Gå til innhold

FU: Liker du cabaret?

Anbefalte innlegg

• Svar 140
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

18

• adelie

11

• Babette

10

• mariaflyfly

9

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Og hva tror du om statistikken her? Jeg har ikke telt opp ennå.

Hvis du teller opp, skal jeg regne ut prosentvis fordeling :)

Mary Poppins
Skrevet

Aha, man skal være åpent for all ny mat (for det er jo kult med ny, spennende mat) - sushi f.eks. er korrekt å like (hvis man ikke liker smaken (evt tanken) ses man jo på med lattermilde, nedlatende øyne av forståsegpåerne), men cabaret,- det er altså UT.

Og jeg som trodde at smaken på mat i alle fall var individuell. Jeg har jo skjønt at smak ellers blir bestemt av dem som vil ha oss til å skifte klær og innredning etter produsentenes lommebøker.

Jeg liker cabaret i likhet med det aller meste annet av mat (enig med noen som skrev at blodmat ikke er mat, dog..), men sushi er jeg ikke så begeistret for. Det er rå fisk, samme hvor trendy det er...

Jeg liker faktisk også furu fortsatt. Selv om jeg har skjønt at det i de flestes munn er et skjellsord.

Det er mulig at jeg er litt sta. Eller lite påvirkelig, med egen smak.

Hehe du så vel at jeg slang på et blunkeansikt? Med andre ord var jeg ikke helt alvorlig da jeg sa det..

Dessuten kan jeg ikke fordra sushi, uansett hvor trendy det er. Men cabaret er likevel noe jeg anser som skikkelig kjerringmat.. my opinion.

Mary Poppins
Skrevet

Innvirker det på smaken hvorvidt noe er ut eller ikke?

I all verden.. ikke mange som skjønte at det ikke var helt alvorlig ment..

Men jeg synes cabaret er pyton.. og ja jeg forbinder det kun med gæmliser.

Til info synes jeg også sushi er pyton

Skrevet

Er det hun Janne Rønningen du mener? Mener de to hadde et program sammen for noen år siden, men jeg husker ikke hva det het.

Ja, hurra, hun var det. Takk og atter takk.

plommeblomst
Skrevet

Må nok melde meg på ja-siden her. Men så er jeg kjempegammal, da, 50+, det er jo nesten 80, det :S

Gjest Blikkboks
Skrevet

Jeg har ikke smakt det.

Det kan du jammen være nokså glad for at du har sluppet å smake på også.

Det er jo som å ha vunnet i Lotto ;-D

Skrevet

Et spml: Tror du man kan lage cabaret med en annen type aspic, som ikke er gjennomsiktig (ja jeg vet at noe av vitsen blir borte, men det kunne jo revolusjonere retten for de som ikke liker den derre gørre-geleen.) (Inkludert meg selv)

Man kunne ta fløte og krydder, og røre ut gelatin i det. Og bruke det i stedet for aspic. Så ble det mer nam-nam-saus, det som holder det hele på plass? Ka du tru?

Ser ikke for meg at fløte vil gjøre susen, altså... Det hørtes kvalmt ut :(

Gjest togli
Skrevet

Har aldri forstått at folk liker kaviar.. Men de fleste har vel fått det som barn og er vant med det

Bra jeg har en meningsfelle iallefall :)

Skrevet

Har dere prøvd å lage aspicen selv, og ikke brukt pose? Jeg har lurt på om det er mulig å lage cabaret som er god, nemlig, det er jo åpenbart et interessant tema.. hehe

Jeg har brukt Toro sine poser. Pappa er en racer på aspik. Han bruker to poser av denne sorten, og korter inn litt på væskemengden, danderer og ordner. Han legger alle ingrediensene i mønster, og ingenting er overlatt til tilfeldighetene... ;o)

Det går også an å bruke lake fra evt krepsehaler eller reker.

Skrevet

Er det _rå_ erter og gulerøtter i cabaret? (Har ikke smakt cabaret siden jeg var 20 og det er en stund siden..)

Du kan bruke en pose med grønnsaker, rett fra frysedisken. Enkelt :)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1206473982' post='3833847]

Du kan bruke en pose med grønnsaker, rett fra frysedisken. Enkelt :)

Enkelt og smakløst.... jeg hører til de som ikke er overbegeistret... Smakfattig er et bedre ord forresten. Men jeg har lyst å prøve å lage en _helt_ ny_ variant, jeg synes mat er spennende.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1206473716' post='3833839]

Ser ikke for meg at fløte vil gjøre susen, altså... Det hørtes kvalmt ut :(

''Ser ikke for meg at fløte vil gjøre susen, altså... Det hørtes kvalmt ut :(

'' hehe... Nå har jeg funnet en oppskrift med creme fraiche og filadelfiaost og gelatinplater (+ litt melk), og krydder.... Jeg ser masse muligheter nå iallfall :) (Det heter xxx-terrine, ikke cabaret.)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1206473918' post='3833846]

Jeg har brukt Toro sine poser. Pappa er en racer på aspik. Han bruker to poser av denne sorten, og korter inn litt på væskemengden, danderer og ordner. Han legger alle ingrediensene i mønster, og ingenting er overlatt til tilfeldighetene... ;o)

Det går også an å bruke lake fra evt krepsehaler eller reker.

Så flink pappa du har, da!

:)

Skrevet

I all verden.. ikke mange som skjønte at det ikke var helt alvorlig ment..

Men jeg synes cabaret er pyton.. og ja jeg forbinder det kun med gæmliser.

Til info synes jeg også sushi er pyton

Jeg tør ikke å smake på sushi, jeg, er redd for å brekke meg fordi jeg vet det er rå fisk. Det kan godt hende jeg liker det hvis fisken er skikkelig druknet i soya eller noe.

Skrevet

Jeg tør ikke å smake på sushi, jeg, er redd for å brekke meg fordi jeg vet det er rå fisk. Det kan godt hende jeg liker det hvis fisken er skikkelig druknet i soya eller noe.

''Det kan godt hende jeg liker det hvis fisken er skikkelig druknet i soya eller noe.''

Hehe,- jo men tenk hvor mye bedre det ville vært om fisken hadde vært stekt eller kokt :-)

Samme med lutefisk, synes jeg. Det smaker jo ikke så veldig vondt, nærmere ingenting, og man dynker det med bacon for å få litt smak.. Men tenk om de fine fiskestykkene der ikke hadde vært mishandlet med lut, men bare kokt...?

Skrevet

''Det kan godt hende jeg liker det hvis fisken er skikkelig druknet i soya eller noe.''

Hehe,- jo men tenk hvor mye bedre det ville vært om fisken hadde vært stekt eller kokt :-)

Samme med lutefisk, synes jeg. Det smaker jo ikke så veldig vondt, nærmere ingenting, og man dynker det med bacon for å få litt smak.. Men tenk om de fine fiskestykkene der ikke hadde vært mishandlet med lut, men bare kokt...?

Jeg elsker lutefisk! Med bacon, baconfett, ertestuing, mandelpoteteter, sennep, øl og akevitt til.

Skrevet

Jeg elsker lutefisk! Med bacon, baconfett, ertestuing, mandelpoteteter, sennep, øl og akevitt til.

''Jeg elsker lutefisk! Med bacon, baconfett, ertestuing, mandelpoteteter, sennep, øl og akevitt til.''

Men det må en del tilbehør til for å få det ned? ;-)

Jeg liker fisk,- men jeg synes lutefisk er fiskemishandling :)

Skrevet

''Jeg elsker lutefisk! Med bacon, baconfett, ertestuing, mandelpoteteter, sennep, øl og akevitt til.''

Men det må en del tilbehør til for å få det ned? ;-)

Jeg liker fisk,- men jeg synes lutefisk er fiskemishandling :)

Jeg har faktisk smakt det med bare ribbefett og poteter til, og det var godt det også. Jeg er virkelig glad i lutefisk.

Skrevet

Jeg har begynt å spise grandis på ren trass. Siden det er så ut, liksom. Jeg er så svak for det ukule ser du. Det er ganske godt i grunnen! I hvert fall den med kjøttdeig og løk.

Grandiosa er definitivt ikkje ut!?

Tror de lager 500 000 for dagen om eg ikkje husker feil.

Greit nok det å være svak for det ukule..:-)

Eg for min del driter i ka som er kult eller ikkje, men (og det er en bittebitteliten pekefinger til deg som er et kreativt/skapende menneske.) eg er av den oppfatning at om det kommer "drit" inn så kan det bare komme "drit" ut også.

Det gjelder mat, drikke, litteratur, film osv.

Så hold deg til gåselever, Champagne og skillpaddesuppe! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...