Gå til innhold

Tørr i halsen, må på do og får ikke sove

Anbefalte innlegg

Gjest lei av hyppige donattebesøk
Skrevet

Hver morgen/natt våkner jeg av at jeg må veldig på do. Dette kan være midt på natta eller tidlig på morgenen. Skikkelig irriterende. I tillegg til det våkner jeg med verdens tørreste munn flere ganger om natta. Sover med munnen åpen, men har aldri hatt det problemet før. Prøver å ikke drikke for mye før jeg skal legge meg, men hjelper ikke. Har heller aldri hatt problemer med at jeg må på do før. Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre? Er lei av dette.

Videoannonse
Annonse
Gjest Allviva
Skrevet

Har du utelukket diabetes. Vanlig med hyppige toalettbesøk og tørr munn dersom man har det. Men toalettbesøk og tørr munn om natten er i det hele tatt svært vanlig uten at man trenger å feile noe for det..

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg ville utelukket diabetes hos legen.

Går du på noen medisiner? Mange medikamenter gir munntørrrhet, og noen økt urinproduksjon.

Skrevet

Har du utelukket diabetes. Vanlig med hyppige toalettbesøk og tørr munn dersom man har det. Men toalettbesøk og tørr munn om natten er i det hele tatt svært vanlig uten at man trenger å feile noe for det..

Har høyt stoffskifte og går på medisiner ja, men det har jeg gjort i mange år uten å plages av dem.

Er bare den siste perioden jeg har vært slik. De siste nettene har jeg faktisk ikke måttet opp om natta for å gå på do, men jeg er fortsatt tørr i munnen. Tror kanskje jeg har røyka litt for mye i ferien. Har også spist vanvittige mengder med godteri, men tror dere det kan være diabetes altså?

Gjest Linnea79
Skrevet

Har høyt stoffskifte og går på medisiner ja, men det har jeg gjort i mange år uten å plages av dem.

Er bare den siste perioden jeg har vært slik. De siste nettene har jeg faktisk ikke måttet opp om natta for å gå på do, men jeg er fortsatt tørr i munnen. Tror kanskje jeg har røyka litt for mye i ferien. Har også spist vanvittige mengder med godteri, men tror dere det kan være diabetes altså?

Det er sjeldent det frister med alkohol dagen derpå, men samtidig er faktisk alkohol også det eneste som hjelper dersom du er bakfull. Det er en grunn til at vi har funnet opp utrykket "reperasjons-pils/drink". For min egen del er jeg faktisk også mindre fyllesjuk etter den andre feste, men dette er nok individuelt.

Skrevet

Det er sjeldent det frister med alkohol dagen derpå, men samtidig er faktisk alkohol også det eneste som hjelper dersom du er bakfull. Det er en grunn til at vi har funnet opp utrykket "reperasjons-pils/drink". For min egen del er jeg faktisk også mindre fyllesjuk etter den andre feste, men dette er nok individuelt.

Dette har jo ingenting med festing å gjøre. Har ikke festa på lenge jeg.

Gjest Linnea79
Skrevet

Dette har jo ingenting med festing å gjøre. Har ikke festa på lenge jeg.

Feil innlegg på feil sted, hehe!

Høres ikke nødvendigvis ut som du har diabetes. Det er mange som plages av hyppig vannlatning og tørr munn om natten i perioder. Men den eneste måten du vil finne ut av dette er ved å dra til legen og få tatt et par blodprøver!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...