundt sjokoladen - nam!!! ) 0 Siter
erin Skrevet 23. mars 2008 Skrevet 23. mars 2008 En stripe kvikk-lunsj legges på pannekaka og denne rulles rundt sjokoladen - nam!!! ) Tror du er en liten slikkemunn, du! Alt du kombinerer med sjokolade... ) 0 Siter
Lillemus Skrevet 23. mars 2008 Skrevet 23. mars 2008 Tror du er en liten slikkemunn, du! Alt du kombinerer med sjokolade... ) Slikkmunn? Jeg? *Mumser mandelegg* 0 Siter
morsan Skrevet 23. mars 2008 Skrevet 23. mars 2008 Et annet turtips er å ha med suppe på termos! :-D Det var en artikel om det i Aftenposten i påska, med masse deilige oppskrifter;-) 0 Siter
adelie Skrevet 23. mars 2008 Skrevet 23. mars 2008 Mmmm....lurt. Det tipset tar jeg med meg Har hørt om ostesmørbrød mellom sånn rist som kanskje er beregnet til fisk? Det blir en rist på hver side, du skyver en sånn dings slik at ...vel... tenkt deg to fluesmekkere, men i aluminium og store ruter. Da blir det kanskej sprøere, og du har oversikt så det ikke blir svidd. 0 Siter
songbirdy Skrevet 25. mars 2008 Skrevet 25. mars 2008 Jeg har kjøpt et bål-jern, det er meget anvendelig! Kan varme/steke pølser, fiskekaker, kjøttkaker/karbonader, pannekaker mm. i dem. Tipset med pannekakesteking er å vente med stekingen til bålet er skikkelig glovarmt. Steker du før den tid, tar pannekakene evindelig lang tid. Ellers er det godt med div. mat i aluminiumsfolie, feks. kylling, ostesmørbrød (også godt i bål-jern, og forresten er det lett å svi brødskivene når de ligger rett på bålet), maiskolber m smør, kjøtt/fisk med div. grønnsaker i små pakker er yummi! Du finner slike jern i div. friluftsbutikker, evt. sportsbutikker. Koster ca 300 kr. http://outdoorcookware.eu/products/productlist.aspx?MenuItemID=35 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.