Gå til innhold

arbeidsdag i mårra:)

Anbefalte innlegg

Gjest gleder mer til hverdag
Skrevet

Som enslig mor og liten omgangskrets har det vært ei rolig påske. Jentungen og jeg har kost oss hjemme sett på filmer, gått litt på ski, grilla pølser. Jentungen har hatt to overnattingsbesøk, mens jeg ikke har hatt noe besøk. deilig å slappe av, men nå er jeg virkelig klar til å begynne på jobb igjen, få litt omgang med andre mennesker.

Så hurra for arbeidsdag i mårra:)

Gjest husker det, ja
Skrevet

Forstår deg godt! Alenemor uten særlig omgangskrets er en evig utfordring i jula, påsken, og alle helgene, og sommerferien. Husker selv den tiden, hvor hvem jeg var sammen med var mye styrt av om de hadde barn som passet i alderen. Noen år hadde jeg slike venner, men sånne vennskap kunne også ta slutt - hvis det var en mannevenn, og han fikk seg kjæreste som ikke tillot ham å opprettholde kontakt.

Jeg har også sett at venninner og jeg har sklidd fra hverandre når ikke barna lenger lekte sammen. Alle de årene hvor jeg bare valgte etter hva som ville funke for meg + barn... I ettertid ser jeg at vi hadde ikke nok felles. I ettertid ser jeg også hvor stort savnet etter familie var. Jaja...Jeg tror innlegget ditt gjelder for mange! Lykke til, du er jo flink med aktiviteter, det er kjempeviktig, hurra for deg :)

Gjest gleder meg til hverdag
Skrevet

Forstår deg godt! Alenemor uten særlig omgangskrets er en evig utfordring i jula, påsken, og alle helgene, og sommerferien. Husker selv den tiden, hvor hvem jeg var sammen med var mye styrt av om de hadde barn som passet i alderen. Noen år hadde jeg slike venner, men sånne vennskap kunne også ta slutt - hvis det var en mannevenn, og han fikk seg kjæreste som ikke tillot ham å opprettholde kontakt.

Jeg har også sett at venninner og jeg har sklidd fra hverandre når ikke barna lenger lekte sammen. Alle de årene hvor jeg bare valgte etter hva som ville funke for meg + barn... I ettertid ser jeg at vi hadde ikke nok felles. I ettertid ser jeg også hvor stort savnet etter familie var. Jaja...Jeg tror innlegget ditt gjelder for mange! Lykke til, du er jo flink med aktiviteter, det er kjempeviktig, hurra for deg :)

Ja, kjente meg igjen i mye av det du skrev, har vært alene i elleve år, altså like lenge som jeg har hatt barn. er heldigvis en aktiv person som tørr å gjøre ting alene, vi har vært på sydenturer og andre ferieturer alene stortsett hvert år, vanskelig å få ferie til å klaffe med andre.

Selv synes jeg nesten 17 mai er en av de verste dagene å være alene, men det er jo heldigvis bare en dag.

Takk for svar:)

Gjest husker det, ja
Skrevet

Ja, kjente meg igjen i mye av det du skrev, har vært alene i elleve år, altså like lenge som jeg har hatt barn. er heldigvis en aktiv person som tørr å gjøre ting alene, vi har vært på sydenturer og andre ferieturer alene stortsett hvert år, vanskelig å få ferie til å klaffe med andre.

Selv synes jeg nesten 17 mai er en av de verste dagene å være alene, men det er jo heldigvis bare en dag.

Takk for svar:)

''sydenturer '' Barnevenlige sydenturer, ja. =To foreldre, to barn. Husker jeg snakket ikke til andre voksne enn damen i kassa på supermarkedet i en uke, og holdt på å gå nuts! Men når jenta di er elleve, kan du kanskje reise på mer spennende steder, enn de barnevennlige, hvor det bare er kjernefamilier?

Ang. 17.mai, er det ikke arrangementer på skolen med sekkeløp og sånt? Nei, hun er vel for stor nå, da. Eller noe dere kan gå og se på? Dessuten kan man jo avslutte dagen ved 17-tiden, da er de fleste slitne. Men du har kanskje spesielle følelser rundt den dagen. Dette kunne jeg snakket mye og lenge om merker jeg :=|

Gjest sofie81
Skrevet

''sydenturer '' Barnevenlige sydenturer, ja. =To foreldre, to barn. Husker jeg snakket ikke til andre voksne enn damen i kassa på supermarkedet i en uke, og holdt på å gå nuts! Men når jenta di er elleve, kan du kanskje reise på mer spennende steder, enn de barnevennlige, hvor det bare er kjernefamilier?

Ang. 17.mai, er det ikke arrangementer på skolen med sekkeløp og sånt? Nei, hun er vel for stor nå, da. Eller noe dere kan gå og se på? Dessuten kan man jo avslutte dagen ved 17-tiden, da er de fleste slitne. Men du har kanskje spesielle følelser rundt den dagen. Dette kunne jeg snakket mye og lenge om merker jeg :=|

Jeg har en sønn på syv år og vurderer å avslutte forholdet med min nåverende kjæreste.Og disse dagene og feriene dere snakker om gruer jeg meg skikkelig til, jeg er 26 år og har bare en venninne som akkurat har fått barn, og resten er fullt opptatt med studier,kjærester og festing:(har lyst å reise til syden i sommer men ser for meg at det blir litt trist med bare meg og sønnen min blandt alle familiene, har dere noen plasser å anbefale,finnes det hotell for aleneforeldre?gjør vel ikke det, men det hadde vært noe:)

Skrevet

'' hvor hvem jeg var sammen med var mye styrt av om de hadde barn som passet i alderen. ''

Trenger ikke være alenemor for å ha det slik - det holder med å ha enebarn....;-)

Det er til tider litt frustrerende å innrette seg etter andres planer, fordi vi ikke vil ende opp med at barnet er uten lekekamerater over lang tid, mens dem som har to eller flere tette legger de planene som passer dem fordi barna alltid har "medbragt" lekekompis;-)

mariaflyfly
Skrevet

'' hvor hvem jeg var sammen med var mye styrt av om de hadde barn som passet i alderen. ''

Trenger ikke være alenemor for å ha det slik - det holder med å ha enebarn....;-)

Det er til tider litt frustrerende å innrette seg etter andres planer, fordi vi ikke vil ende opp med at barnet er uten lekekamerater over lang tid, mens dem som har to eller flere tette legger de planene som passer dem fordi barna alltid har "medbragt" lekekompis;-)

''"medbragt" lekekompis;-)

''

Eller "medbragt terrorist", som min sønn sikkert ville tenkt om sin lillesøster etter denne påska... :|

Skrevet

Ja, sydenturer kan bli ganske stusselig, husker jeg har tenkt at dette blir siste gang jeg reiser alene. Men nå har vi vært heldige å reist de to siste årene sammen med ei anna mor med datter på samme aldrer, men i år blir det nok alene ferie om vi reiser, får satse på at vi blir kjent med noen, men faktisk mye lettere å bli kjent når man reiser flere sammen.

angående 17 mai, så synes jeg at jeg blir så synlig alene. Nå er jenta mi så stor at hun vil gå i borgertoget i byen på ettermiddagen med idretten sin, så ikke så veldig fristende å dra til byen for å stå alene å se på tog, men for all del, det er jo ikke så farlig, man overlever:)

Skrevet

Jeg har en sønn på syv år og vurderer å avslutte forholdet med min nåverende kjæreste.Og disse dagene og feriene dere snakker om gruer jeg meg skikkelig til, jeg er 26 år og har bare en venninne som akkurat har fått barn, og resten er fullt opptatt med studier,kjærester og festing:(har lyst å reise til syden i sommer men ser for meg at det blir litt trist med bare meg og sønnen min blandt alle familiene, har dere noen plasser å anbefale,finnes det hotell for aleneforeldre?gjør vel ikke det, men det hadde vært noe:)

unnis feriereiser arrangerer turer for enslige med barn.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg ser også frem til hverdagen. :-) Har kjedet meg endel i påska, hvilket var deilig i grunnen.

Men det blir godt med hverdag.

Skrevet

Hver eneste påskefridag har vært fin for oss. Likevel er det greit at hverdagen kommer tilbake. MEN jeg gruer meg til å stå opp tidlig igjen (halv sju). Jeg har funnet ut at jeg har min beste søvn fra ca 01-01:30 til kl ti på formiddagen ;) Det har vært så deilig :)

Skrevet

Jepp, enig! Jeg skal også jobbe i morgen og gleder meg til det:-)

Skrevet

''"medbragt" lekekompis;-)

''

Eller "medbragt terrorist", som min sønn sikkert ville tenkt om sin lillesøster etter denne påska... :|

*knegg*

Gjest solstice
Skrevet

Jeg har det helt motsatt.. jeg er hjemme med barn, og nå i påsken har jeg fått en hel masse voksenkontakt fordi pappaen og flere av våre venner er hjemme på dagtid. For ikke å snakke om å sove ut om morgenen. I morgen er det tilbake til kjedsomheten igjen. Men jeg gleder meg til jeg skal tilbake i jobb, så jeg forstår deg :)

Gjest zilja
Skrevet

Det skal bli godt å komme i vanlig gjenge igjen ja.

Skrevet

Jeg er også ganske forsynt med tett familieliv og gleder meg til hverdagen begynner igjen :-)

hare1365380455
Skrevet

Jeg har fri i morgen etter jobbing i påsken, så jeg gleder meg til en fridag!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...