Gå til innhold

FU: Liker du cabaret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker ikke cabaret. Dvs. jeg får det vel ned hvis jeg må, men velger det aldri frivillig på koldtbord.

Faren min som er 72 spiser forresten heller ikke cabaret, jeg har egentlig alltid ansett han som for ung til slikt :-)

• Svar 140
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

18

• adelie

11

• Babette

10

• mariaflyfly

9

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nei, fysj, det gjør jeg ikke. Men jeg kjenner faktisk to under 40 som liker det. Utrolig.

Skrevet

Det har jeg faktisk aldri smakt. Det har aldri blitt til det, for det er så mye annet som frister når det er koldtbord. Det ser ikke akkurat så veldig snadderish ut, synes jeg.

Skrevet

Nei!

Men eg spiser cabaret når som helst om valget står mellom _det_ og Pizza Grandiosa!

Jeg har begynt å spise grandis på ren trass. Siden det er så ut, liksom. Jeg er så svak for det ukule ser du. Det er ganske godt i grunnen! I hvert fall den med kjøttdeig og løk.

Gjest ViViola
Skrevet

Åh ja, det er MMMMMMM! Lager det hver gang vi skal ha overnattingsgjester, det er bare så nydelig godt! Dessuten er det veldig magert som pålegg (i disse "jeg-må-faen-meg-gå-ned-noen-kilo-i-fall-det-blir-bikini-sesong-i-år").

Og - jeg er IKKE 75 eller over! :-)

Gjest ViViola
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1206391566' post='3832718]

Yes! *jømmijømmi* Den varianten du la ut bilde av, stinker.

Det må være hjemmelaget, med gode store reker, hardkokt egg, krepsehaler og grønnsaker. Forma du lager dette i, skal være stappfull av det du liker, og aspic-gelèen skal kun dekke godsakene sånn akkurat.

Serveres med loff, agurk, tomat, majones etc. *nam*

You are my woman!

;-)

Skrevet

Eh - ja, men ikke hvis den er så tom / billig at hoved-ingrediensen blir aspic.

Jeg lager cabaret som er stappfull av havets delikatesser og grønnsaker. Jenteklubben min liker den, de fleste av oss er fremdeles under 50.

mariaflyfly
Skrevet

Det har jeg faktisk aldri smakt. Det har aldri blitt til det, for det er så mye annet som frister når det er koldtbord. Det ser ikke akkurat så veldig snadderish ut, synes jeg.

Snadderish, nei! Det ser faktisk heller direkte turn-off ut.

Skrevet

Beste pålegget jeg vet;o) Jeg lager det til jul og påske og ellers når det skal lages koldtbord.

Noen sa nedenfor her at det er slankemat, men jeg legger alltid på meg av det. Det kan nok skyldes at jeg spiser mye mer mat enn jeg ellers ville gjort og at dynger på masse saus som består av en blanding av kefir, remulade og sukker.

Jeg har ingen vekt som fungerer nå, men jeg kjenner at det har sneket seg på et par kilo i påsken og det til tross for skigåing.

candyqueen_83
Skrevet

Jeg elsker cabaret :o) Men ikke den man får kjøpt i dagligvaren. Den smaker surt. Må være hjemmelaget :o)

Skrevet

Jeg har foresten spist det i dag også. Den svære bollen med kabaret jeg lagde på fjellet ble raskt tom.

Men jeg så mye fiskepuddig, reker, crabbsticks og grønnsaker og egg at mannen min fant ut at han måtte lage en i dag om vi skulle bli kvitt ingrediensene.

Første gangen han laget det da og han var stolt som bare det:)

hare1365380455
Skrevet

Dette MÅ jeg svare på! Har ikke lest tråden, s jeg aner ikke hvordan stemningen her er.

Cabaret, eller aspik, som vi helst sier, er fantastisk godt - MEN det er en forutsetning, og det er at en hjemmelaget remuladesaus hører med! Har smakt det noen få ganger uten, og da er det ikke noe særlig.

Jeg lager alltid det når jeg lager til koldtbord, og det pleier å gå mye av det. Har i følgende ingredienser:

Hardkokte egg

Reker (må være ferske, ikke sånne vasne ferdige i boks)

asparges

grønnsaksblanding (erter, gulrot og blomkål)

fiskepudding (skjæres i tynne strimler)

persille

MMMmmmmmmmmmm!

En kollega lager det av og til i helgen i steden for taco eller noe sånt.

Skrevet

Har aldri skjønt den greia med cabaret?! Ble helt forfjamset over alle som har skrevet i tråden at de liker cabaret...hmm..

...selv forbinder jeg cabaret med en mystisk sak mamma lagde en sjelden gang i forbindelse med sosiale sammenkomster. Jeg forsto aldri helt dette med at hun lagde en slags gelé med ting i, som man ikke kunne ha vaniljesaus på. Hva var vitsen med det, liksom?

Så for å svare på spørsmålet ditt; nei, jeg liker IKKE cabaret.

Gjest zilja
Skrevet

Usj.. nei, det styrer jeg bestandig unna på julebord og andre tilstelninger hvor det blir servert. Klarer ikke aspikgeleen. Det som er inni er jo godt, hvorfor ødelegge det med den ekle geleen ?

Skrevet

Jeg har begynt å spise grandis på ren trass. Siden det er så ut, liksom. Jeg er så svak for det ukule ser du. Det er ganske godt i grunnen! I hvert fall den med kjøttdeig og løk.

Grandis full pakke er enda bedre! :o)

Skrevet

Så lenge cabaret'en ikke inneholder reker, som jeg ikke klarer å spise, så synes jeg det er godt på godt brød.

Jeg er, foreløpig, langt under 75 år :)

Gjest Elextra
Skrevet

Nei, jeg liker IKKE cabaret, og har aldri skjønt hvorfor den er en slik koldtbord-slager.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har foresten spist det i dag også. Den svære bollen med kabaret jeg lagde på fjellet ble raskt tom.

Men jeg så mye fiskepuddig, reker, crabbsticks og grønnsaker og egg at mannen min fant ut at han måtte lage en i dag om vi skulle bli kvitt ingrediensene.

Første gangen han laget det da og han var stolt som bare det:)

Var mannen din stolt fordi du hadde laget cabaret..? Mulig jeg er treg, men den skjønte jeg ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...