Gå til innhold

tidlig ute?

Anbefalte innlegg

Gjest Kari43
Skrevet

Hei!

Bare lurer på noe. Visste ikke hvor jeg skulle legge ut dette innlegget men så jeg la det her.

Jeg har ei datter på 9år snart 10. Hun har allerede begynt å komme i puberterten.

Hun har utviklet en del bryster alt Og masse hår i underlivet. Også litt utflod

Og er en del trassig til tider,

Er det andre foreldre som har barn i samme alder,som har begynt i pubertert? Og hva slags symtomer har dem for pubertert?

Er dette i det tidligste laget?

Hilsen en litt usikker mamma

Skrevet

Har ikke barn, men fikk selv mensen da jeg var 10 år. Har skjønt at det er vanlig om man har mer kroppsfett enn gjennomsnittet (uten at jeg vet noe om det gjelder din datter).

Gjest det er litt tidlig
Skrevet

Jenter blir tidligere kjønnsmodne for hver generasjon som har gått (de siste generasjonene, hvor velstanden har økt).

Når kom du i puberteten? Har hun søstre / kusiner, hvordan er det med disse?

Er hun lav eller høy? Slank eller kraftig?

Er hun veldig lav, ville jeg snakket med legen, da det er større sjanse for at hun forblir lav hvis hun kommer tidlig i puberteten.

har hun mye kroppsfett ville jeg vært obs på dette, da lubne jenter kommer tidligere i pubertet enn tynne.

mamma til ni
Skrevet

Har ei datter som fekk mensen 9år og 2mnd gammal.

Det eg reagerte først på var at ho fekk utflod veldig tidleg, i 6års alderen. Då ho begynte å få pupper, kontakta eg legen med tanke på at ho kunne ende opp som kortvokst. Det gjekk lang tid, og masing frå mi side før vi blei tatt alvorleg. Han meinte det var fordi ho var lubben. Eg måtte drage ned trusa på jenta og vise at ho hadde begynt å få hår - huff.

Så tok det lang tid på sjukehuset før ho blei satt på behandling med hormonsprøyter. Diagnose; tidleg pubertet. Den dagen fekk ho mensen, og effekten av sprøytene uteblei. I dag er ho 149cm, 11år og ferdig utvokst.

Gjest Kari43
Skrevet

Har ei datter som fekk mensen 9år og 2mnd gammal.

Det eg reagerte først på var at ho fekk utflod veldig tidleg, i 6års alderen. Då ho begynte å få pupper, kontakta eg legen med tanke på at ho kunne ende opp som kortvokst. Det gjekk lang tid, og masing frå mi side før vi blei tatt alvorleg. Han meinte det var fordi ho var lubben. Eg måtte drage ned trusa på jenta og vise at ho hadde begynt å få hår - huff.

Så tok det lang tid på sjukehuset før ho blei satt på behandling med hormonsprøyter. Diagnose; tidleg pubertet. Den dagen fekk ho mensen, og effekten av sprøytene uteblei. I dag er ho 149cm, 11år og ferdig utvokst.

Huff da:( Det hørtes ikke særlig morsomt ut. Da burde jeg også ta med dattera mi legen en tur også da. Bare for sikkerhets skyld.

Gjest Kari43
Skrevet

Jenter blir tidligere kjønnsmodne for hver generasjon som har gått (de siste generasjonene, hvor velstanden har økt).

Er hun veldig lav, ville jeg snakket med legen, da det er større sjanse for at hun forblir lav hvis hun kommer tidlig i puberteten.

har hun mye kroppsfett ville jeg vært obs på dette, da lubne jenter kommer tidligere i pubertet enn tynne.

Ok.

Jeg kom i puberterten når jeg var 11-12år. Hun har ingen en søster på 6år men der er det jo ingen antyding en da da. Men hun har 2 kusiner på 9 og 10år. Hun på 10år har begynt å få pupper hvertfall. Hun på 9år vet jeg ikke.

Gjest Kari43
Skrevet

Hun er 145høy nå

mamma til ni
Skrevet

Hun er 145høy nå

I gjennomsnitt veks man ca 8cm etter første mens.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...