Gå til innhold

FU: Liker du cabaret?

Anbefalte innlegg

Gjest togli
Skrevet

Ikke med kalde egg nei. Aldri. Usj. Brødskiver med smør, varme egg i skiver og kaviar derimot - det er snaskens! På stekt egg må det være ketchup.

Helt enig med deg, men et virkelig sterkt minus til kaviaren ;)

• Svar 140
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

18

• adelie

11

• Babette

10

• mariaflyfly

9

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Yes! *jømmijømmi* Den varianten du la ut bilde av, stinker.

Det må være hjemmelaget, med gode store reker, hardkokt egg, krepsehaler og grønnsaker. Forma du lager dette i, skal være stappfull av det du liker, og aspic-gelèen skal kun dekke godsakene sånn akkurat.

Serveres med loff, agurk, tomat, majones etc. *nam*

Skrevet

Nei, usj!!!

Min kjære fetter var 4 mnd eldre enn meg og jeg så veldig opp til han (han er død nå..). Når vi var små elsket han cabaret og jeg prøvde virkelig hardt å like det samme som han, men her måtte jeg bare melde pass! Den ekle gelegreia... *æææ*

På 70-tallet (og før?) var vel cabaret et "must" på alle koldtbord? Har ikke inntrykk av at det er sånn nå? Til og med mamma har slutta å lage det ;)

Ja, de eldste i vår familie har også slutta å lage det. Nå har ungdommen overtatt.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1206391566' post='3832718]

Det må være hjemmelaget, med gode store reker, hardkokt egg, krepsehaler og grønnsaker. Forma du lager dette i, skal være stappfull av det du liker, og aspic-gelèen skal kun dekke godsakene sånn akkurat.

''Serveres med loff, agurk, tomat, majones etc. *nam*''

Tomat og majones? Smaken av majones klarer jeg ikke og tomater kommer jeg heller ingen vei med. Dessverre. Skulle gjerne spist det, og jeg har prøvd mange, mange ganger, men det er noe med konsistensen og smaken jeg ikke kommer noen vei med.

Loff med meierismør, reker og sitron derimot, det fikk jeg lyst på nå gitt... *Sikle*

Gjest prust
Skrevet

Dette MÅ jeg svare på! Har ikke lest tråden, s jeg aner ikke hvordan stemningen her er.

Cabaret, eller aspik, som vi helst sier, er fantastisk godt - MEN det er en forutsetning, og det er at en hjemmelaget remuladesaus hører med! Har smakt det noen få ganger uten, og da er det ikke noe særlig.

Jeg lager alltid det når jeg lager til koldtbord, og det pleier å gå mye av det. Har i følgende ingredienser:

Hardkokte egg

Reker (må være ferske, ikke sånne vasne ferdige i boks)

asparges

grønnsaksblanding (erter, gulrot og blomkål)

fiskepudding (skjæres i tynne strimler)

persille

MMMmmmmmmmmmm!

Gjest togli
Skrevet

Ja, de eldste i vår familie har også slutta å lage det. Nå har ungdommen overtatt.

Jøss! Får jeg spørre hvor i landet dere bor? ;)

Skrevet

Jøss! Får jeg spørre hvor i landet dere bor? ;)

I bystrøk i Akershus

Gjest prust
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1206391566' post='3832718]

Veldig enig!!!!! MÅ være hjemmelaget. Krepsehaler har jeg ikke prøvd å ha i -det var et godt tips! Og rekene må være ferske ja - og bare såpass mye gele at det dekker så vidt.

Gjest togli
Skrevet

I bystrøk i Akershus

Jaja, da bor du ikke langt uti huttiheita iallefall ;)

Skrevet

Veldig enig!!!!! MÅ være hjemmelaget. Krepsehaler har jeg ikke prøvd å ha i -det var et godt tips! Og rekene må være ferske ja - og bare såpass mye gele at det dekker så vidt.

Nå er det ikke noe stort selskap i familien i nærmeste fremtid såvidt jeg vet, så jeg får neppe servert cabaret med det første, men nesten gang jeg får det servert skal jeg prøve. For deres skyld. Sånn at jeg med sikkerhet kan si at jeg ikke liker det. Eller omvendt.

Skrevet

Crabsticks går også an, men krepsehaler er mye bedre :)

Flyfly har sikkert aldri smakt en hjemmelaget cabaret. Stakkars dame! ;o) Skal vi danne en aspic-forening, og invitere'a? ;o)

Skrevet

Nå er det ikke noe stort selskap i familien i nærmeste fremtid såvidt jeg vet, så jeg får neppe servert cabaret med det første, men nesten gang jeg får det servert skal jeg prøve. For deres skyld. Sånn at jeg med sikkerhet kan si at jeg ikke liker det. Eller omvendt.

Neste gang jeg lager det, så skal jeg lage en miniutgave å ta med til deg ;o) *hehe*

Gjest prust
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1206392130' post='3832733]

Crabsticks går også an, men krepsehaler er mye bedre :)

Flyfly har sikkert aldri smakt en hjemmelaget cabaret. Stakkars dame! ;o) Skal vi danne en aspic-forening, og invitere'a? ;o)

Ja, det kan vi jo gjøre :-)

Jeg kan gjerne dele den remuladesausoppskriften min også - den er himmelsk! Selvsagt mammas oppskrift :-)

Men ikke akkurat nå, fordi mannen min sitter på kjøkkenet, og han tror at jeg holder på med jobb-ting på pc-en.....så da kan jeg ikke snike meg inn og finne oppskriftboka mi akkurat nå.....

Gjest Kayia
Skrevet

Skal vi se, kokt laks er kjempegodt på koldtbord, gjerne med rømmesaus til. Reker med loff og majones likeså. Spiser gjerne både kokte egg og til nød kalde erter til både laks og reker om det skulle være. Men å sause sammen alt det der i salt gelatin og toppe det med kokte gulerøtter? Niks - der går grensen for min del!

Vel overstått påske forresten damer! :)

Gjest prust
Skrevet

Ja, det må du gjøre!

Men da må den være hjemmelaget. Jeg synes ikke det er godt med vanlig majones på - bare min (og mammas) hjemmelagede saus.....

Skrevet

Ja, det kan vi jo gjøre :-)

Jeg kan gjerne dele den remuladesausoppskriften min også - den er himmelsk! Selvsagt mammas oppskrift :-)

Men ikke akkurat nå, fordi mannen min sitter på kjøkkenet, og han tror at jeg holder på med jobb-ting på pc-en.....så da kan jeg ikke snike meg inn og finne oppskriftboka mi akkurat nå.....

:)

Jeg tar gjerne i mot gode oppskrifter ved en passende anledning!

Skrevet

Ja, jeg er vokst opp med mine besteforeldres hjemmelagede cabaret til familieselskaper, og liker det. Har aldri prøvd å lage det selv.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1206392254' post='3832734]

Neste gang jeg lager det, så skal jeg lage en miniutgave å ta med til deg ;o) *hehe*

Helt i orden! Jeg er flink til å smake på ny mat sjø. :o) Bare spør han som sitter på andre siden av bordet her. *Hehe*

Skrevet

Jeg TROR ikke jeg liker, og jeg er så barnslig at jeg heller fortsetter å leve i den troa, enn å smake. ;)

Mamma lager ofte sånn når hun skal kose seg, og hun er litt under 75 fortsatt. ;)

Skrevet

Nei!

Men eg spiser cabaret når som helst om valget står mellom _det_ og Pizza Grandiosa!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...