Gå til innhold

Apropos "gammelmat"....;-)

Anbefalte innlegg

Gjest prust
Skrevet

Åh nei! Det gikk bra med dere alle?

Ja, heldigvis ingen personskader - men bilen er ikke kjørbar :-(

Heldigvis lav fart - og jeg + alle 3 ungene satt godt sikret.

• Svar 116
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

22

• morsan

17

• AneM1365380603

11

• Lillemus

8

Mest aktive i denne tråden

mariaflyfly
Skrevet

Er smalahove godt? Det er en av de tingene jeg virkelig har lyst til å smake!

Det er helt nydelig! Du liker det garantert dersom du liker pinnekjøtt. Knallgodt sammen med kålrotstappe - det er noe av det beste jeg veit! :)

Den ene naboen min er fra Voss, og hver høst får han sendt ned hoder og hjemmebrygga øl hjemmefra, og så har vi fest. :) Gutten min på 9 fikk smake nå sist, han likte det kjempegodt. (Men jeg tror han var mest interessert i innpakninga, hehe! Han dissekerte et hue da han var ferdig med å spise.)

Gjest prust
Skrevet

Ja, nå ble jeg jaggu sulten her jeg også.... og den bør være litt lunken *enda mer sulten*

Jeg minnes også sommere hos farmor med rabarbragrøt. Laget det noen ganger til meg og min kjære - men han liker det ikke. Påstår at rabarbra ikke er mat....

mariaflyfly
Skrevet

Ja, heldigvis ingen personskader - men bilen er ikke kjørbar :-(

Heldigvis lav fart - og jeg + alle 3 ungene satt godt sikret.

Det var godt å høre. Og det er tross alt bare en bil, selv om det er kjipt at den er smadra. Det kunne jo gått ganske dårlig... :(

Gjest prust
Skrevet

Det er helt nydelig! Du liker det garantert dersom du liker pinnekjøtt. Knallgodt sammen med kålrotstappe - det er noe av det beste jeg veit! :)

Den ene naboen min er fra Voss, og hver høst får han sendt ned hoder og hjemmebrygga øl hjemmefra, og så har vi fest. :) Gutten min på 9 fikk smake nå sist, han likte det kjempegodt. (Men jeg tror han var mest interessert i innpakninga, hehe! Han dissekerte et hue da han var ferdig med å spise.)

Hihi---- mine synes også det er spennende å se på beinrestene og også hvordn kjeven virker og hvordan tennene ser ut.

Vi hadde en gang en veterinær med på smalahovefesten - hun syntes det var kjempeinteressant :-)

AneM1365380603
Skrevet

Ja, det er faktisk veldig godt - vel å merke hvis du liker røykt sauekjøtt!

Men det må spises i riktig sammenheng - om kvelden, med gode venner - og i riktig stemning.

Har prøvd å spise det i dagslys på svigermors kjøkken en vanlig dag - og det er ikke det samme...... ;-)

En venn av oss spurte nylig om vi er åpne for å spise det, og han ble så overrasket og glad da vi svarte ja. Jeg tror han skal fikse et smalahovemåltid i løpet av året, og jeg regner med det blir god drikke til :)

Jeg liker røykt pinnekjøtt, så da tenker jeg at smalahove også smaker godt.

mariaflyfly
Skrevet

Hihi---- mine synes også det er spennende å se på beinrestene og også hvordn kjeven virker og hvordan tennene ser ut.

Vi hadde en gang en veterinær med på smalahovefesten - hun syntes det var kjempeinteressant :-)

Hehe, biolog-kjæresten min var også veldig opptatt rett etter måltidet. ;)

Gjest prust
Skrevet

Det var godt å høre. Og det er tross alt bare en bil, selv om det er kjipt at den er smadra. Det kunne jo gått ganske dårlig... :(

Ja.... vi håper den kan repareres - har leiebil inntil videre.

Krasjen var min feil - holdt ikke nok avstand til bilen foran, og var uoppmerksom da to biler foran meg stanset, den første for å svinge til venstre.

Skikkelig kjipt.

mariaflyfly
Skrevet

En venn av oss spurte nylig om vi er åpne for å spise det, og han ble så overrasket og glad da vi svarte ja. Jeg tror han skal fikse et smalahovemåltid i løpet av året, og jeg regner med det blir god drikke til :)

De ser bare litt ulekkert ut med det halve huet som ligger og glor på deg på tallerkenen. ;) Men det smaker som sagt alldeles nydelig. :)

Gjest prust
Skrevet

Gled deg :-)

Vi har poteter, kålrabistappe og rødkål til. Jeg liker best øl til. For de som liker akevitt, er visst det et "must"!

mariaflyfly
Skrevet

Ja.... vi håper den kan repareres - har leiebil inntil videre.

Krasjen var min feil - holdt ikke nok avstand til bilen foran, og var uoppmerksom da to biler foran meg stanset, den første for å svinge til venstre.

Skikkelig kjipt.

Huff. :( Jeg skal ikke si noe, jeg hadde mine to kræsjer på under 10 dager for tre år sida. Kjørt feilfritt både før og siden. Heldigvis ingen store skader, da.

AneM1365380603
Skrevet

''Du liker det garantert dersom du liker pinnekjøtt. Knallgodt sammen med kålrotstappe - det er noe av det beste jeg veit! :)''

Mmm, høres godt ut :o)

Sønnen din syntes sikkert det var kul mat, he he. Jeg lurer virkelig på hva sønnen min på 10 år hadde sagt om et sauehode lå på bordet. Det er enten eller altså..

mariaflyfly
Skrevet

''Du liker det garantert dersom du liker pinnekjøtt. Knallgodt sammen med kålrotstappe - det er noe av det beste jeg veit! :)''

Mmm, høres godt ut :o)

Sønnen din syntes sikkert det var kul mat, he he. Jeg lurer virkelig på hva sønnen min på 10 år hadde sagt om et sauehode lå på bordet. Det er enten eller altså..

Hvis han liker naturfag på skolen, synes han sikkert det er interessant i det minste. ;) Min trakk ut et par tenner og fant brekebeinet som han salta ned og tok med på skolen for å vise fram. *s*

AneM1365380603
Skrevet

De ser bare litt ulekkert ut med det halve huet som ligger og glor på deg på tallerkenen. ;) Men det smaker som sagt alldeles nydelig. :)

Jeg er egentlig ikke skeptisk til utseendet. Jeg var det tidligere, helt til jeg så en episode av Bonderomantikk. Jeg var ganske sulten, så satt hun ene frieren og bare pirket i maten. Noe så uhørt, he he.. ;)

Gjest prust
Skrevet

Huff. :( Jeg skal ikke si noe, jeg hadde mine to kræsjer på under 10 dager for tre år sida. Kjørt feilfritt både før og siden. Heldigvis ingen store skader, da.

Jeg har bulket to ganger (rygget inni noe), men det er alt. Så - to uker før påske, klarer jeg det kunststykket å rygge ut av garasjen uten å sjekke at porten er gått helt opp. AKkurat den dagen, da jeg ikke sjekket det, hadde den hengt seg opp.

Jeg rygget, krasjet i porten (heldigvis var den nesten oppe, så det var takboksen som tok i porten) - men jeg ødela porten.

Så denne krasjen nå i påska.

Nå holder det for 20 år fremover.

AneM1365380603
Skrevet

Gled deg :-)

Vi har poteter, kålrabistappe og rødkål til. Jeg liker best øl til. For de som liker akevitt, er visst det et "must"!

Da må det bli øl, for jeg er ikke så begeistret for akevitt. Er rødvin en katastrofe til maten? Jeg er nemlig veldig glad i rødvin.

mariaflyfly
Skrevet

Jeg har bulket to ganger (rygget inni noe), men det er alt. Så - to uker før påske, klarer jeg det kunststykket å rygge ut av garasjen uten å sjekke at porten er gått helt opp. AKkurat den dagen, da jeg ikke sjekket det, hadde den hengt seg opp.

Jeg rygget, krasjet i porten (heldigvis var den nesten oppe, så det var takboksen som tok i porten) - men jeg ødela porten.

Så denne krasjen nå i påska.

Nå holder det for 20 år fremover.

*flirer* Unnskyld at jeg ler, men det å ikke åpne porten skikkelig er jo relativt klønete, da. ;)

En i familien til eksen min hadde bildøra på vid gap da han rygga i full fart ut av garasjen en gang. Døra blei revet av. Det beste med hele historien er at han gjentok kunststykket noen uker seinere. Det er tross alt hakket verre, det er rett og slett noe litt senilt over det. :D

AneM1365380603
Skrevet

Hvis han liker naturfag på skolen, synes han sikkert det er interessant i det minste. ;) Min trakk ut et par tenner og fant brekebeinet som han salta ned og tok med på skolen for å vise fram. *s*

''Min trakk ut et par tenner og fant brekebeinet som han salta ned og tok med på skolen for å vise fram. *s*''

He he, så stilig :) Jeg må få grundig opplæring om hvor brekebeinet ligger når det nærmer seg. Bare det er jo et lokkemiddel for en gutt i den alderen.

mariaflyfly
Skrevet

Da må det bli øl, for jeg er ikke så begeistret for akevitt. Er rødvin en katastrofe til maten? Jeg er nemlig veldig glad i rødvin.

Den må i såfall være skikkelig kraftig, jeg kan egentlig ikke tenke meg at det passer til. Det er nok øl som passer best, ja.

mariaflyfly
Skrevet

''Min trakk ut et par tenner og fant brekebeinet som han salta ned og tok med på skolen for å vise fram. *s*''

He he, så stilig :) Jeg må få grundig opplæring om hvor brekebeinet ligger når det nærmer seg. Bare det er jo et lokkemiddel for en gutt i den alderen.

Jepp. Kjæresten min var minst like ivrig, da. ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...