Gå til innhold

Invitasjon til konfirmasjon

Anbefalte innlegg

Gjest konf-mamma
Skrevet

Hvor lenge før selve dagen bør disse sendes ut? (Ingen langveisfarende gjester..)

Skrevet

Dersom festen er uten små barn så bør de få tid til å skaffe barnevakt og slikt. Jeg sendte ut ca 4 uker før tiden, det tror jeg fint du kan gjøre uansett.

Gjest en måned
Skrevet

En måned, kanskje?

De fleste har kanskje fått muntlig beskjed på forhånd uansett, men det er greit (og veldig) hyggelig med skriftlig invitasjon.

Skrevet

Ser noen sier en måned, men det synes jeg er alt for sent.

Vi fikk invitasjon i mars om en konfirmasjon som skal være i midten av april. Da hadde vi allerede lagt store planer om å gå Skarverennet sammen med flere andre.

Vi skal ha konfirmasjon i september og kommer til å sende invitasjon på vårparten.

Gjest en måned
Skrevet

Ser noen sier en måned, men det synes jeg er alt for sent.

Vi fikk invitasjon i mars om en konfirmasjon som skal være i midten av april. Da hadde vi allerede lagt store planer om å gå Skarverennet sammen med flere andre.

Vi skal ha konfirmasjon i september og kommer til å sende invitasjon på vårparten.

Ja, hvis de ikke har fått muntlig beskjed om datoen tidliger, er en måned alt for sent. Men man inviterer vel sjelden så mange i konfirmasjon man ikke snakker med på telefonen (jevnlig, eller ihvertfall ved juletider osv), slik at jeg antok at datoen var avtalt (men at den skriftlige invitasjonen er ekstra hyggelig, pluss at man får beskjed om tidspunkt, adresse til lokalet hvis man ikke spiser hjemme osv).

Skrevet

Ja, hvis de ikke har fått muntlig beskjed om datoen tidliger, er en måned alt for sent. Men man inviterer vel sjelden så mange i konfirmasjon man ikke snakker med på telefonen (jevnlig, eller ihvertfall ved juletider osv), slik at jeg antok at datoen var avtalt (men at den skriftlige invitasjonen er ekstra hyggelig, pluss at man får beskjed om tidspunkt, adresse til lokalet hvis man ikke spiser hjemme osv).

Ok, hvis de har fått det muntlig, så er det vel ok med en måned. Men da må du være sikker på at det ikke går inn det ene øret og ut det andre, slik det har en tendens til å gjøre hos meg hvis det blir for mange datoer å forholde seg til og jeg ikke får skrevet dem ned med en gang.

Vi kommer til å velge konfirmasjonen, men det var kjedelig å måtte avlyse Skarverennet. Vi fikk heldigvis solgt bilettene.

AneM1365380603
Skrevet

Vi skal i konfirmasjon første helga i mai, og fikk innbydelsen for ca 3 uker siden. Jeg synes det er utrolig greit å få den i god tid, for da unngår vi å planlegge andre ting samme helg.

Skrevet

Jeg sendte våre uka før påske og vi har konf.4.mai

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...