Gå til innhold

Lege råder til abort

Anbefalte innlegg

Gjest Æsjogusj
Skrevet

Hvis du går rundt og ønsker at du hadde valgt et annet yrke, er det jo fullt mulig å bytte. Alternativt vurdere egne arbeidsmetoder.

Jeg trives i jobben min. Men snørrhovne, arrogante drittsekker møter man vel overalt. Hadde jeg jobbet som lege og hatt mrxx til pasient, hadde jeg sikkert hatt lyst til å bytte jobb da også.

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

9

• pekkaline

5

• Glimtipper

5

• hidi, the scorpion

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Æsjogusj
Skrevet

Ja, enda det ikke hadde vært en eneste journalist:-)

Hæ?

Skrevet

Jeg synes det er en uting å skjære alle i en yrkesgruppe over en kam.

Kanskje, men det er en viss sannhet i det. Selvsagt er ikke alle slik, men det må være overrepresentert i denne yrkesgruppen.

Skrevet

Det er nettopp mennesker som deg som får oss til å ønske at vi hadde valgt et helt annet yrke.

:-)

Skrevet

Jeg trives i jobben min. Men snørrhovne, arrogante drittsekker møter man vel overalt. Hadde jeg jobbet som lege og hatt mrxx til pasient, hadde jeg sikkert hatt lyst til å bytte jobb da også.

Nå er du ute å kjører og det var jo artig. Der fikk jeg frem det jeg ville.

Nå er det ikke sikkert at du er slik, men du kan heller ikke nekte på at at dette er overrepresentert i denne yrkesgruppen.

Kan du med hånden på hjerte si at du hele tiden holder deg til sannheten, uten å vri på saken, uten å ha en annen overskrift enn hva saken inneholder? Det tviler jeg sterkt på hvis du jobber med nyhetssaker, f,eks aviser eller tv.

Det finnes saker hvor journalistene ikke vil høre på sannheten, fordi de vet at hvis de formidler det, så er det rett og slett ikke noe å skrive om alltid.

Hvis du ikke ser hva jeg mener, så må du være totalt blind fordi du jobber med dette daglig.

Antagelig har du et fast nick her som du ikke tør å skrive under med.

Gjest Journalisten i små og store aviser
Skrevet

Jeg skjønner at det kan skape frustrasjon. Men det er svært vanlig at det som skrives om en sak er svært på kanten. Antagelig fordi at hadde man holdt seg til rene fakta, så hadde det ikke blitt noe å skrive om.

Jeg er i alle fall glad for at de fleste yrkesgrupper har en viss stolthet og deremd forsøker å gjøre en så god jobb som mulig og holde seg til fakta. Tenk om alle hadde vært som journalistene.

Men det ryktet journalistene har så er jeg glad jeg ikke har det yrket.

Jeg synes ikke dette er helt fortjent. Som i alle yrkesgrupper finnes det journalister med svin på skogen, og som aldri skulle vært journalister. Men jeg tror det er få yrkesgrupper som diskuterer etikk mer en journalister! Tror 90 prosent av journalistene er redelige, har stor grad av yrkesetikk og stolthet, og vil genuint få fram sannheten, ikke vri fakta for å få en god sak.

Men så har man de siste 10 % som ødelegger for resten, da....

Skrevet

Jeg synes ikke dette er helt fortjent. Som i alle yrkesgrupper finnes det journalister med svin på skogen, og som aldri skulle vært journalister. Men jeg tror det er få yrkesgrupper som diskuterer etikk mer en journalister! Tror 90 prosent av journalistene er redelige, har stor grad av yrkesetikk og stolthet, og vil genuint få fram sannheten, ikke vri fakta for å få en god sak.

Men så har man de siste 10 % som ødelegger for resten, da....

Det er mulig du har rett at det er slik.

Men inntrykket jeg har og egne erfaringer er stikk motsatt. Alt jeg leser må jeg være veldig skeptisk til. Når vi leser aviser, så er det klin umulig å vite om saken virkelig er slik som den fremstilles.

Skulle jeg har skrevet rapporter som er så på kanten som mange av journalistene skriver sine innlegg på, så hadde jeg fått sparken.

Hvis min arbeidsgiver kunne ha plukket fra hverandre rapporten og sagt at det og det er ikke slik du beskriver her har du dratt det altfor langt, så hadde det ikke gått. Men journalistene kan gjøre det uten reaksjoner, bortsett fra at de dementerer det de har skrevet av og til. Men da er jo skaden allerede skjedd og dere vet utmerket godt at hensikten er oppnådd, dere fikk solgt mer.

Det blir kokt suppe på spiker og det som skrives blir dratt svært langt og er veldig på kanten av sannheten. Dere balanserer veldig av og til.

Hadde andre yrkesgrupper holdt seg på kanten som mange journalister gjør, så hadde det jaggu meg blitt tilstander.

Det må jo være en årsak til at svært mange oppfattere dere slik?

Nesten hvem som helst du snakker med som har hatt noe med dere å gjøre, sier at de må passe seg for hva de sier, de må alltid be om å lese korrektur (ikke alltid det hjelper heller for de tar ikke hensyn til rettelsene), ting som blir presisert for å få riktig bilde av saken blir bevist unnlatt og de føler seg hjelpesløse fordi det er umulig å rette opp skaden.

Gjest Æsjogusj
Skrevet

Nå er du ute å kjører og det var jo artig. Der fikk jeg frem det jeg ville.

Nå er det ikke sikkert at du er slik, men du kan heller ikke nekte på at at dette er overrepresentert i denne yrkesgruppen.

Kan du med hånden på hjerte si at du hele tiden holder deg til sannheten, uten å vri på saken, uten å ha en annen overskrift enn hva saken inneholder? Det tviler jeg sterkt på hvis du jobber med nyhetssaker, f,eks aviser eller tv.

Det finnes saker hvor journalistene ikke vil høre på sannheten, fordi de vet at hvis de formidler det, så er det rett og slett ikke noe å skrive om alltid.

Hvis du ikke ser hva jeg mener, så må du være totalt blind fordi du jobber med dette daglig.

Antagelig har du et fast nick her som du ikke tør å skrive under med.

''Kan du med hånden på hjerte si at du hele tiden holder deg til sannheten, uten å vri på saken, uten å ha en annen overskrift enn hva saken inneholder? Det tviler jeg sterkt på hvis du jobber med nyhetssaker, f,eks aviser eller tv.''

Ja, det kan jeg faktisk. Jeg jobber i avis, og hovedpoenget er selvsagt å få frem _sannheten_. Det har aldri falt meg inn å endre på en sak, bare for at den skal selge bedre. Jeg VET at jeg gjør en ærlig, og god, jobb. Og da er det egentlig revnende likegyldig hva du måtte tro. Og ute å kjøre? Man møter vanskelige mennesker i alle yrker, vil jeg tro. Og jeg er rimelig sikker på at du ikke ville vært et yndet intervjuobjekt.

Skrevet

''Kan du med hånden på hjerte si at du hele tiden holder deg til sannheten, uten å vri på saken, uten å ha en annen overskrift enn hva saken inneholder? Det tviler jeg sterkt på hvis du jobber med nyhetssaker, f,eks aviser eller tv.''

Ja, det kan jeg faktisk. Jeg jobber i avis, og hovedpoenget er selvsagt å få frem _sannheten_. Det har aldri falt meg inn å endre på en sak, bare for at den skal selge bedre. Jeg VET at jeg gjør en ærlig, og god, jobb. Og da er det egentlig revnende likegyldig hva du måtte tro. Og ute å kjøre? Man møter vanskelige mennesker i alle yrker, vil jeg tro. Og jeg er rimelig sikker på at du ikke ville vært et yndet intervjuobjekt.

Du får bare angripe meg:-)

Det er bra at du er ærlig og holder deg til det som er sant uten å sette ting på spissen.

Men ser du ikke hvordan mange saker blir fremstilt? Ser du ikke hva andre skriver, eller mener du at det ikke er slik jeg påstår i mange av tilfellene?

Som jeg har sagt før, jeg har opplevd dette flere ganger på realtivt nært hold og jeg vet hva som har skjedd i sakene, men når de blir gjengitt i aviser og på nyhetene så er det vridd på. Dette har skjedd hver eneste gang. Tv har faktisk holdt seg mer til saken enn avisene, selv om de også drar ting langt ut i kantene.

Gjest mora2
Skrevet

Det gjorde jeg også ved førstemann. Det er ikke noe galt med han, men må innrømme at jeg tenker at han kunne vært litt roligere, litt smartere eller litt mer kosete hvis jeg kanskje ikke hadde gjort det. Leiter stadig etter tegn :-).

He, he, kanskje begynne å bruke det som unnskyldning når snuppen har de verste raseri anfallene...He, he!

• 1 måned senere...
Gjest sinna på han ja
Skrevet

Har vært borti denne legen jeg da.. en gang i tiden var han min gynekolog.

For å si det sånn så sa han til meg at jeg ikke var gravid likevel.. sendte meg som hastesak til ullevål for å få utskrapning. Takk og pris for at de på ullevål var såpass lure at de undersøkte meg litt nøyere.... for jeg var nemlig gravid. De brukte tid på meg.. og nektet å ta utskrapning. Poenget var at jeg bare ikke var kommet så langt som denne gynekologen innbilte seg.

Det viste seg også at dette var det eneste barnet jeg fikk :( etter masse prøverør.

Jeg grøsser vettet av meg hver gang jeg tenker på at han ville fjerne mitt eneste barn. Jeg hadde verken drukket eller noe annet heller.

Den legen har jeg aldri anbefalt til noen gitt. Så mange år etter er jeg stadig forbanna på han.

Han klarte også å skremme vettet av meg ved å gi meg forskjellige diagnoser som det ikke fantes rot i.

Er vel ikke nødvendig å si at jeg ALDRI oppsøkte vedkommende igjen etter den såkalte aborten min.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...