Gå til innhold

Ikke FG-godkjent bilalarm

Anbefalte innlegg

Gjest Jess & Co
Skrevet

Vi skal kjøpe meg en ny bil og ønsker alarm på den(bor i innenfor ring 2 i Oslo) og har kommet over en bil som kan være aktuell. Den har alarm, men den er ikke FG-godkjennelse...øhh!? Hva betyr det? Jeg trodde en alarm skulle varsle at noen uvedkommende nå har tatt seg inn i bilen. Betyr det at den ikke tuter og blinker med lysene?

Skrevet

FG-godkjent er forsikrings godkjent. Så er den ikke det, vil du ikke få rabatt på forsikringen.

Gjest Jess & Co
Skrevet

FG-godkjent er forsikrings godkjent. Så er den ikke det, vil du ikke få rabatt på forsikringen.

Men forsikringsselskapet vet da ikke om alarmen er godkjente eller ikke. Jeg melder jo alle opplysningene selv, og ettersom det er "alarm" på den så er den "vel" godkjent ;)

Skrevet

Han tuter og lyser sikkert like godt som alle andre, og skremmer sikkert tyven pokkerivold.

Men er den ikkje godkjent av Forsikrsingsselskapenes Godkjennelsesnevnd (FG) så vil det sikkert få innvirkning på forsikringspremien, og mulig også på en eventuell utbetaling/erstattning i forbindelse med tyveri.

Her ser du hvilke som er godkjent, og du kan sikkert lese deg frem til eventuelle konsekvenser...

Lykke til.

http://fg.fnh.no/Views2.aspx?m=193

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...