Gå til innhold

Apropos "gammelmat"....;-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Det blir som en slags risgrøt med svak brunostsmak og kaneldryss og rosiner.''

Er ikke veldig glad i risgrøt heller, så du kan gladelig overta min porsjon :).

*S* Jeg synes risgrøt er kjempegodt og riskrem er veldig godt som dessert:-)

• Svar 116
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

22

• morsan

17

• AneM1365380603

11

• Lillemus

8

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra
Skrevet

*S* Jeg synes risgrøt er kjempegodt og riskrem er veldig godt som dessert:-)

* urk *

Er vel generelt ikke så glad i "melkemat"...

Skrevet

I likhet med prust har jeg også bare hørt om munker, men ikke smakt det selv:-)

hihi...

Kan ikke noe annet enn å smile av munkene som ingen har smakt..... I litt overført betydning... ;-)

Skrevet

Nei, det har jeg ikke smakt. Det jeg derimot husker med gru er hønsefrikasse og lammefrikasse. Noe så kjipt.

Men dattera mi som har flyttet til Vestlandet er sjokka over hvor gammeldags mat de spiser der.

Diverse frikasseer er jo bare kjempedeilig. :-)

Skrevet

hihi...

Kan ikke noe annet enn å smile av munkene som ingen har smakt..... I litt overført betydning... ;-)

LOL!!!

Vet du forresten hvordan munker og nonner formerer seg? Ved celledeling.....

Skrevet

LOL!!!

Vet du forresten hvordan munker og nonner formerer seg? Ved celledeling.....

Hihi...

God den og. :-)

mariaflyfly
Skrevet

Nei, det har jeg ikke smakt. Det jeg derimot husker med gru er hønsefrikasse og lammefrikasse. Noe så kjipt.

Men dattera mi som har flyttet til Vestlandet er sjokka over hvor gammeldags mat de spiser der.

Jeg var heller ikke overvettes begeistra for hønse- eller lammefrikasé da jeg var liten. Husker mamma lagde det en del, sørlig som typisk søndagsmiddag. Jeg har ikke smakt det i voksen alder, det er jo selvfølgelig mulig jeg liker det nå. ;)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1206429433' post='3832962]

Jeg er ikke så glad i erter, så jeg har ikke dratt med meg den tradisjonen. Unntatt gul ertesuppe med salt kjøtt til, det er godt.

Ertesuppe er vel omtrent det eneste "vanlige" mat jeg ikke liker. Men jeg spiser det hvis jeg får det servert borte. Men slapp alltid å spise det hjemme når jeg vokste opp.

Skrevet

Jeg var heller ikke overvettes begeistra for hønse- eller lammefrikasé da jeg var liten. Husker mamma lagde det en del, sørlig som typisk søndagsmiddag. Jeg har ikke smakt det i voksen alder, det er jo selvfølgelig mulig jeg liker det nå. ;)

Jeg har spist det i voksen alder også, ikke mye å trakte etter.

Gjest togli
Skrevet

Jeg minnes også sommere hos farmor med rabarbragrøt. Laget det noen ganger til meg og min kjære - men han liker det ikke. Påstår at rabarbra ikke er mat....

Mannfolk ass' !! *hytter med neven*

Gjest togli
Skrevet

Rødgrøt...ååå mimre mimre. Men ærlig talt, jeg trodde de solgte noe som het det på butikken? Har ikke våget å spørre på butikken i tilfelle jeg har drømt. Finner det i allefall ikke. Hva lagde man det av? Kirsebær?

Jeg aner ikke hva det lages av faktisk... Gubban for noen husmødre vi er ;)

Gjest togli
Skrevet

Rødgrøt og rabarbragrøt fikk vi også. Eller bare en rabarbrastilk som ble dyppet i sukker;-)

Åh, jaaa! Farmor hadde alltid tomme yoghurtbeger i skapet. Husker du hvordan de så ut før? Litt høyere enn dagens og oransje ovale mønster på hvit bunn (vanskelig å forklare;)).

Farmor helte på med sukker og vi åt rabarbra som gærninger. Strengt tatt tror jeg det var sukkeret som var mest populært, for rabarbraen var så suuuur *biter kjeven sammen*

Skrevet

Jeg aner ikke hva det lages av faktisk... Gubban for noen husmødre vi er ;)

Jah! Fantastiske :)

Jeg stod å lagde kake i dag, så tenkte jeg på min mors kaker. Tropisk aroma, veldig god. Det som er litt morsomt er det gaffelmønsteret hun lager i alle glasurer :) Er det gammeldags eller vanlig enda tro?

Gjest togli
Skrevet

Jeg stod å lagde kake i dag, så tenkte jeg på min mors kaker. Tropisk aroma, veldig god. Det som er litt morsomt er det gaffelmønsteret hun lager i alle glasurer :) Er det gammeldags eller vanlig enda tro?

Det mønsteret kan jeg huske mamma laga før også, men ikke nå ;)

Skrevet

Åh, jaaa! Farmor hadde alltid tomme yoghurtbeger i skapet. Husker du hvordan de så ut før? Litt høyere enn dagens og oransje ovale mønster på hvit bunn (vanskelig å forklare;)).

Farmor helte på med sukker og vi åt rabarbra som gærninger. Strengt tatt tror jeg det var sukkeret som var mest populært, for rabarbraen var så suuuur *biter kjeven sammen*

Ja, jeg husker godt de youghurtbegrene:-) Og så blått for den som likte naturell;-)

(=min favoritt)

Ja det er skikkelig surt med rabarbra, så det gikk jo med litt sukker.... så alt i alt kanskje ikke så veldig sunt godteri likevel, men det var ihvertfall _naturlig_;-)

Gjest togli
Skrevet

Ja, jeg husker godt de youghurtbegrene:-) Og så blått for den som likte naturell;-)

(=min favoritt)

Ja det er skikkelig surt med rabarbra, så det gikk jo med litt sukker.... så alt i alt kanskje ikke så veldig sunt godteri likevel, men det var ihvertfall _naturlig_;-)

Ja, ikke noe sukralose eller aspartam der i gården, nei ;)

Skrevet

Ops! Jeg har laget gaffelmønster i sjokoladekaka i sønnens bursdag!! Ikke hver gangt, men av og til har jeg fått ånden over meg...;-)

Like før jeg begynne rmed heklet duk oppå TV'en....;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...