Gå til innhold

Martinedrapet

Anbefalte innlegg

Gjest humpfri
Skrevet

Hva er det som gjør at dette drapet får så stor mediadekning? Er det fordi en millionær er inne i bildet? Eller er det noe vesentlig jeg ikke har fått med meg. Det skjer jo massevis av drap i London iløpet av et år. Hva er så spesielt med dette? (Dette er ikke negativt ment, jeg bare lurer.)

Skrevet

Det er vel fordi hun er norsk? Alltid mye dekning her hjemme når nordmenn blir drept i utlandet. Og så er det vel litt spes med en sånn playboy som drar til Jemen med privatfly....men jeg har ikke fulgt så godt med. Stakkars jente, og stakkars foreldrene.

Skrevet

Denne saken får i hovedak bred mediedekning fordi kvinnen som er blitt drept er norsk. Vi bor i norge, vi er også norske. På denne måten føler vi en nærhet til drapsofferet. Dette er i hovedsak essensen. Dertil er det selvfølgelig korrekt antatt at vakker, rik, ung kvinne + slesk, ung, milliardær er salgbare ingredienser. Helt klart, og helt rikitg observert.

Gjest humpfri
Skrevet

Denne saken får i hovedak bred mediedekning fordi kvinnen som er blitt drept er norsk. Vi bor i norge, vi er også norske. På denne måten føler vi en nærhet til drapsofferet. Dette er i hovedsak essensen. Dertil er det selvfølgelig korrekt antatt at vakker, rik, ung kvinne + slesk, ung, milliardær er salgbare ingredienser. Helt klart, og helt rikitg observert.

Men var det ikke nettopp en nordmann som ble drept i Danmark? Det ble ikke slått veldig opp. Da tror jeg det gjaldt sjalusi og at et barn også var involvert, om ikke drept.

Skrevet

Det er mye som gjør den interessant. Ung og pen og velstående dame, sex(?), jetset, dekadanse, ære og ikke minst at den mistenkte kommer fra der han kommer fra.

Gjest Kayia
Skrevet

Saken slåes stort opp i flere land, og det er nok fordi den er så sterk og spesiell. Det er ikke særlig vanlig at vanlige, sunne norske studenter blir drept, selv ikke i London. Og det er iallefall ikke særlig vanlig at hovedvitnet/ siktede er miliardærarving og forvinner i privatflyet til pappa til et land uten utleveringsavtale med landet han befant seg i. Det hele er temmelig rystende.

Skrevet

Det er jo ei norsk jente da, så det er jo ikke noe rart at dette får mediedekning i Norge i hvertfall...

Skrevet

Men var det ikke nettopp en nordmann som ble drept i Danmark? Det ble ikke slått veldig opp. Da tror jeg det gjaldt sjalusi og at et barn også var involvert, om ikke drept.

Også fordi gjerningspersonen er kjent og tatt. Martinedrapet er ikke gjerningspersonen kjent (bare antatt) og fortsatt på frifot

Gjest Fred Peder
Skrevet

u/t

"Smi, mens liket er varmt", hilsen pressen.

La familien få fred!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...