Gå til innhold

FU: Liker du cabaret?

Anbefalte innlegg

mariaflyfly
Skrevet

Vi snakker altså om en slik: http://kundeweb.aggressive.no/users/gjendemsjo.no/webshop/large/Rececabaret300.JPG

Denne i mine øyne heslige matvaren har flere ganger vært diskutert her i forbindelse med koldtbord.

Fordomsfull som jeg er, nekter jeg å tro at dette er noe folk flest under 75 år spiser, derfor denne noe uhøytidelige forumundersøkelsen. (Kanskje jeg skal få annegunn til å komme med statistikkresultater i en frekk søylediagramform?)

Liker DU cabaret?

• Svar 140
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

18

• adelie

11

• Babette

10

• mariaflyfly

9

Mest aktive i denne tråden

Gjest Shira :o)
Skrevet

NEI!!!

Vi er veldig glade i koldbord, hele slekta, og du finner ikke det der skvipet der på bordet nei. *grøsser*

Skrevet

Usj, nei, ikke noe for meg.

Men vi skal vel være varsom med å anta hva dem over 70-75 år spiser, jf den tidligere tråden om folk i den alderen med dårlige tenner og grøtspising etc;-I Den lo jeg av i flere dager;-)

mariaflyfly
Skrevet

Usj, nei, ikke noe for meg.

Men vi skal vel være varsom med å anta hva dem over 70-75 år spiser, jf den tidligere tråden om folk i den alderen med dårlige tenner og grøtspising etc;-I Den lo jeg av i flere dager;-)

*knegg*

Mary Poppins
Skrevet

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen.. jeg er sååå enig med deg. Cabaret er så gammeldags kjerring mat som det går ann å få, og jeg blir like overrasket hver gang noen nevner det her inne, for jeg kjenner ingen, og jeg gjentar _ingen_ under 80 år som spiser eller lager dette lenger.

Cabaret er UT! ;-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg elsker rekecabaret, ja. Det verste er at jeg personlig sikkert kjenner mellom 50 og 100 personer under 75 år som også liker det.

mariaflyfly
Skrevet

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen.. jeg er sååå enig med deg. Cabaret er så gammeldags kjerring mat som det går ann å få, og jeg blir like overrasket hver gang noen nevner det her inne, for jeg kjenner ingen, og jeg gjentar _ingen_ under 80 år som spiser eller lager dette lenger.

Cabaret er UT! ;-)

Nemlig! :)

AneM1365380603
Skrevet

Jeg har aldri smakt den maten pga at det rett og slett byr meg i mot. Så det blir litt feil å si at jeg ikke liker det. Jeg spiser det i allefall ikke.

Skrevet

Usj. Nå er det riktignok ørten år siden jeg har smakt det, men salt gele falt ikke i smak. Dessuten fatter jeg ikke at kalde kokte grønnsaker er godt heller. For ikke å snakke om kalde kokte egg. Egg skal være varme når de spises (altså i kokt eller stekt form). Basta.

Så mitt svar må bli: nei, jeg liker ikke kabaret.

Skrevet

Fiskekabaret med remulade er nyyydelig!! I vår familie og omgangskrets er det absolutt ikke de eldste som spiser mest av det. Men derimot ungdommen og de middelaldrende. Og vi har svært mange tenåringer og unge-voksne familievenner som vanker her i huset. Men kabareen må være velfylt med skalldyr og gjerne litt kokt ørret i tillegg til egg og grønnsaker. Nam, nam. Vi bruker det ofte til lørdagskosmat med loff til også. Det er mat som får bein å gå på.

Gjest trolline
Skrevet

yes yes yes NYYYYYYYYYDELIG MAT.du aner ikke hva du går glipp av der:0)) men smaken er som baken...vet du! :0)

Skrevet

Usj. Nå er det riktignok ørten år siden jeg har smakt det, men salt gele falt ikke i smak. Dessuten fatter jeg ikke at kalde kokte grønnsaker er godt heller. For ikke å snakke om kalde kokte egg. Egg skal være varme når de spises (altså i kokt eller stekt form). Basta.

''For ikke å snakke om kalde kokte egg. ''

Spiser du aldri rundstykker med egg på?

Skrevet

yes yes yes NYYYYYYYYYDELIG MAT.du aner ikke hva du går glipp av der:0)) men smaken er som baken...vet du! :0)

''du aner ikke hva du går glipp av der:0))''

Kanskje er det nettopp det hun gjør;-)

Skrevet

''For ikke å snakke om kalde kokte egg. ''

Spiser du aldri rundstykker med egg på?

Ikke med kalde egg nei. Aldri. Usj. Brødskiver med smør, varme egg i skiver og kaviar derimot - det er snaskens! På stekt egg må det være ketchup.

Gjest trolline
Skrevet

Fiskekabaret med remulade er nyyydelig!! I vår familie og omgangskrets er det absolutt ikke de eldste som spiser mest av det. Men derimot ungdommen og de middelaldrende. Og vi har svært mange tenåringer og unge-voksne familievenner som vanker her i huset. Men kabareen må være velfylt med skalldyr og gjerne litt kokt ørret i tillegg til egg og grønnsaker. Nam, nam. Vi bruker det ofte til lørdagskosmat med loff til også. Det er mat som får bein å gå på.

nam-nam-nam selv de unge her , liker det! :0)))

Skrevet

Ikke med kalde egg nei. Aldri. Usj. Brødskiver med smør, varme egg i skiver og kaviar derimot - det er snaskens! På stekt egg må det være ketchup.

Ketsjup på stekt egg???!! *urk*

Skrevet

Kalde kokte grønnsaker? De kommer rett fra frysedisken, og er sikkert forvellet før pakking, men kokes ikke i tilberedning til cabaret.

Gjest togli
Skrevet

Nei, usj!!!

Min kjære fetter var 4 mnd eldre enn meg og jeg så veldig opp til han (han er død nå..). Når vi var små elsket han cabaret og jeg prøvde virkelig hardt å like det samme som han, men her måtte jeg bare melde pass! Den ekle gelegreia... *æææ*

På 70-tallet (og før?) var vel cabaret et "must" på alle koldtbord? Har ikke inntrykk av at det er sånn nå? Til og med mamma har slutta å lage det ;)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1206391308' post='3832710]

Kalde kokte grønnsaker? De kommer rett fra frysedisken, og er sikkert forvellet før pakking, men kokes ikke i tilberedning til cabaret.

Rå er de i alle fall ikke.

Skrevet

Ketsjup på stekt egg???!! *urk*

Kokt egg - kaviar.

Stekt egg - ketchup.

Ellers får jeg omtrent ikke ned noen av delene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...