Gå til innhold

Slank barna - ellers....

Anbefalte innlegg

Gjest D*lilith
Skrevet

Stakkars folk,det er ikke lett å slanke seg,og de blir jo tvunget til det.

Gjest Jevrio
Skrevet

Dette synes jeg er helt rett. Er jo barnemishandling på høyt nivå.

hidi, the scorpion
Skrevet

Stakkars folk,det er ikke lett å slanke seg,og de blir jo tvunget til det.

Ja, og hva vil det gjøre med barna om de blir tvangsflyttet fra foreldrene?

Hvorfor ikke heller gå inn med ressurser i familien.... Først se når mor lager mat og eventuelt råde/vise henne andre måter å lage mat på? Det vil jo kunne gagne hele familien.

Uff, jeg blir så lei meg.

hidi, the scorpion
Skrevet

Dette synes jeg er helt rett. Er jo barnemishandling på høyt nivå.

Er det virkelig det?

Går det ikke an å hjelpe familien på en annen måte. F.eks vise foreldrene en sunn måte å lage mat, samarbeide med dem, i stedet for å true med å ta tre barn vekk fra foreldre og søsken? Hva vil det gjøre med de tre, tror du?

Gjest D*lilith
Skrevet

Hvorfor ikke heller gå inn med ressurser i familien.... Først se når mor lager mat og eventuelt råde/vise henne andre måter å lage mat på? Det vil jo kunne gagne hele familien.

Ja det var en trist historie : (

Håper de får beholde barna og at ting ordner seg.

Skrevet

Veldig vanskelig situasjon, jeg orket ikke å lese hele artikkelen, men snakker her generelt. Hvis foreldre fôrer barna sine konstant med usunn mat og godterier, ikke setter grenser for slikt inntak og heller ikke sørger for at de får noen mosjon, så synes jeg det kvalifiserer til omsorgssvikt. Blir man sykelig overvektig, så har man på mange måter ødelagt livet, og disse kan man fortsatt redde....

Men som sagt, veldig vanskelig situasjon.

Skrevet

Ja, det er jeg helt enig med deg i. Man kunne prøve litt veiledning i denne familien...

Skrevet

Tja... 11-12 åringer på 75-100 kilo er IKKE bare valpefett! Og en 3-åring på 25 kg? Min 9,5-åring veier det!

Og hjemmelagd mat er ikke det samme som sunn mat... Mora sjøl er jo sykelig overvektig her.

Men det er klart at fornuftig hjelp fra helsevesenet er mye bedre enn slike trusler som dette da.

Gjest koblingsfeil
Skrevet

Rart at varsellampene ikke har begynt å blinke for flere år siden. Her må det være en koblingsfeil. Her skulle hele familien vært fratatt retten til å handle inn mat. Et profesjonelt team skulle vært satt på saken, og lært opp familien til riktig, og riktig mengde ernæring. Horribelt.

Skrevet

De burde helller sende hele familien på helsefarm el.l.!

Noe av fedmen er kanskje arvelig. Og disse ungene har to overvektige foreldre, så de får dobbelt opp!

Gjest mora2
Skrevet

Stakkars unger...

Denne familien trenger hjelp til å forandre livsstil!

Om ikke foreldrene er villige til det, bør det vurderes å flytte barna.

Gjest Liza i London
Skrevet

Det er et problem som er storre enn "bare" overvekten, dette.

Ser man ( svaert) overvektige mennesker her, saa kan man faktisk "gjette" sosial klasse med dertil hoerende okonomi.

Sunn mat er dyrt.

og saa har man ikke samme hjelpeinnstanser som i Norge mht forebyggende arbeid.

Tilsist har vi det meget omdiskuterte tema med krav om x antall barn i hvert council ( kommune?) som skal plasseres under offentlig omsorg.

det er faktisk en tragedie paa svaert mange maater

hidi, the scorpion
Skrevet

Tja... 11-12 åringer på 75-100 kilo er IKKE bare valpefett! Og en 3-åring på 25 kg? Min 9,5-åring veier det!

Og hjemmelagd mat er ikke det samme som sunn mat... Mora sjøl er jo sykelig overvektig her.

Men det er klart at fornuftig hjelp fra helsevesenet er mye bedre enn slike trusler som dette da.

Det mener jeg òg, konstruktiv kritikk og hjelp må da være bedre enn trusler...!

Jeg ser jo også at hele familien sliter med overvekt, men derfor vil det jo gagne alle om de fikk hjelp ;)

hidi, the scorpion
Skrevet

Rart at varsellampene ikke har begynt å blinke for flere år siden. Her må det være en koblingsfeil. Her skulle hele familien vært fratatt retten til å handle inn mat. Et profesjonelt team skulle vært satt på saken, og lært opp familien til riktig, og riktig mengde ernæring. Horribelt.

Mulig de skulle hatt hjelp mye tidligere, men å gi foreldrene tre måneder til å slanke barna - ellers....! Samarbeid med foreldre i første omgang burde være et bedre alternativ, synes jeg.

hidi, the scorpion
Skrevet

De burde helller sende hele familien på helsefarm el.l.!

Noe av fedmen er kanskje arvelig. Og disse ungene har to overvektige foreldre, så de får dobbelt opp!

Det hadde virkelig vært en god idè og vel verdt pengene, tror jeg ;)

hidi, the scorpion
Skrevet

Stakkars unger...

Denne familien trenger hjelp til å forandre livsstil!

Om ikke foreldrene er villige til det, bør det vurderes å flytte barna.

Det er jeg helt enig med deg i ;)

Gjest ViViola
Skrevet

At barna er altfor tykke er vel hevet over enhver tvil - og det samme er foreldrene. Mao: slanking av hele familien er på sin plass, ellers vil de rett og slett ikke bli veldig gamle.

Nå vet ikke jeg hva slags system Sverige har for å hjelpe familier, men at artiklen framstiller virkeligheten helt riktig har jeg liten tro på.

Skulle ikke forundre meg om denne familien er forsøkt hjulpet over lengre tid, og at de nå har fått "kniven på strupen". Og det er først da media synes det er gøy. Om det er riktig uttalelse fra moren - om valpefett - så viser jo det at de fullstendig mangler gangsyn.

Å la sine barn bli overvektige i disse dimmensjonene er barnemishandling.

hidi, the scorpion
Skrevet

Det er et problem som er storre enn "bare" overvekten, dette.

Ser man ( svaert) overvektige mennesker her, saa kan man faktisk "gjette" sosial klasse med dertil hoerende okonomi.

Sunn mat er dyrt.

og saa har man ikke samme hjelpeinnstanser som i Norge mht forebyggende arbeid.

Tilsist har vi det meget omdiskuterte tema med krav om x antall barn i hvert council ( kommune?) som skal plasseres under offentlig omsorg.

det er faktisk en tragedie paa svaert mange maater

Ja, jeg kjenner til systemet i England, og jeg kan faktisk tenke meg hva mor mener er "sunn" hjemmelaget mat... Derfor synes jeg som du, at det er en stor tragedie, men det koster å omplassere barn også i England.

Da vil det etterhvert føre til mange slike tragedier i England, som jo har et økende problem med fedme blant barn. Kanskje de må innse bedre bruk av ressurser?

Gå aktive inn med hjelp til familien i tre måneder, se om de er villige til å forandre sin livssituasjon, før man går til drastiske verk overfor barna ;)

hidi, the scorpion
Skrevet

At barna er altfor tykke er vel hevet over enhver tvil - og det samme er foreldrene. Mao: slanking av hele familien er på sin plass, ellers vil de rett og slett ikke bli veldig gamle.

Nå vet ikke jeg hva slags system Sverige har for å hjelpe familier, men at artiklen framstiller virkeligheten helt riktig har jeg liten tro på.

Skulle ikke forundre meg om denne familien er forsøkt hjulpet over lengre tid, og at de nå har fått "kniven på strupen". Og det er først da media synes det er gøy. Om det er riktig uttalelse fra moren - om valpefett - så viser jo det at de fullstendig mangler gangsyn.

Å la sine barn bli overvektige i disse dimmensjonene er barnemishandling.

De bor i England, og om du leser innlegget fra Liza i London, vil du se at problemet ikke bare gjelder denne familien.

Ellers er jeg helt enig med deg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...