Gå til innhold

Hva tror du...

Anbefalte innlegg

Gjest mimmi mu
Skrevet

Har du noen gang sett et spøkelse? Tror du på spøkelser og gjenferd?

Gjest mimmi mu
Skrevet

Har sett det ja og tror på det : )

Hvordan kan du være sikker på at det var gjenferd du så og ikke noe annet?

Gjest D*lilith
Skrevet

Hvordan kan du være sikker på at det var gjenferd du så og ikke noe annet?

Fordi personen jeg såg er død.

Gjest mimmi mu
Skrevet

Fordi personen jeg såg er død.

Hvordan vet du at det ikke var en hallusinasjon, ønsketenkning eller noe annet?

Gjest D*lilith
Skrevet

Hvordan vet du at det ikke var en hallusinasjon, ønsketenkning eller noe annet?

Det kan jeg jo ikke vite sikkert,men jeg tror det var et gjenferd.

Gjest mimmi mu
Skrevet

Det kan jeg jo ikke vite sikkert,men jeg tror det var et gjenferd.

Ganske snodig å trekke den konklusjonen før en mer sannsynlig forklaring, synes jeg.

Skrevet

Nei, nei og nei er mine svar på det du spør om:-)

Gjest D*lilith
Skrevet

Ganske snodig å trekke den konklusjonen før en mer sannsynlig forklaring, synes jeg.

Det synes ikke jeg,det er naturlig for meg å tro på "sånne ting".

Gjest mimmi mu
Skrevet

Det synes ikke jeg,det er naturlig for meg å tro på "sånne ting".

Hvorfor er det naturlig?

Gjest D*lilith
Skrevet

Hvorfor er det naturlig?

Fordi jeg har opplevd "masse rart" opp gjennom hele livet,derfor er det en naturlig del av livet.

Gjest mimmi mu
Skrevet

Fordi jeg har opplevd "masse rart" opp gjennom hele livet,derfor er det en naturlig del av livet.

"Masse rart" trenger ikke være overnaturlig.

Gjest D*lilith
Skrevet

For meg er det paranormale fenomener.

Skrevet

Enig, og dessuten vil den innstillingen man har til dette spørsmålet fra før av få betydning for hvordan man tolker de "uforklarlige" tingene som skjer.

Den som tror på/ønsker å tro på overnaturlige ting vil dermed også ha mye større sannsynlighet for å oppleve ting som man tolker som overnaturlighet.

Gjest mimmi mu
Skrevet

Enig, og dessuten vil den innstillingen man har til dette spørsmålet fra før av få betydning for hvordan man tolker de "uforklarlige" tingene som skjer.

Den som tror på/ønsker å tro på overnaturlige ting vil dermed også ha mye større sannsynlighet for å oppleve ting som man tolker som overnaturlighet.

Ja. Hva får noen til å tolke "rare" ting som spøkelser istedet for å prøve å finne en naturlig forklaring?

Det må være noe som ikke stemmer i hodet.

Gjest D*lilith
Skrevet

Ja. Hva får noen til å tolke "rare" ting som spøkelser istedet for å prøve å finne en naturlig forklaring?

Da er det mange som "har noe som ikke stemmer" oppi hodene sine...

Gjest mimmi mu
Skrevet

Da er det mange som "har noe som ikke stemmer" oppi hodene sine...

Tror nok det ja.

Skrevet

''Det må være noe som ikke stemmer i hodet.''

Tja, jeg vet ikke helt om jeg vil være med på en slik generalisering - den vil isåfall omfatte også alle som tror på Gud, og selv om jeg ikke gjør det, vil jeg ikke påstå at det er _jeg_ som sitter på sannheten, hva enten det gjelder Gud eller spøkelser.

Akkurat som den som tror på spøkelser tolker hendelser i den retningen, så vil den som ikke tror på spøkelser tolke de samme hendelsene helt annerledes. Hvem er det egentlig som tolker "rett"?

Du og jeg vil jo mene og tro at det er oss, men sikker kan vi jo ikke være.

Skrevet

Nei og ja.

Folk jeg kjenner som veldig jordnære (og skeptiske til fenomenet fra før) har opplevd uforklarlige saker.

Gjest mimmi mu
Skrevet

Nei og ja.

Folk jeg kjenner som veldig jordnære (og skeptiske til fenomenet fra før) har opplevd uforklarlige saker.

Hvilke uforklarige saker var dette?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...