Gå til innhold

vasking av mopper etc

Anbefalte innlegg

Gjest vaskeglad
Skrevet

mopper, vasketuer, ol. samler jeg i ei bøtte etter bruk og når jeg begynner å bli fri vasker jeg det i maskinen. Bruker moppene bare engang, så etter tre gulvvaske er jeg fri for mopper.

Kjøkkenkluter og kjøkkenhandkle samler jeg i ei anna bøtte og vasker dette når det begynner ¨å bli fritt.

Hvordan gjør dere det, vasker det adskilt sånn som meg eller samler dere det med andre klær?

Skrevet

Gulvtuer og mopper brukes definitivt mer enn en gang før det går i vaskemaskina... Skyller dem jo godt opp i rent vann etter bruk og henger dem til tørk.

Mrs. Wallace
Skrevet

Kjøkkenkluter og kjøkkenhåndklær vasker jeg sammen med andre kluter og håndklær.

Gulvkluter og -mopper vaskes etter behov, men slett ikke etter hver gang. De blir jo grundig skylt etter bruk.

Gjest husmus
Skrevet

Vasker det sammen med andre klær på 30-40 grader.

Gjest Kayia
Skrevet

Nå lurer jeg nesten på om vi studerte sammen? :D Gikk nemlig sammen med en hyggelig, meeget huslig anlagt jente som helt sikkert vasker moppen etter hver gang, og som dengang gliste og ristet på hodet over min omtrentlighet når det kom til rengjøring. Hun vasket seg faktisk inn en gang hun skulle overnatte! ;)

Gjest har nok mopper
Skrevet

Jeg vasker de etter hver gang, og gjerne sammen med annet.

Gjest jamvold
Skrevet

Mopper vaskes etter et par gangers bruk. De vaskes alltid alene på 60 grader. Synes det er ekkelt å blande sammen med vanlige klær.

Håndklær og kluter og koppehåndklær vaskes i sammen de også på like mange grader.

AneM1365380603
Skrevet

Moppene går rett i vaskemaskinen etter bruk, hvis den er ledig da. Jeg vasker dem alltid før de taes i bruk igjen.

Skrevet

Samler opp, og vasker aldri slikt sammen med klær/håndklær/sengetøy.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg samler det opp. Har stort vaskerom, så da synes jeg det er veldig greit og ha slikt for seg selv, og vaske det for seg selv.

Bruker omtrent bare microkluter, og de brukes bare en gang på gulvene.

Gjest togli
Skrevet

Jeg har aldri tenkt tanken at det skal være grisete å vaske gulvmopper, kluter etc sammen med andre klær *gulp*

Alt vaskes jo på minst 60 grader og det skal jo drepe alle bakterier?

Skrevet

Nå lurer jeg nesten på om vi studerte sammen? :D Gikk nemlig sammen med en hyggelig, meeget huslig anlagt jente som helt sikkert vasker moppen etter hver gang, og som dengang gliste og ristet på hodet over min omtrentlighet når det kom til rengjøring. Hun vasket seg faktisk inn en gang hun skulle overnatte! ;)

''Hun vasket seg faktisk inn en gang hun skulle overnatte! ;)''

*he he* Høres ut som en gjest det passer å få på overnattingsbesøk minst et par ganger i måneden;-)

Gjest Kayia
Skrevet

''Hun vasket seg faktisk inn en gang hun skulle overnatte! ;)''

*he he* Høres ut som en gjest det passer å få på overnattingsbesøk minst et par ganger i måneden;-)

Var helt suverent! Rent og fint da hun dro! :D

Hun har det forresten alltid gullende rent fremdeles, mens jeg har det mer average. Skal se hun kunne tenkt seg å dra kluten den dag i dag, hehe? ;)

Gjest annlovinda
Skrevet

Jeg bruker nok moppene et par ganger før jeg vasker de. Jeg vasker de ALDRI sammen med andre klær. Kun mopper i en maskin. Men vanlige kopphåndklær og kjøkkenkluter vasker jeg sammen med andre håndklær og kluter, på 60grader.

oktaviastar
Skrevet

Vasker alt av mopper, kluter håndklær etc sammen. Vasker ikke disse tingene sammen med vanlige klær fordi klærne da fort blir nuppete og loete.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...