Gå til innhold

Spiste hvalkjøtt-ble dårlig

Anbefalte innlegg

Gjest 12 uker
Skrevet

Jeg er gravid og var for noen uker siden borte på middag.Fikk servert hvalkjøtt,jeg spiste meg mett +litt mere.Den natta spydde jeg som en gris og hele dagen etter.I dag leste jeg i ett blad jeg fikk på legesentret at gravide ikke skal spise hvalkjøtt.Kan dette ha skadet barnet mitt?

Gjest mallet
Skrevet

Dette rådet er pga at hvalkjøttet kan inneholde tungmetaller. Derfor er det uheldig å spise det gjentatte ganger over en viss tid mens man er gravid, fordi tungmetallene hoper seg opp i kroppen. En enkelt gang gjør ingen skade, så du kan nok være helt trygg :)

Gjest 12 uker
Skrevet

Dette rådet er pga at hvalkjøttet kan inneholde tungmetaller. Derfor er det uheldig å spise det gjentatte ganger over en viss tid mens man er gravid, fordi tungmetallene hoper seg opp i kroppen. En enkelt gang gjør ingen skade, så du kan nok være helt trygg :)

Hva med røyket laks?.Har fått helt dilla på det og spiser mange brødskiver med det på hver dag

Gjest mallet
Skrevet

Hva med røyket laks?.Har fått helt dilla på det og spiser mange brødskiver med det på hver dag

Røykelaks er greit så lenge den er så fersk som mulig. Som gravid spiste jeg røykelaks samme dag som pakken var åpnet, og kanskje dagen etter hvis jeg visste at laksen hadde ligget kaldt, men ikke senere enn det. Spiste ikke røykelaks på kafe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...