Gå til innhold

Arve klær

Anbefalte innlegg

Gjest Lite penger
Skrevet

Vi er i en periode akurat nå hvor økonomien er skrall. Barna vokser og vi har ingen som velsigner oss med arveklær. Noen som har forslag på hvor jeg kan finne noen å arve fra?

Jeg gir selv bort klær som er hele og like fine etter mine barn, men kjenner ingen som har barn som er større enn mine.

Finnes ikke Fretex eller lignende i nærheten her.

Takker for gode tips!

Skrevet

Går det an å avertere på finn.no?

Nevøen min får jevnlig klær fra en gutt han aldri har møtt. Moren til gutten er en eller annen fjern slektning av en venninne til søsteren til min svigerinne...*s*

God løsning for alle parter!

Gjest Kayia
Skrevet

Kanksje du kan henge opp en lapp på nærbutikken eller sette inn en annonse i avisen? Eller henvende deg til kirkens bymisjon el.l? :)

Mrs. Wallace
Skrevet

Kjenner du noen som kjenner noen med litt eldre barn? Du kan forhøre deg blant kjente om de vet om noen som har klær å gi bort. Jeg har levert flere poser med tøy til en venninne av en venninne som jeg aldri har møtt, men som har barn som er litt yngre enn mine. Og selv har jeg vært heldig å arve på tilsvarende vis, så det er en fin linje av arvetøy her. Jeg er veldig tilhenger av sånt! ;o)

Mange steder har de byttedager eller markedsdager i regi av lokale organisasjoner og foreninger, hold øynene åpne for sånne, der kan man selge utvokst tøy og utstyr og kjøpe selv for en veldig billig penge.

Hvor gamle er ungene dine, forresten? Vi er i ferd med å få ganske mye fravokste klær her nå, så dersom du bor i osloområdet...

Gjest Lite penger
Skrevet

Kjenner du noen som kjenner noen med litt eldre barn? Du kan forhøre deg blant kjente om de vet om noen som har klær å gi bort. Jeg har levert flere poser med tøy til en venninne av en venninne som jeg aldri har møtt, men som har barn som er litt yngre enn mine. Og selv har jeg vært heldig å arve på tilsvarende vis, så det er en fin linje av arvetøy her. Jeg er veldig tilhenger av sånt! ;o)

Mange steder har de byttedager eller markedsdager i regi av lokale organisasjoner og foreninger, hold øynene åpne for sånne, der kan man selge utvokst tøy og utstyr og kjøpe selv for en veldig billig penge.

Hvor gamle er ungene dine, forresten? Vi er i ferd med å få ganske mye fravokste klær her nå, så dersom du bor i osloområdet...

Nei,kjenner ingen med barn i samme alder. Har forhørt meg hos mange, og hinta frampå over alt :)

Har en gutt på snart ni, str. 134-140 og ei jente på 5, str.122.

Bor drøyt 11 mil fra oslo.

Mrs. Wallace
Skrevet

Nei,kjenner ingen med barn i samme alder. Har forhørt meg hos mange, og hinta frampå over alt :)

Har en gutt på snart ni, str. 134-140 og ei jente på 5, str.122.

Bor drøyt 11 mil fra oslo.

Gutten og jenta mi er litt yngre enn hhv din gutt og jente, så vi har nok dessverre ikke så mange klær de kan ha nytte av. Det var dumt.

Har du sjekket finn? De har en egen "gis bort"-kategori for klær og barneutstyr: http://tinyurl.com/2lf82v

Ellers kan du evt sette opp en lapp på helsestasjon el.l om at du er interessert i å arve klær?

Skrevet

Det er snart tid for loppemarkeder, der kan du finne mye bra. Ellers: lapp på butikken eller annonse i lokalavisen?

Gjest Elextra
Skrevet

Har tidligere sett at noen selger bæreposer eller sekker med klær på finn.no til en slikk og ingenting. Kanskje du også kan avertere der selv, at du søker rimelige barneklær?

Ellers finnes det jo også masse billige barneklær på loppemarkeder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...