Gå til innhold

DOL: Hvem, hva, hvorfor?

Anbefalte innlegg

Gjest Eandra
Skrevet

En FU i vårsola...

- Hva får du ut av å være på DOL?

- Har du vært her lenge?

- Hvorfor er du akkurat her og ikke på andre forum?

- Hva liker du mest og minst med DOL?

Skrevet

Jeg får gode svar på spørsmål. Jeg får svart på spørsmål jeg vet svaret - eller tror jeg vet svaret på.

- Har du vært her lenge?

Siden årsskiftet 1999/2000

Fordi layoten er kjempegrei. Det er lett å følge en tråd.

Fordi det er kuule folk her.

Alle forumene. Folkene.

Skrevet

- Hva får du ut av å være på DOL? Det er tidsfordriv og ikke så mye annet. Jeg liker å følge med på hva dolerne driver med, og det diskuteres så mye rart.

- Har du vært her lenge? Altfor lenge. Jeg har vært her siden -96.

- Hvorfor er du akkurat her og ikke på andre forum? Fordi det er så uforpliktende og fordi det er stort nok til at det er spennende. På mindre fora er det forventet at man skal bidra, gi av seg selv og delta aktivt. Det orker jeg ikke så mye av lenger. Det er llenge siden jeg gikk lei av sånt. Jeg vil bare nyte, ikke yte. Svare på en FU av og til og så er det bra liksom;)

- Hva liker du mest og minst med DOL? Jeg liker mangfoldet. Vet ikke helt hva jeg liker minst. Før var de de _uendelige_ livssynsdebattene der det mest handlet om å trette ut motstanderen. De er heldigvis borte nå.

Skrevet

Tidsfordriv først og fremst. Og så er det faktisk endel hyggelige mennesker her og jeg liker å prate om alt og ingsenting. Nå har jeg snart skrevet her inne i 10 år så det er vel litt gammel vane også.

Skrevet

''Hva får du ut av å være på DOL?'' jeg har fått flotte svar, opplevd fine diskusjoner, og veldig mange latterkuler. '' - Har du vært her lenge?'' Ja årene flyr :) ''- Hvorfor er du akkurat her og ikke på andre forum?'' Jeg liker oppsettet her best, men er også på andre forum av og til. ''- Hva liker du mest og minst med DOL?'' Mest: Den gode stemningen. At man kan ta opp alle slags ting her. Minst: Hakkeduer som absolutt skal svare frekt og ufint, dem er det heldigvis få av.

Gjest zilja
Skrevet

Jeg får svar på det meste her inne,

Har vært her i 11 år :o

Trives best med oppsettet her

Mange trivelige folk, har fått meg mang en god latter:))

Det jeg liker minst er hver gang det kommer omlegginger her ;p

Gjest Koselig du var da ;)
Skrevet

Jeg får gode svar på spørsmål. Jeg får svart på spørsmål jeg vet svaret - eller tror jeg vet svaret på.

- Har du vært her lenge?

Siden årsskiftet 1999/2000

Fordi layoten er kjempegrei. Det er lett å følge en tråd.

Fordi det er kuule folk her.

Alle forumene. Folkene.

''Hva liker du mest og minst med DOL? Alle forumene. Folkene.''

Du liker altså forumene mest og folkene her minst? ;-)

Gjest Trollet kan være deg eller meg!
Skrevet

-Det er tidsfordriv med dol. -Har vært her i flere år.- Enkelt å skrive og lese forumet.-Liker best at man kan bytte nick etter som tiden går og man har utlevert seg litt for mye med det gamle. Dessuten er det morsomt at man kan si litt småstygge kommentarer til noen her inne som syter for mye.Hvem vet hvem som er bak nickløse navn? Det kan faktisk være en kjent og kjær doler for alt vi vet...- Liker minst at tråder blir slettet som egentlig er gøyale å lese fordi noen har hatt en spydighet med i innlegget sitt.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

''Hva får du ut av å være på DOL?''

Det er mest tidsfordriv, men det hender jeg bruker dol som oppslagsverk og kan få veldig gode svar på faktaspørsmål.

''Har du vært her lenge?''

Det er noen år siden jeg kom inn på dol for første gang. Men nå har jeg bare vært her en kort periode etter en pause på et års tid.

''Hvorfor er du akkurat her og ikke på andre forum?''

Jeg er mer på andre forum. Dol titter jeg bare innom når det er stille på de andre forumene. Dol er sistevalget.

''Hva liker du mest og minst med DOL?'' Jeg liker best "svar til meg" funksjonen. Og så oppleves det som litt nostalgisk å titte innom. Jeg liker ikke at det ikke er mulig å editere egne innlegg. Jeg syns også at det er kjedelig at det ikke er mulig å legge inn smiley og bilder. Det er koselig å se at det fortsatt er noen kjente nick her. Men samtidig er det synd at dol ikke blir kvitt trollproblemene. Man får spark og ubehagelige kommentarer på andre forum også, men der står i det minste folk for det de sier, uten å gjemme seg bak feig anonymitet.

Gjest Silver Fairy
Skrevet

''- Hva får du ut av å være på DOL? - Har du vært her lenge? - Hvorfor er du akkurat her og ikke på andre forum? - Hva liker du mest og minst med DOL?''

- Jeg har lært veldig mye av å lese på DOL, særlig fra samlivs-og psykiatriforumene har jeg fått noen aha-opplevelser.

- Jeg har lest på DOL siden 98 sånn ca, men ikke skrevet noe særlig før det siste året. DOL er det eneste forumet jeg har vært på så lenge. Andre forum jeg har vært på har blitt veldig useriøse eller kjedelige. Tungt oppsett på noen forum (masse scrolling og unødvedige quotes på hvert svar f.eks) gjør at jeg ikke gidder å være der lengre.

- Liker: Oppsettet (STOR fordel), mange ulike forum samlet på ett sted, fagfolk på de ulike forumene og at det er mange kloke hoder her inne (spes Psyk.) Syns også det er fint at det går an å være anonym når man ønsker å spørre om sensitive ting..

- Liker ikke: hmm...kan ikke komme på noe. Det må da være et godt tegn? :-) (Eller..., det jeg ikke liker hopper jeg over.)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Er på DOL for tidsfordriv i blant. Kom hit pga interesse for medisinske spørsmål- og leser omtrent alt som kommer nytt på startsiden om det. Forum oppdaget jeg til sist. Svarte ivrig på forum en stund- men nå leser jeg mest og svarer sjeldnere. Liker lese fag-svar på DOL-forum.

Er ikke på noen forum ellers.

Og er i grunnen sjeldnere på DOL nå enn tidligere. Hvorfor? fordi DOL ikke er nytt lengre for meg og derfor mindre spennende. så jeg prioriterer som oftest andre ting fremfor DOL.

Skrevet

''Hva liker du mest og minst med DOL? Alle forumene. Folkene.''

Du liker altså forumene mest og folkene her minst? ;-)

He, he - den ble nok litt feil ja.

Svarte vel strengt tatt ikke på hva jeg liker minst.

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...