Gå til innhold

FU: Liker du cabaret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

angst og nevrose - hadde nesten glemt denne "delikatessen"... Håper jeg aldri, aldri blir servert den!

• Svar 140
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

18

• adelie

11

• Babette

10

• mariaflyfly

9

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1206392354' post='3832739]

:)

Jeg tar gjerne i mot gode oppskrifter ved en passende anledning!

Har dere prøvd å lage aspicen selv, og ikke brukt pose? Jeg har lurt på om det er mulig å lage cabaret som er god, nemlig, det er jo åpenbart et interessant tema.. hehe

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen.. jeg er sååå enig med deg. Cabaret er så gammeldags kjerring mat som det går ann å få, og jeg blir like overrasket hver gang noen nevner det her inne, for jeg kjenner ingen, og jeg gjentar _ingen_ under 80 år som spiser eller lager dette lenger.

Cabaret er UT! ;-)

''Cabaret er UT! ;-)''

Men husk - det som er aller mest ut er gjerne det som er på vei inn igjen! ;).

(forøvrig deler jeg din oppfatning om at cabaret er py)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1206392130' post='3832733]

Crabsticks går også an, men krepsehaler er mye bedre :)

Flyfly har sikkert aldri smakt en hjemmelaget cabaret. Stakkars dame! ;o) Skal vi danne en aspic-forening, og invitere'a? ;o)

Et spml: Tror du man kan lage cabaret med en annen type aspic, som ikke er gjennomsiktig (ja jeg vet at noe av vitsen blir borte, men det kunne jo revolusjonere retten for de som ikke liker den derre gørre-geleen.) (Inkludert meg selv)

Man kunne ta fløte og krydder, og røre ut gelatin i det. Og bruke det i stedet for aspic. Så ble det mer nam-nam-saus, det som holder det hele på plass? Ka du tru?

Skrevet

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen.. jeg er sååå enig med deg. Cabaret er så gammeldags kjerring mat som det går ann å få, og jeg blir like overrasket hver gang noen nevner det her inne, for jeg kjenner ingen, og jeg gjentar _ingen_ under 80 år som spiser eller lager dette lenger.

Cabaret er UT! ;-)

Innvirker det på smaken hvorvidt noe er ut eller ikke?

Mrs. Wallace
Skrevet

Cabaret er selvsagt bare tull. Det er ikke noen matrett, mer en slags sjuk, sjuk borddekorasjon.

Skrevet

Har aldri forstått at folk liker kaviar.. Men de fleste har vel fått det som barn og er vant med det

Mills kaviar har vært mitt stadig tilbakevendende favorittpålegg i minst 35 år;-)

Skrevet

Mills kaviar har vært mitt stadig tilbakevendende favorittpålegg i minst 35 år;-)

*uggh* - tøff jente, du da! Du liker sikkert sild og akevitt til frokost. :)

Skrevet

Cabaret er selvsagt bare tull. Det er ikke noen matrett, mer en slags sjuk, sjuk borddekorasjon.

*LOL*

Skrevet

*uggh* - tøff jente, du da! Du liker sikkert sild og akevitt til frokost. :)

Sild kan jeg ikke fordra, men akevitt er godt:-)

Skrevet

Hva med å legge fine blomsterhoder i en skål, og helle over vann med gelatin i?

En blandig av friske blomster og herbarium!

Skrevet

Cabaret er UT! ;-)

Aha, man skal være åpent for all ny mat (for det er jo kult med ny, spennende mat) - sushi f.eks. er korrekt å like (hvis man ikke liker smaken (evt tanken) ses man jo på med lattermilde, nedlatende øyne av forståsegpåerne), men cabaret,- det er altså UT.

Og jeg som trodde at smaken på mat i alle fall var individuell. Jeg har jo skjønt at smak ellers blir bestemt av dem som vil ha oss til å skifte klær og innredning etter produsentenes lommebøker.

Jeg liker cabaret i likhet med det aller meste annet av mat (enig med noen som skrev at blodmat ikke er mat, dog..), men sushi er jeg ikke så begeistret for. Det er rå fisk, samme hvor trendy det er...

Jeg liker faktisk også furu fortsatt. Selv om jeg har skjønt at det i de flestes munn er et skjellsord.

Det er mulig at jeg er litt sta. Eller lite påvirkelig, med egen smak.

Skrevet

Aha, man skal være åpent for all ny mat (for det er jo kult med ny, spennende mat) - sushi f.eks. er korrekt å like (hvis man ikke liker smaken (evt tanken) ses man jo på med lattermilde, nedlatende øyne av forståsegpåerne), men cabaret,- det er altså UT.

Og jeg som trodde at smaken på mat i alle fall var individuell. Jeg har jo skjønt at smak ellers blir bestemt av dem som vil ha oss til å skifte klær og innredning etter produsentenes lommebøker.

Jeg liker cabaret i likhet med det aller meste annet av mat (enig med noen som skrev at blodmat ikke er mat, dog..), men sushi er jeg ikke så begeistret for. Det er rå fisk, samme hvor trendy det er...

Jeg liker faktisk også furu fortsatt. Selv om jeg har skjønt at det i de flestes munn er et skjellsord.

Det er mulig at jeg er litt sta. Eller lite påvirkelig, med egen smak.

Applaus!

Jeg synes det virker veldig fjortis å la smaken bli påvirket av motetrender. Og når det gjelder mat, er det mye snobberi ute og går. Kaller man det tapas, smaker det visst bedre og "riktigere".

Skrevet

Applaus!

Jeg synes det virker veldig fjortis å la smaken bli påvirket av motetrender. Og når det gjelder mat, er det mye snobberi ute og går. Kaller man det tapas, smaker det visst bedre og "riktigere".

Hehe,- ja hvis det kalles tapas er det sikkert greit :-)

Gjest Elextra
Skrevet

Applaus!

Jeg er av typen som langt foretrekker typiske tapas fremfor tradisjonelt norsk koldtbord, men det er definitivt ikke for å være kul og trendy og moderne. Jeg har dessverre bare aldri klart å bli begeistret for typisk tradisjonell norsk mat, og særlig ikke koldtbord-mat med mye melkeprodukter, konservert mat og generelt svært sparsomt med krydder :/.

Skrevet

Applaus!

''Jeg synes det virker veldig fjortis å la smaken bli påvirket av motetrender.''

Enig, men når det er sagt kan man jo bli påvirket av at en ny matrett er mer tilgjengelig og dermed enten venne seg til den eller bare falle pladask. Så det er dermed ikke noe unormalt ved at man endrer oppfatning av ting eller får nye preferanser fordi man har nye erfaringer, men dette er jo noe annet enn å si at man ikke vil spise utrendy mat.

'' Og når det gjelder mat, er det mye snobberi ute og går. ''

Ja, der også;-)

Skrevet

Jeg er av typen som langt foretrekker typiske tapas fremfor tradisjonelt norsk koldtbord, men det er definitivt ikke for å være kul og trendy og moderne. Jeg har dessverre bare aldri klart å bli begeistret for typisk tradisjonell norsk mat, og særlig ikke koldtbord-mat med mye melkeprodukter, konservert mat og generelt svært sparsomt med krydder :/.

Jeg skal ikke direkte motsi deg i det, men det er vel ingen som innrømmer at de er påvirket av moten, enten det gjelder klær eller mat. Folk går med stringtruser fordi det er behagelig, og mammakjolelignende tunika fordi det er pent, visstnok. For ikke å snakke om lang genser med bare strømpebukser under.

Når det gjelder koldtbord, kan det jo inneholde annet enn tradisjonell norsk mat også, f. eks. paier, div. salater og skalldyr.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg skal ikke direkte motsi deg i det, men det er vel ingen som innrømmer at de er påvirket av moten, enten det gjelder klær eller mat. Folk går med stringtruser fordi det er behagelig, og mammakjolelignende tunika fordi det er pent, visstnok. For ikke å snakke om lang genser med bare strømpebukser under.

Når det gjelder koldtbord, kan det jo inneholde annet enn tradisjonell norsk mat også, f. eks. paier, div. salater og skalldyr.

Jeg har aldri benektet at jeg påvirkes av moter, trender og reklame, for den saks skyld. Selvfølgelig gjør jeg det! Men jeg vil aldri gå så langt som å si jeg _styres_ av av moter, trender og reklame. Men når noe er moderne er det også tilgjengelig!

Selv ble jeg glad da jeg (omsider) oppdaget parma- og serranoskinke, som jeg umiddelbart likte mye bedre enn tradisjonell norsk spekeskinke. Lignende oppdagelser har nok flere enn meg gjort når det gjelder mange typer mat.

Nå finnes sikkert dem som går ut og spiser tapas ene og alene fordi det er "trendy", på samme måte som de på 70-tallet ville valfartet til kinarestauranter, på 80-tallet til meksikanske restauranter og på 90-tallet til thai- og sushirestauranter. Men tror mange slike steder rett og slett fordi de har oppdaget noe nytt og godt, og fordi det er tilgjengelig, akkurat som de tidligere gjorde med de andre nevnte typer restauranter.

Mrs. Wallace
Skrevet

Hva med å legge fine blomsterhoder i en skål, og helle over vann med gelatin i?

En blandig av friske blomster og herbarium!

Ja, jeg føler at cabaret har adskillig større potensiale som dekorasjon enn som mat. ;o)

Skrevet

Jeg har aldri benektet at jeg påvirkes av moter, trender og reklame, for den saks skyld. Selvfølgelig gjør jeg det! Men jeg vil aldri gå så langt som å si jeg _styres_ av av moter, trender og reklame. Men når noe er moderne er det også tilgjengelig!

Selv ble jeg glad da jeg (omsider) oppdaget parma- og serranoskinke, som jeg umiddelbart likte mye bedre enn tradisjonell norsk spekeskinke. Lignende oppdagelser har nok flere enn meg gjort når det gjelder mange typer mat.

Nå finnes sikkert dem som går ut og spiser tapas ene og alene fordi det er "trendy", på samme måte som de på 70-tallet ville valfartet til kinarestauranter, på 80-tallet til meksikanske restauranter og på 90-tallet til thai- og sushirestauranter. Men tror mange slike steder rett og slett fordi de har oppdaget noe nytt og godt, og fordi det er tilgjengelig, akkurat som de tidligere gjorde med de andre nevnte typer restauranter.

Men betyr ikke tapas rett og slett småretter? Det kan vel også omfatte noe av det du kan plassere på et koldtbord? Jeg har spist tapas flere ganger, og da var det både kalde og varme retter. Men for en paprikaallergiker var det ikke problemfritt å fylle tallerkenen.

Når det gjelder spørsmålet opm kabaret, kan jeg ikke la være å tenke på en idiotisk programserie på TV for noen år siden, med to umorsomme unge kvinner. Tror den ene var Kristin Skogheim (hun fra Melonas), som egentlig er dyktig. Den andre har skrevet bok sammen med en eller annen, men jeg synes ikke hun var noe særlig som programleder. Disse la i alle fall mye arbeid i å latterliggjøre bl.a. kabaret og andre "gammeldagse" matretter. Formen var ikke så ulik Melonas, men ingenting var morsomt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...